EST. 2002

Bemutatták az RC212V-t

Véget ért a 2006-os szezon, megszületett a számvetése kinek-kinek az évadról. Szép volt, jó volt, de ahogy Pósalaky bácsi mondaná: ugorjunk. Itt az ideje egy kicsit el?re tekinteni, 2007 felé. Sem az ünneplésre, sem a búslakodásra nem hagytak sok id?t a csapatok: a Honda például jóformán a gy?zelem másnapján lerántotta már a leplet az RC212V-r?l, amelyet a GP-pilóták el?ször november els? napjaiban tesztelhetnek Valenciában. A gyár két derék tesztembere, Okada és Kamada viszont már próbálgatták a jöv? esztend? fegyverét a motegi verseny után, szigorú hírzárlat mellett.

Mit tudunk a motorról? A 800 köbcentis Honda szíve egy négyhengeres, V elrendezés? er?forrás (hogy hány fokos, az titkos). Szerdától az újdonsült világbajnok Nicky Hayden és a nagy reménység Dani Pedrosa közvetlen tapasztalatokat szerezhet a legújabb RCV-r?l: b? négy hónapuk van, hogy felkészüljenek 2007-re a ránézésre mérnöki m?remeknek t?n? versenygéppel.

A közzétett m?szaki adatok

Hossza: 2.050mm
Szélessége: 645mm
Magassága: 1.125mm
Tengelytáv: 1.440mm
Tömeg, szárazon: 148 kg
Blokk: folyadékh?téses, DOHC, négyszelepes V4-es
Lökettérfogat: 800cc
Legnagyobb teljesítmény: nincs közölt adat
Váz: twin-tube
Els? kerék: 16.5 col
Hátsó kerék: 16.5 col
Els? felfüggesztés: teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: New Unit Pro-link
Tanktérfogat: 21 liter

#1

Haydennel kapcsolatos hír, hogy az ő révén öt év szünet után visszatérhet a MotoGP-be az #1-es rajtszám.

Valentino Rossi a világért le nem mondott volna a #46-osról, amely már pályája hajnalán minimotorja idomán is helyet kapott. Az új király viszont az 1-est választja. "Világéletemben a 69-essel mentem, de most, hogy nyertem, nagyon szívesen váltok."

ugrás fel