EST. 2002

Beszámoló az Alpok Adria versenysorozaton történtekr?l

A hétvégi verseny az osztrák hegyekben egy iszonytatóan meleg fennsíkon zajlott.

A futam ismét együtt került megrendezésre a hosszú távú VB-vel. Sajnos az Alpok
Adria futamok teljesen alá vannak rendelve a VB-nek. Az osztrák rendezés kitett
magáért, hisz kategóriánként csupán 2×30 perc edzés volt a verseny el?tt. Aki
ezt el?re tudta persze beiktatott egy-két napos edzést versenyt megel?z? héten.
De párunknak a 2×30 perc jutott a pálya megismerésére. A hétvégén ezen kívül is
sok gondja akadt a versenyz?knek.

Superstock kategórában Rosivall Ágostonnak már az els? napon nem kedvezett
a szerencse, mivel az edzés 4. körében csapágyas lett motorja. A hétvége számára
hamar véget ért. Az edzés legjobbja Bitter Sándor csupán 15 századra volt
lemaradva az olasz gyári Apriliás pilóta mögött, ? a 3. helyr?l, Kispataki
Viktor a 7.
helyr?l és Vörös Sándor 15. helyr?l indult. A versenyen
mindez átrendez?dött. Vörös Sándor feljött a 8. helyig, edzésidejét
megjavítva több mint egy másodperccel. Bitter Sándornak a rajt utáni
tülekedés nem jött ki jól, így kicsit hátracsúszva próbálta megenni az elenfeleket.
Sajnos a 8. körben az egyik kanyart supermotosokat megszégyenít? keresztbecsúszással
próbálta bevenni, ami miatt kifutott a kavicságyba. Kispataki Viktor
eközben tört föl, megfutotta verseny abszolut leggyorsabb körét és még a vezetést
is átvette az Apriliás Pellizonitól. Egész verseny alatt el?zgették egymást,
de az utolsó kör sajnos az olasznak jött ki jobban és a célegyenes el?tt 3 kanyarral
visszael?zte. Ezzel az ‘alakítással’ szerintem Viktor volt hétvége
legjobb magyar versenyz?je
.

Supersport 600-ban a 45 induló közül Talmácsi Gerg? a 8. helyre
kvalifikálta magát. Motorjával nem igazán volt elégedett, kiderült hengerfejes
lett a gép. Remélték a versenyt kibírja. Székely Zsolt 18., Vida Tibor
a számára nem éppen megnyugtató 32. és én a 33. helyr?l rajtoltam.
A 2×30
perc számomra kevés volt a pálya és gép igazán j? ‘belövéséhez’. A
rajtot Kistalma igen jól kapta el és az els? kanyarban máris másodikként
fordult. De versenyen sajnos nem tudta megtartani, mivel az egyenesekben sorra
kikerülték lelassult motorja miatt. A versenyt végül a 10 helyen zárta.
Székely Zsolt feljött
a versenyen, még a Talmát is megel?zte egy pillanatra,
de végül 11. lett
. Vida Tibor 27. helyen futott be.

Számomra a rajt jól sikerült, már az els? körben feljöttem 7 helyezést,
sikerült megel?zni Vida Tibit is, de sajnos a 2. kört?l a motoromon egyre rosszabb
lett a fék, a 3. körben már a markolatig beesett a fékkar és elment a fékhatás.
Ez elég veszélyes mivel a pályán többször 260-270 km/h körüli tempóról
60 km/h ra kell ‘visszalassítani’. Szerencsére nem estem el, de a versenyt
fel kellet adnom a 4. körben
.

A 125 GP versenyét az osztrák csodagyerek Philipp Eitzinger nyerte
egy fél motorhosszal. A verseny alatt egy bolyban haladt magyar mez?ny és egymást
el?zgették. Végül Péntek László 14., Sövegjártó Petra a 15., Juhász Tamás a 16.
helyen végzett.

A 250 GP számomra a legnagyobb csalódás, csupán 11 versenyz? ment
rajta
megint. A célba érkezéskor majdnem minden versenyz? között volt közel
10 mp. A verseny végeztével az els? és a tizedik versenyz? között annyi
különbség volt, mint Supersportban az els? és a harmincötödik között. Ebben a
nem túl s?r? mez?nyben Tibori Gábor a 6., Rizmayer Gábor a 2. helyen végzett.

ugrás fel