A tokiói motorkiállítás az a hely, ahol a japán gyárak sokszor túlzó, netán bizarr prototípusai bemutatkoznak a nagyközönség el?tt. A hazai pálya remekül alkalmas az ‘elszállt’ modellek debütáltatására. Az utóbbi id?ben azonban úgy t?nik, a japánok kezdenek hozzászokni ahhoz, hogy a gépeket piacra is vigyék. Kezdte a Yamaha az MT-01-gyel: sorozatban kezdtek gyártani azt a motort, amir?l alig- hanem kevesen hitték, hogy valaha is sokkal b?vebb hivatása legyen egyszer? kiállítási makettnél. Pedig mára tudjuk, hogy egy új (és úgy t?nik, különösen si- keres) motorkerékpár-generáció megalapozóját tisztelhetjük az egykor borzadály- lyal tekintett mammutban. Most a Suzukin a sor: a rivaldafény ismét a nagy csupaszok kategóriájára esik. Nagy… hja, nagyobb már aligha lehetne.
A B-King-et els? alkalommal a 2001-es expón csodálhatta a néz?sereg Tokióban. Öt évnek kellett tehát eltelnie, hogy kijöjjön a szériaváltozat, ami még úgy is kell?képpen radikális, hogy az els? példányhoz képest nagyon sokat simult és finomodott. Vérbeli maxi naked, nem is annyira az 1.300 köbcentis lökettérfogat, mint a négyhengeres várható teljesítménye miatt: ez az egység nem más, Haya- busa ?méltósága szíve, úgyhogy er?nek nem lesz híján.
A párizsi sajtóbemutatón a Suzuki úgy kezelte ezt a motort, mint egy sztárfellép?t: utolsóként gördült a színpadra, érzelemgazdag filmvetítés vezette fel… szóval a Suzuki sokra tartja és sokat vár a B-Kingt?l. A mosolygós japán urak száját egyetlen információ sem hagyta el, nemhogy a teljesítményre vonatkozó adatokat nem adták még közre: semmit.
Meg kell elégednünk azzal, amit látunk: vagyis hogy a hamamatsui tervez?k meg- ?rizték az eredeti prototípus f? vonalait, szemb?l meghatározó látványelem a jókora, a tank oldalán helyet kapott légbeöml?kbe illesztett irányjelz?k, hátul az óriási kipufogók dominálnak. Érdekes különmeccset vívhat majd a B-King az MT-vel, hogy kinek vannak nagyobb ágyúcsövei. Talán ezek a dobok emlékeztet- nek leginkább az öt esztendeje a japán f?városban bemutatott modellre. Másrészr?l egy kis optikai játék is van ebben, hosszítják a járm?vet, ami oldalirányban sokkal termetesebbnek néz ki, mint valójában.
Utasnak minden bizonnyal jut hely hátul, a lábtartók is vannak, az az ül?rész viszont nem párnázott. El?lr?l különösen szélesnek t?nik a motor, mintha a mellét düllesztené. A felfordított els? villa teljesen állítható, a két, radiálisan szerelt féknyereg Nissin gyártmány. A váz nem hasonlít egyetlen ma forgalomban lév? Suzukiéra sem, míg a leng?villa emlékeztet a GSXR 600/750 vonásaira, persze egészen más méretekkel. A m?szerpanel a GSR már ismert berendezése a középre helyezett fordulatszámmér?vel.
Legutóbbi hozzászólások