EST. 2002

Benelli 752S, 402S és BN 125

 

Még a 2000-es évek elején volt aktív a Benelli nagymotor gyártása amikor 3 hengeres motorokkal hódították meg sok motoros szívét. Sajnos az eladások nem voltak képesek fenntartani a gyárat így pár év múlva úgy nézett ki, hogy végleg eltűnik a márka. Azonban az utolsó pillanatokban jelentkezett egy kínai befektető aki megvette a nevet és ígéretes terveket szövögetett. A szakma akkor úgy gondolta, hogy robogó gyártásra vásárolták meg a márkát ami jól cseng az ázsiai piacokon.

A kezdeti évek igazolták a várakozásokat és megszülettek az első robogók de a befektető a komolyabb szándékaitól sem tért el. Megjelent a Leoncino majd a BN251 és a TRK502. Számok és nevek terén még nem látjuk át a koncepciót de típusban lassan minden kategóriára jut majd egy új Benelli. A 2017-es EICMA pedig jól mutatja, hogy bizony dolgoznak a tervezők és jönnek az új modellek és hozzájuk a videók amiket most mutatott be a gyár a hivatalos „tubus” oldalán.

BENELLI 752S 2018

A most bemutatott három modell már egy új időszak kezdetét mutatja, bár nagy hasonlóságot vélünk felfedezni bizonyos Ducati modellek között legalább elkezdődött a gyártás és talán újra visszatér az Oroszlán a nagymotorok piacára.

Az első egy naked verzió ami térhálós vázzal és 2 hengeres, négyütemű, vízhűtéses erőforrással szerelnek. A 750 cm3 blokk teljesítménye 81,6 lóerő 9000 fordulat/percnél.

BENELLI 402S 2018

A második egy kisebb lökettérfogatú cruiser ami szintén egy Ducati modellre emlékeztet minket de ettől még a terv modern és élhető. A 400 cm3-es erőforrás 39,4 lóerőt juttat az aszfaltra 35 Nm nyomaték mellett. A gumik mérete120/70-R17 és 160/60R17 míg a fékek 260 és 240 mm-es tárcsákat kaptak, elöl 4 dugattyús fékekkel.

BENELLI BN 125 2018

Végül egy kis 125 cm3-es verzió ami igazi fiatalos motor, ugyan olyan meghatározó fényszóró testtel mint a két nagyobb testvére. Az egyhengeres négyütemű, léghűtéses blokk 11.1 lóerőre képes 9500-as fordulat mellett bújik ki az erőforrásból.

ugrás fel