Az újonnan épülő versenypályán 2023-ban rendeznének először világbajnokságot. A promoterrel kötött szerződés alapján 10 évig része lesz a naptárnak a Hajdúnánásra tervezett nemzetközi minősítésekkel rendelkező komplexum.
A terveket a homologizációknak megfelelően készítették el, ami érinti a FIM, FIA, MOTOGP és F1 szabályokat is. A videó készítők leírása alapján, az elképzelésüket a világ legjobb versenypályáinak egyes részletei inspirálták. Így találunk Assen, Suzuka, Termas de Rio Hondótól, vagy éppen a Philip Island híres részleteiből is elemeket. A szimuláció készítői szerint, a szintkülönbségekkel is rendelkező körön 184 km/h átlagsebesség mellett 1.38,7-es idő érhető el.
Cikkünket frissítjük:
Az eredeti cikkben híbásan azt írtuk, hogy a pályazatot a DromoEngineering, Architecture and aLandscape srl. nyerte el. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt-től kapott helyreígazítást teljes terjedelmében közöljük.
Sport-gazdaság-gyorsaságimotor-beruházás
Kihirdették a MotoGP-tervpályázat győztesét
Debrecen, 2021. március 19., péntek (MTI) – A hajdúnánási multifunkciós autó-motorsport komplexum (MotoGP-pálya) terveit Bordás Péter okleveles építész készítheti el, miután megnyerte a tervezésre kiírt pályázatot – közölte Kósa Lajos (Fidesz) országgyűlési képviselő, a pályázati bizottság elnöke a pénteki eredményhirdetést követően az MTI-vel.
Tájékoztatása szerint a legjobb pályaművet Bordás Péter nyújtotta be, mostantól a részletes tervek kidolgozása zajlik.
A multifunkciós komplexumban 2023-tól – a már megkötött szerződések szerint legalább tíz évig – MotoGP-futamokat rendeznek, emellett évente 200 rendezvénynappal kalkulálnak – ismertette a politikus.
Az innovációs és technológiai miniszter tavaly júniusban a helyszínen jelentette be, hogy a magyar kormány korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít Hajdúnánás külterületén, amely alkalmas lesz egyebek mellett a Forma-1 motoros megfelelője, a világ első számú gyorsaságimotoros versenysorozata, a MotoGP futamainak befogadására is".
Palkovics László a projektindító sajtótájékoztatón azt mondta: a beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló létesítmények, tréningközpont, konferenciaközpont, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül.
A tervpályázat eredményhirdetésével kapcsolatban a következő infórmációkat kaptuk a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt.-től:
A BORD Építész Stúdió nyerte az első díjat a hajdúnánási MotoGP versenypálya és multifunkciós autó-motorsport komplexum tervezésére kiírt nyílt építészeti tervpályázaton. A győztes koncepció a biztonságos versenyzés mellett a verseny élményét helyezi középpontba. A tervpályázaton díjnyertes pályamű alapján kezdődik meg a MotoGP pálya részletes terveinek kidolgozása, tehát nem egy az egyben a díjnyertes pályamű valósul majd meg.
Összesen négy pályázatot adtak be a hajdúnánási multifunkciós autó-motorsport komplexum (MotoGP pálya) tervpályázatára. Az első díjat a BORD Építész Stúdió nyerte. „Építészeti koncepciónk elsősorban a határtalan sebességre, a magával ragadó lendület élményére fókuszál” – mondta Bordás Péter, a stúdió alapítója.
A tervpályázati jelentés szerint a BORD Építész Stúdió munkája felel meg leginkább minőségében és műszaki tartalmában a kiírás követelményeinek. A bíráló bizottság ezt találta a leginkább átgondoltnak az üzemeltetési szempontok alapján. A VIP-terület autó-motoros bejárhatósága, a bérgokart pálya integratív elhelyezése, a paddock és pit vizuálisan is zárt, bármilyen hasznosítás esetén jobban kontrollálható az elhelyezése miatt.
A bíráló bizottság második helyet nem osztott ki, a harmadik helyet a Vidor Átrium Stúdió szerezte meg. Ennek a pályázatnak tanácsadója volt a Dromo Engineering, Architecture and Landscape srl. A tervpályázati jelentés szerint ez a pályamű azzal, hogy felvállalt egy funkcionális protokolltól eltekintő szabad megfogalmazást, egyúttal egy magas hibaszázalékkal működő rendszert hozott létre. A pálya 5050 méteres hossza az általános ajánlásnál jelentősen hosszabb, így ennek megvalósulása esetén növekednének az optimális üzemeltetéshez szükséges erőforrások.
Egy pályázat kiemelt megvételben részesült, ezt a pályázatot az Építészkohó Kft. adta be. Összesen négy pályázatot adtak be a tervpályázatra, de a negyedik pályázat kidolgozottsága elmarad a minimálisan elvárt szinttől.
A hajdúnánási MotoGP pálya tervpályázatát a Kelet-Magyarország Versenypálya Kft. írta ki. A cég tulajdonosi jogait az Innovációs és Technológiai Minisztérium 100%-os tulajdonában lévő HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. gyakorolja.
Legutóbbi hozzászólások