Az azóta eltelt id?szakban az emlékek kicsit leülepedtek, de Gyuri érezhet?en
és érthet?en a mai napig az események hatása alatt áll.
Mi okozta a balesetet?
Úgy gondolom, a brno-i pálya min?sége nem felelt meg egy dragbike verseny
követelményeinek. Bevett szokás, hogy egy vagy akár több nappal a verseny el?tt
az indulók bejárhatják a pályát, ismerkedhetnek vele. Ez természetes a magyar
rendez?knél, de sajnos a csehek nem adtak erre módot, pedig egy látszólag kis
bukkanó is okozhat problémát, ha az ember nem számít rá. F?leg egy olyan típusú
motornál, mint a dragbike, ami látszólag ugyan motorkerékpár, de az átalakítások
miatt sok tekintetben érzékenyebb, illetve nem úgy viselkedik, mint egy ‘rendes’
motor.
A brno- pálya kézzel simított betonja már a cél el?tt is hagyott némi kívánni
valót maga után, a cél után pedig tovább romlott a min?sége: vagy 30 méteren
keresztül a pálya teljes szélességében aszfalt borította, majd beton lapok következtek,
melyek tábláról táblára hullámossá tették az utat.
A negyedik kvalifikációs futam el?tt a sor végén álltam, és tudtam, hogy ett?l
függ majd a verseny kimenetele. Mellettem Michal Ponca állt, aki annak ellenére,
hogy intettem neki, menjen el?re, ragaszkodott a csatához. Így komoly presztízsharc
alakult ki kett?nk között. A motorom pattogott az els? 150 méteren, de aztán
nagy er?feszítések árán sikerült belendülni, és óriási menetben legy?zni
Poncát. Katartikus állapotban, több, mint 260 km/óra sebességgel értem a
célba, 9,0-ás id?vel. Annak ellenére, hogy óvatosan vettem le a gázt, éreztem,
hogy a motor elkönnyül. Újra gázt adtam, de szitálni kezdett a motor hátulja,
és már rá is futottam a hullámos részre, ahol egy bukkanó megdobott, és így
több, mint 250 km/óra sebességgel a rugó nélküli motor odavágott. Éreztem,
hogy repülök, és felnézve láttam, hogy felettem repül a motor is. Aztán a hátamon
csúsztam, majd a következ? emlékem az, hogy a hátamon fekszem a földön.
Tulajdonképpen csak a rendkívül jó véd?felszerelésnek köszönhetem, hogy
az egészet így megúsztam. Valószín?leg agyrázkódást is kaptam, a sisakon
jól láthatóak a sérülés nyomok. A hát protektor nélkül isten tudja, mi lett
volna; és a térdem, könyököm se lenne ilyen állapotban a térd- illetve könyökvéd?
nélkül. A keszty?m persze teljesen leszakadt rólam, le is zúzta a beton a kezemet
rendesen, de hivatalosan csak a kisujjam perce törött el. Valószín? azonban,
hogy egy-két bordám is bánja a dolgot, és persze nincs egy porcikám se,
amit ne zúztam volna össze-vissza.
Mégis szerencsésnek mondhatom magam. A dokik szerint másfél hónapig is eltarthat
a fizikai felépülésem, de idén már biztos nem állok rajthoz, hiszem a motorom
is ripityára tört.
A jöv?r?l még korai lenne nyilatkozni, meg kell várnom, míg leülepedik ez az
egész, és újra át kell gondolnom mindent.
A magyar motorsport, ezen belül a dragbike nincs könny? helyzetben; egy motor
építése, felkészítése nem kevés -els?sorban anyagi – áldozatot kíván attól,
aki versenyezni kíván. Én is csak az utolsó 3 évben jutottam el arra a szintre,
hogy a költségeim felét sikerült a szponzoroktól összeszedni. A többit
viszont saját zsebb?l kellett finanszíroznom, ami jó pár milliót jelentett.
Éppen ezért most újra fel kell térképeznem a lehet?ségeimet, és csak
utána dönthetem el, hogyan tovább.
Szerettem volna a saját egyéni országos csúcsomat megdönteni, miel?tt visszavonulok,
de hogy mikor állok újra rajthoz, és sikerül-e új csúcsot állítani, az már a
jöv? titka.
Orgoványi György 2003. június 25-én, szerdán este 9-kor a Motorblokk
cím? motoros magazin vendége lesz a fix.tv-n.
Akit érdekel, személyesen is felteheti kérdéseit a dragbike versenyz?nek a 438-5380-as
telefonszámon.
Link:
Legutóbbi hozzászólások