EST. 2002

Bemutatkozott a Vectrix Superbike

Dörrögés, füst és benzinszag helyett alig észlelhet?, halk, diszkrét surrogás. És más semmi. Kezdjünk el hozzászokni
az új realitáshoz, ami ha egyel?re nem is helyettesíti a mostanit, de Milánó óta már mindenképpen kiegészíti.
A csendes villanymotorral szerelt Superbike bemutatkozott: impozáns külsej?, érdekes beltartalmú és méregdrága.

A gyorsulás frenetikus. A permanens mágnesesség elvét alkalmazó Brushless egység 12′ alatt repíti el álló
helyzetb?l a Vectixet a 400 méterre elhelyezked? célpontig. Maximálisan 82 lóer?t ad le, amihez 102 Nm-es
forgatónyomaték társul. Az igazán meglep? talán a végsebesség, ami 200 kilométer per óra fölötti. Mindehhez
70 km-es hatósugár, ami nagyjából húsz kör egy átlagos hosszúságú pályán, 120 km/órás átlaggal, köszönhet?en
az utolsó generációs telepekb?l álló akkumulátor-csomagnak, ami maximális hatékonyságú és két és fél óránként
tölthet? újra.

Bár hangja alapján leginkább szúnyoghoz hasonlatos, küls?re tán egy szardínia juthat az ember eszébe, ha ránéz.
Egyedi a formaterv, szó se róla. A csapott orr, ami lefelé nagyvonalúan vonalvezetéssel folytatódik és válik
az idomzat hasává szürke metálfényben, az égnek mered? farokidom, ami úgy távolodik a 16 colos gumival szerelt
hátsó kerékt?l, mintha nem is a motorhoz tartozna. A színválasztás is találó, jól er?síti az agresszív, ám
cseppet sem banális designt. Forradalminak nevezhet? a nyereg, amit ‘a komfort és a kontroll’, mint jellemz?
tulajdonságok elegyítésével fejlesztettek a mérnökök. A sugallat formailag tehát az, hogy ez egy gyors és
agilis motor.

Egy elektromotoros verseny eddig legfeljebb vad álmainkban jöhetett el?, de mindezek ismeretében nem kell túl
élénk fantázia ahhoz, hogy nagyon is valóságosnak t?njön az ötlet. Persze semmi nem megy máról holnapra,
egyel?re az értékesítés sz?r?jén is át kéne mennie a Vectrix superbike-jának, és már az sem lesz egyszer?.
Egyszer?en túl egyedi ez a termék, ez a megoldás, ez a hozzáállás. Még. A gyártás akkor indulhat be, ha legalább
ötszáz el?rendelést kap a gyár. Még ezt a meglehet?sen alacsony küszöböt is borzasztóan nehéz lesz elérni, egyrészt
a motor szokatlansága, de nagyobbrészt az ára miatt, ami bizony 55 ezer euró.

ugrás fel