Rövid volt az aerodinamikai szárnyak élete a MotoGP-ben. A hivatalosan idént?l alkalmazott segédeszközt 2017-t?l egyik kategóriában sem használhatják a versenyz?k. Az Assenben összeült Grand Prix Commission jutott erre.
Az utóbbi hónapokban egyre népszer? téma volt a szárny, mivel az új, egységes motorelektronika bevezetése után nagy szükség lett rá, hogy kordában tartsa a folyton egykerekezni akaró motorokat. De ahogy egyre n?tt a gyártók tapasztalata a témában – els?sorban a Ducatié -, egyre nagyobb méret? szárnyakat kezdek alkalmazni, ami már felvetett biztonsági kérdéseket is egy-egy baleset esetén.
A témában az el?z?, mugellói futamot követ?en tervezett döntést hozni a Grand Prix Commission, de akkor nem jutottak d?l?re.
A Dorna, az IRTA és az FIM ultimátum elé állította a gyártókat: ha képesek megállapodni egységes feltételekben a méretet és más paramétereket illet?en, akkor annak megfelel?en a szárny használható marad. Ellenkez? esetben betiltják azt.
A megegyezés nem sikerült, mivel a gyártók a végletekig megosztottak, a Honda és a Ducati teljesen ellentétes véleményen vannak a kérdésben.
Hogy ezzel lekerül-e a napirendr?l az aerodinamika kérdése, nem tudni. Logikus következ? lépés lenne, ha az idomzat alakjával és méretével kezdenének játszani a mérnökök.
Hogy a szabályzatban a szárnyhasználat tiltása hogyan lesz megfogalmazva, fontosnak t?nik, a Ducati el?re elárulta, hogy keresni fogják a kiskapukat.
Legutóbbi hozzászólások