Az Aprilia nemzetközi tesztnapján jártunk a Hungaroringen, ahol a gyorsasági világbajnokság 250-es és 125-ös géposztályában érdekelt Team Toth is ott volt. Alkalmunk nyílt tehát szót váltani a napsütötte mogyoródi versenypálya flaszterén. Els?ként Roberto Locatellit kérdeztük.
Szimpatikusnak találod Jorge Lorenzót?
Igen. Mint személy, nagyon rokonszenves. Ami a franciaországi esetet illeti, ezek megtörténnek verseny közben. Ilyen a verseny.
Megbeszéltétek a dolgokat? Vagy netán volt veszekedés?
Azt hiszem, ebben a közösségben éppen a veszekedésre nincs szükség. Nem mondtam neki semmit, mert végül is nem estem el, ? meg igen. Egyértelm?en csak magának köszönhette. Aki el?zni akar, háromszor is gondolja meg el?tte. ? látta maga el?tt Doviziosót és arra gondolt, hogy gyors ütemben utolérheti. Nem volt felépítve az akciója, sokkal jobb lehet?sége is adódhatott volna kés?bb, hogy megel?zzön. De ez az, amikor valaki egy kör alatt akarja megnyerni a futamot. Ha buktam volna, akkor persze felhúztam volna magam. A versenyigazgató felel?ssége, hogy mit enged és mit nem a pályán, ezért ?t keresném, ha ilyen problémám van, ?t kérdezném meg, hogy az adott el?zés a szabályosság keretein belül volt-e.
Sérülésed lett a dologból?
Nem, semmi komoly, most már teljesen rendben vagyok.
Tóth Imre csapatf?nök is elmondta, hogyan látja az együttes eddigi teljesítményét: ‘Egyel?re fölötte vagyunk annak, amit az év elején vártunk. Loca nagyon jól megy, annak ellenére, hogy most hétvégén Lorenzo lebombázta; dobogón is állt már és a bajnokságban ötödik úgy, hogy 57 pontja van, a következ?nek meg 38. Elég sokat van képerny?n is. Nagyon örülök neki, hogy itt van a csapatnál, tényleg barátként van velünk, nem egy amolyan nagykép? pilóta. Az Iminek is egyre többet segít, például a szerel?kkel való kommunikációban. Iminek eddig futóm?-gondjai voltak, az olasz versenyre ezeket reméhet?leg sikerül megoldani.’ |
A szezon eddigi futamai alapján ötödik helyen vagy, ez benne van az els? nyolcban, amit az idény el?tt emlegettél.
Igen, és ennek nagyon örülök. Megteszünk mindent az eredményért, biztosan sikerül is még dobogóra állnunk az idén… Eddig tényleg ott voltam az els?k között, a legjobb privát csapat vagyunk és ez nem kis fegyvertény, hiszen jelent?sek az eltérések költségvetésben, technikai háttérben.
Mik ezek?
Például a fortunások nyolcféle gumit kapnak, nekünk négy típus áll a rendelkezé- sünkre, tehát nagyobbra szabottak az ilyetén lehet?ségeik. Gyári mérnökök dolgoznak velük, azonnal, céltudatosan be tudnak avatkozni, ha valami gond van. Ez sokat számít, mert a versenyhétvége nem csak abból a fél órából áll, amit a tévében mutatnak. Mi meg leginkább egy baráti társaság vagyunk. Nagy kedvvel csinálom a dolgomat, most ötödik vagyok, a mögöttem lév?kkel szemben van egy jó el?nyöm.
Mugello?
Sokat várok a hazai futamtól. Az otthoni közönség, a légkör miatt egyrészt, és a pálya is az egyik kedvencem.
Imi, neked Le Mans-ban sikerült feljebb jönnöd. Mir?l szól ez a szezon?
Nagyon nehéz futamok vannak mögöttünk, folyamatosan harcolunk a futóm?vel, most már talán megoldódik ez a dolog. Legutóbb már voltak bíztató jelek, elég jól tudtam menni, akár el?bb is végezhettem volna.
Most végül is tapaszos vagy? Vagy rendbejött a vállad?
Fogjuk rá. Néha zavar, járok vele gyógytornára, de egyébként rendben van. Nem bántam meg, hogy egyel?re kihagytam a m?tétet.
Legutóbbi hozzászólások