EST. 2002

Bimota DB6 Delirio

A DB5 után újabb csupasz motort tett közszemlére a Bimota a milánói EICMÁ-n. A gyár halad tovább a megkezdett úton, kis szériában nagy egyéniséggel bíró special motorokat építenek. A Delirio tervez?je ugyancsak Sergio Robbiano, akinek most igazán nagy kihívás jutott osztályrészül: személyiséggel teli, eredeti, üt?s és mégis kiegyensúlyozott meztelent tet? alá hozni.

Klikk.

Ezt a mostani modellt nagy titkolózás övezte a milánói sajtóbemutató napjáig, egyedül a nem mindennapi vonalú fejidomról jelent meg egy sejtelmes számítógépes rajz.

A DB5-tel vannak rokon elemek, mindenekel?tt a blokk és a futóm? váza meg f?villája. Viszont minden alumínium rész új, különösen a futóm? ál-idomszer? rögzít?elemei figyelemreméltóak.

Klikk.

A blokk változatlanul a kéthengeres Desmodue Dual Spark, legutolsó konfigurációval, ami 92 lóer?s legnagyobb teljesítményt jelent. A kipufogót a nyereg alatt vezették ki, érdekes megoldás a két kis hosszabbító csövecske. Katalizátorának hála a járm? teljesíti az Euro-3 környezeti normát.

Klikk.

Tagadhatatlan, hogy a Delirio mély benyomást tesz megfigyel?jére – nomen est omen: fantasztikus a kivitelezés (nem is lehet másmilyen) és a felhasznált alkatrészek is önmagukért beszélnek. Ilyenek a margaréta tárcsák, az elmaradhatatlan radiális féknyergek (el?l és hátul), a titánium bevonatú (TIN), 50 mm-es szárátmér?j? Marzocchi villa.

Klikk.

A kompakt méretek, a motor keskenysége szintúgy leny?gözne, ha nem ismernénk korábbról a DB5-öt, ami hasonló paraméterekkel bír. Az 1.425 mm-es tengelytáv és a 170 kilós száraz tömeg valóságos mini-nakeddé teszik a Deliriót.

A történet fájó pontja az ár. A DB5-énél ugyan kevesebbe kerül, de a 18.000 eurós ellenérték így is enyhén szólva borsos.

Klikk.

Képek: Bimota, [motorinfo.hu]

ugrás fel