Nem lehet azt mondani, hogy a Betánál azt várnák, mikor repül szájukba a sült galamb. Az Arno partján aktívabb munka folyik, mint valaha: miután a kis olasz gyártó viszonylagos sikerrel visszatért az endurók piacára, elhatározták, kifejlesztenek egy saját er?forrást. Nem akármilyet: az els? olyan négyütem? blokkot, amelyet kifejezetten triál motorba való. Ha úgy vesszük, a suszter visszatért a kaptafához: a toszkánok ha valamiben, hát a triál m?nemben mindig is élen jártak.
Maga a négy ütem a triálban nem újdonság, sokkal inkább az, hogy a Rev 4T szívét kezdett?l fogva ebbe a modellbe álmodták bele, míg a többi triálokat is gyártó konstrukt?r javarészt enduró- vagy krosszmotorokból emelte át az er?forrást, persze mindig alakítva rajta. A negyed literes egyhengeres tömegét és méreteit minimálisra csökkentették, és a racionalizálásból nem maradt ki a váltó sem, amelynek els? három sebessége segít átvinni a motort az akadályokon, a hosszabb negyedik és ötödik fokozat pedig megfelel? a tempós haladáshoz. Készítik egyébként a hatodik sebességfokozatot is, amely egy következ? Beta triálon mutatkozhat be, ahogyan a lökettérfogat is növelhet?, 400 köbcentiméterig kényelmesen. Az etetés egyel?re karburátorral történik, de a betások hiperaktivitását ismerve a közeli jöv?ben jöhet az elektronikus befecskendezés.
A gyártónál azt mondják, a Rev 4T vezetési élményben nagyon hasonlít a kétütem?ekhez, s?t szinte ugyanolyan karakterisztikájú. A Beta Rev piaci premierje hazájában decemberben történik meg, ára 6.900 euró közvetlenül a gyártól.
Legutóbbi hozzászólások