EST. 2002

Bemutatkozott a Ducati GP06

Capirossi szemmel láthatóan jól érzi magát a szimbólum szerepkörében. ‘Ott voltam, amikor ez a projekt megszületett, és megtiszteltetés számomra, hogy idén is itt lehetek’ mondta Capirex. Persze kapta a kérdéseket az újságíróktól, és köztük van olyan is, ami a tavalyi nem túl szerencsés évkezdetre vonatkozik, amikor a rossz eredmények miatt a csapattal való szakítást is kilátásba helyezte a pilóta. A válasz: ‘Tudják, én egy tökfej vagyok. Szenvedélyes a jellemem, és amikor nincs minden a helyén, felhúzom magam, mert többet akarok. Jó döntés volt az együttes részér?l, hogy kitartott és keményen dolgoztunk tovább. Ez a mi igazi er?nk, és ez az, ami nagyon tetszik nekem.’

Az olasz veterán 17 éves GP-múltat tudhat maga mögött. A 2006-os szezontól a legjobbakat várja, mert, mint mondja a motor és a gumik egyensúlya most ígérkezik a legjobbnak. ‘Én mindig a gy?zelemért versenyzem. A mez?nyben mindenki remek képesség? pilóta, nagy küzdelem lesz.’ Valentino Rossi? ‘? egy bajnok, de neki is vannak korlátai. Kétszer megvertem tavaly, remélem, idén legalább ugyanennyiszer megteszem. Különösen fontos a jó rajt és a stabil teljesítmény az év során. Sikerre akarom vinni ezt a motort, még miel?tt nyugdíjba vonulok.’

Egy másik félelmetes rivális éppenséggel most már csapattárs: ‘Nem zavar, hogy Gibernau ellen kell síkra szállni. Bajnok ? is, jó, hogy itt van a csapatban, de ragyogó pilóta volt Carlos (Checa, a szerk.) is. Setével jól kijöttünk a tesztelések során, motivált és harapós a pályán. Együtt fogunk munkálkodni a fejlesztéseken.’

Ducati GP06 – m?szaki adatok

Blokk: négyütem?, V4, 90 fokos, vízh?téses, desmo, hengerenként négy szelep, 989 köbcentis

Legnagyobb teljesítménye: 169 kW / 235 LE @ 16.500 percenkénti fordulaton

Legnagyobb nyomatéka: kb. 100 Nm / 10,2 @ 14.000

Végsebessége: 330 km/ó fölött

Áttétel: kivehet?, hat sebességes váltó változtatható sebességfokozat-hosszokkal. Többtárcsás, száraz kuplung, lánc végáttétel.

Etetés: közvetett elektronikus befecskendezés, Magneti Marelli, négy szelep, föléhelyezett injektorokkal. TCF vezérl? rendszer (Throttle Control and Feedback)

Üzemanyag: Shell Racing V-Power

Kenés: Shell Advance Ultra 4

Gyújtás: Magneti Marelli

Kipufogó: Termignoni

Váz: ferde acél cs?szerkezet, alumínium villa

Felfüggesztés: Öhlins villa, felfordított, 42 mm-es, Öhlins hátsó rugóstag, hidraulikus fékbeállítás

Gumik: Bridgestone, el?l-hátul 16,5′-es

Fékberendezés: Brembo, dupla karbon els? tárcsa (320 mm), négy dugattyús féknyereggel. Hátul szimpla acéltárcsa, két dugattyús nyereg.

Tömeg: 148 kg (szárazon)

ugrás fel