EST. 2002

Bemutatkozott a Yamaha YZF-R1S

Többször felmerült, hogy a Yamaha új szupersport modelljének várható egy S jel? változata is, csak azt nem lehetett tudni, hogy komolyabb vagy komolytalanabb lesz-e a sima R1-nél. Legutóbb augusztusban írtunk róla, hogy Amerikában felbukkant a károsanyag kibocsátásért felel?s California Air Resources Board adminisztrációjában egy R1S jel? modell. Akkor a legnagyobb téteket egy lecsupaszított, alap-alap kiadásra tettük volna. Most kiderült az igazság.

A 2016-os modellkínálatnak Amerikában valóban része lesz egy R1S jel? változat, ami olcsóbb és szerényebb felszereltség? lesz a másik kett?nél.

Hogy mi lesz a különbség? Az S acél hajtókart kap titán helyett, a kerekei és a blokkfedele nem magnéziumból, hanem alumíniumból lesznek, ett?l 4 kilóval nehezebb lesz a sima R1-nél. A gyorsváltó sem kerül bele, de a kipörgésgátló megmarad, ahogy az IMU is. És nem, nem kerül S matrica az idomra, ha nem a piros-fehéret, hanem a matt szürkét választod, nem derül ki, hogy az olcsóbb bringát tolod.

A blokk sem lesz teljesen ugyanaz, némileg visszafogott fordulatszám, és csak kis mértékben csökken? maximális teljesítmény várható, de err?l a részr?l hivatalosan még nem tudni semmit.

És ami az árát illeti, az amerikai piacon 16 990 dollárba kerül? R1-nél 2000 dollárral lesz olcsóbb az R1S, ami látványos különbség, és elgondolkodtató is, lévén ezért az árért egy majdnem ugyanolyan jó motort kapunk.

Hogy az R1S érkezik-e Európába, egyel?re nem tudni. Lenne értelme.

ugrás fel