Könnyedség és nagyon finom m?szaki kidolgozottság: ez a két kiindulópontja
annak a sokra érdemes projektnek, amely méltán viselheti magán az "olasz
álom" nevet. A Bimota saját gyökereihez nyúlt vissza, olyan felejthetetlen
modellekhez, melyek bizony részét képezik a motorkerékpár-gyártás történetének:
HBI, KB2 Laser, DB. És hogy hogyan fest mindez mai köntösben?
A DB5 blokkja egy ezres, légh?téses Ducati-szív, mellesleg ugyanaz,
ami a Multistradában is dobog. A futóm? és a formatervezés klasszikusan olasz,
utóbbi Sergio Robbiano m?ve, akinek koncepciója az volt, hogy a DB5-ön minél
több "mechanika" látszódjon szabad szemmel.
A jövend?beli gyöngyszemen kívül a Bimota jelenlegi, megújhodott modelljeit
is kiállítja Münchenben: elkészült az SB8K ún. "Santa Monica" változata,
amelynek futóm?ve a piac lehet? legjobb alkatrészeib?l épül fel (Öhlins felfüggesztések,
Brembo radiál fékrendszer, OZ felnik). A titokzatos rövidítés a következ?képpen
dekódolható: ez a 8. Bimota, amelyet Suzuki-blokk hajt. A B4-es pavilon 360-as
standján ott lesz a Bimota szeme fénye, a Tesi 2D is, amely határozott módon
szakított a hagyománnyal, forradalmasítva a kormány geometriáját, megtestesítve
a rimini gyár folyamatos kutatási- és fejlesztési vágyát.
Legutóbbi hozzászólások