Ehhez hasonló modellt sok gyártótól várhattunk volna, éppenséggel az elit-, luxus- és presztízskategóriában munkálkodó Bimota állt el? vele. Az olaszok tették meg az els? igazán nagy lépést és nyitottak meg egy rést a mozgássérült motorosok felé, bár tudjuk jól, hogy nagyon kevés példány lel majd gazdára – mégis, a cél nemes, a szándék értékelend?. A szóban forgó motor egy DB6 Delirio, légh?téses csupasz – ezt választotta ki a közép-itáliai Tecnova cég az átalakításra. A Disabike az els? hivatalos európai certifikátummal rendelkez? mozgássérült-motor.
Olaszországban 2003 augusztusában módosítottak a KRESZ-t, azóta vezethetnek mozgássérültek is kétkerek?t, feltéve, hogy a járm? megfelel? kisegít? rendszerrel el van látva. A rendeleti háttér után öt évet kellett várni, hogy az ipar is reagáljon.
A Disabike egy sor ilyen rendszerrel el van látva: a kuplung elektronikus üzem?, a gázkart jobb és bal kézzel egyaránt lehet használni, ugyanez igaz az els? fékre is. A sebességváltás vagy a kormányon elhelyezett gombokkal vagy egy jobboldalra – alapesetben a hátsó fék helyére – szerelt pedállal történik. Létezik egy speciális keszty?, ami a kormányra illeszthet? egy szabadalmaztatott rögzítési eljárással, ez stabilan tartja a kart, és segítségével kézfejüket elvesztett emberek is használhatják a motort. A tesztfázis már lezajlott, a modell megkapta az olasz közlekedési minisztérium jóváhagyását, azaz de facto közúti forgalomba helyezhet?, az összeurópai engedély pedig hamarosan várható. A Tecnova cég által nemrég kifejlesztett kit gyakorlatilag minden motortípusra rászerelhet?, így mondhatjuk, hogy tényleg led?lni látszik egy igen magasnak t?n? és régóta álló fal…
Legutóbbi hozzászólások