A verseny: Szombaton délután 18 órakor rajtolt a mez?ny a 8 órás viadalon. Ismét Bitti volt a kezd? ember, mint csapata leggyorsabbja. A 18. rajtpozícióból indulva folyamatosan tört egyre el?rébb. A verseny 15. körében már a 10. helyen motorozott, amikor is a 9. helyen motorozó versenyz?társát is utolérte, aki el?tt a látótávolságon belül egy négyes boly motorozott. A cél egyértelm? volt, feljönni a 9. helyre, majd lehet?ség szerint megfogni az el?tte látható távon belül versenyz? négy embert. A pálya leggyorsabb jobb kanyarjában aztán jött az, ami évek óta nem fordult el? Sanyival, viszont ennél a tempónál sajnos számolni kell vele: elesett (nem m?szaki hibára visszavezethet? okból).
Sikerült visszaülnie a motorra és behozni azt a boxba. A szerel?k nekiestek a motornak, és 40 perc elteltével a második leggyorsabb ember, Marjan Malec ült a motorra, hogy folytassa a versenyt. Malec 1 órán keresztül húzta a gázt. A csapat döntése szerint ismét Sanyi készül?dött visszaülni a motorra, aki remek formában volt a verseny idején. Lemosták a b?rruhájáról az els? esés nyomait és harcra készen várta versenyz?társa boxba állását. Miután visszament a második terminusára, id?közben sötétedni kezdett. Remekül ki volt világítva a pálya és ezért kés?bb kapcsolt, hogy be kellene kapcsolnia a lámpákat. Egy tankolás közben viszont égve maradtak a fények – így szabálytalan boxkiállás miatt Bitti stop&go büntetést kapott.
Bitti végiggurult a boxutcán és a szabályoknak megfelel?en a végén megállt, hogy letöltse büntetését. A motor h?t?vize ekkor 112 Celsius-on rotyogott. A túlnyomás következtében eldurrant egy vízcs?, így víz került az id?közben ismét meghibásodó szimmeringb?l kicsapódó olajra, amib?l a hátsó gumira is jutott. A büntetés letöltése után ismét elrajtolt a boxból, majd az els? kanyarban – ami a célegyenes végén található – az olajos-vizes slick gumi egy pillanat alatt elvesztette minden tapadását, és óriásit bukott.
A Suzuki Austria Team 76 Bitter Sanyi bukásával feladta a versenyt.
Bitti: ‘Jól ment a versenyzés, éreztem, hogy sikerült elkapnom a ritmust. Megfogadtam Truchsess tanácsait és tényleg körr?l körre sikerült egyre el?rébb kerülnöm. A 15. körben ismét utolértem egy versenyz?társamat és látóhatáron belül került egy négyes boly. Egy pillanat alatt átfutott az agyamon, ha megel?zöm az el?ttem lév? embert és sikerül levadásznom a négyes bolyt, akár az ötödik helyig is feljöhetek, mire át kell adnom a motort. Döntöttem: Támadás! A pálya gyors részén, a legtempósabb jobbos kanyarban megtörtént a baj.
Kikötöttem a sóderágyban. Igazából nem tudom mi történt, mindent ugyanúgy csináltam, mint az el?z? körökben, mégis egy pillanat alatt, minden el?jel nélkül kiment a motor alólam. Felállítottam a motort és igyekeztem minél gyorsabban átadni a szerel?knek, hogy minél el?bb vissza tudjunk térni a pályára. Meg sem fordult a fejemben, hogy nem megyek tovább. Voltak fájdalmaim, de gondoltam volt már ilyen, versenyeztem én már törött lábbal is, egy-két zúzódás miatt nem hagyom cserben a csapatot. Megcsinálták a motort és Marjan folytatta a versenyt. Letakarítottuk a ruhámról a bukás nyomait, és egy óra eltelte után újra beöltözve vártam, hogy folytassam, amit délután hatkor elkezdtem és megpróbáljuk a csapattal pontszerz? helyen abszolválni Albacete-t.
A második terminusban a rendez?k kiintettek egy stop&go-ra, mert nem kapcsoltam fel a lámpát. Kimentem, megvártam a bünti végét és ahogy lehetett ismét húzni kezdtem a gázt. Vissza mentem a pályára és az els? kanyarban mintha jégre mentem volna, korrigálási lehet?ség nélkül hatalmasat estem. Sajnos olyan súlyos ütést kapott a medencém, hogy bels? vérzéseim lettek. Több ponton zúzódásokat szereztem és a nyakamra merevít?t tettek a kórházban az izomsérülések miatt.
Ezután a bukás után még bevittem a boxba a motort, de az új sérülésekkel már nem tudtam vállalni a további versenyzést, a csapatom pedig feladta a küzdelmet. A verseny kimenetele miatt nyilván nem vagyok der?s kedvemben. Az viszont nagyon jól esett, hogy többek között Paolo Tessari és csapata mellett több élvonalbeli csapat is aggódva érdekl?dött az egészségügyi állapotomról. Hazatérésem után most el?ször egy kényszerpihen? következik, azután töretlen kedvvel ott folytatom, ahol abba hagytam: TÁMADÁS!!!‘
Eckert Ervin
Bittinek szerkeszt?ségünk nevében gyors felépülést kívánunk!
A sporthírek támogatója az
|
Legutóbbi hozzászólások