Tavalyi cikkünkben már bemutattuk az akkor még csak koncepció fázisban lév? új Leoncinót. Azt a motort, amit a felvásárolt Benelli gyár új tulajdonosai mutattak be az olasz nagyközönségnek Milánóban. A fúzió után mindenki letett az olasz gyártó nagyköbcentis motorjának terveir?l. A kinai cég nem titkoltan csak a név miatt vásárolta fel a cs?d szélén álló, szebb id?ket is megélt olasz, patináns gyártót.
Azonban a várakozásokkal ellentétben megjelent az Eloncino koncepció és az idei évre két külön verzióval sorozatgyártásra is kerül a modell.
A Bennelinél jól találták el a múltat és a valamikor rendkivül sikeres scrambler újra visszahozhatja a Benelli nevet Európa útjaira vagy éppen úttalan szakaszaira.
Két külön stilus, két külön modell. Az er?forrás változatlan és a tavalyi koncepciónak megfelel?en 499,6 köbcentis, kéthengeres, négy?tem?, vízh?téses, hengerenként 4-szelepes blokk dolgozik majd bennük. Az er?forrás teljesíti az Euro4 elvárásokat, igy europai utakon is könnyen talalkozhatunk majd a tipusokkal.
A Leoncino különlegessége még az acél váz, melynek nagy részét sikerült a tervez?knek teljesen a tank alá rejteni, amivel egy igen letisztult megoldás alakult ki. Azonos még a teljesen digitális m?szerfal és a LED technológiával készült lámpák.
Az utcai és a scrambler verzió a kerekekben, a futóm?ben és a fékekben különbözik. A gyártó tényelg komolyan gondolja a scrambler használhatóságát és bár mindkét modell 17-es els? kerékkel kerül a piacra, a fékek hatásfoka már jelzi, hogy a terepen jóval kissebb er?re és nagyobb használati útra van szükség. Ezért ott maradt a kétdugattyús úszó verzió, mely 320 mm féktárcsákkal dolgozik. Az országuti verzionál négydugattyús, radiális fékeket találunk ABS rendszerrel kiegészítve. Hátul mindkét modell 260 mm féktrácsával és egydugyattyús féknyereggel rendelkezik.
A Leoncino állítható, 50 mm-es els? teleszkópokkal és mellé hátul központi rugóstaggal, 45 mm rúgóúttal rendelkezik. Terepes testvére, a Trail viszont már 55 millit rugózik hátul…
Arról sajnos nincs hír, hogy a küll?s kerék tubeless technológiával készül vagy sem, de igazából egy bels? sem akkora hátrány.
A tankkapacitás eltér? a két modellnél. A leoncino tankja 13,5 literes, míg a Trail tiszteletre méltó húsz literrel gazdálkodhat. A száraz tömeg mindkét verziónál 186 kg.
A Leoncino és a Trail verzió jöv? tavaszra várható és el?re láthatóan piros, zöld és fekete színben kerül a boltokba. Hogy és milyen formában, vagy kik fogják árulni, arról még nincs információnk.
Legutóbbi hozzászólások