EST. 2002

Bitti: mélyb?l a magasba

‘A verseny végén kicsit kellemetlenül érintett, hogy amikor a 7. helyezett csapattal szemben már tetemes 11 kör el?nyünk volt, az el?ttünk haladó 5. helyezett csapat pedig 4 körrel volt el?ttünk, a csapatvezetés rám parancsolt, hogy a biztonsági, lassabb tempót tartsam a 6. hely megtartása érdekében. Így egy mesterségesen visszafogottabb tempót kellett motoroznom, komoly felel?sséggel a nyakamban. Tiszteletben tartva a velem együtt dolgozó 20 ember munkáját, megfogadtam az instrukciókat. Ugyanezt a taktikát folytatta egyébként a 2. és 3. helyezett Kawasaki Bolliger csapat is. Itt kell megemlítenem, hogy örömmel tölt el Rosivall Ágoston teljesítménye, miszerint es?ben csapata leggyorsabb pilótája tudott lenni, s?t szakadó es?ben még nálam is 1-2 tizeddel gyorsabb volt. Gratulálok neki a remek helytálláshoz és ahhoz, hogy sikeresen befejezte élete els? 24 órás versenyét!’

‘Most, a verseny után kissé még fáradt vagyok, de már g?zer?vel dolgozom az év hátralév? versenyein. Azt gondolom, hogy a további jó eredmények eléréséhez kulcsfontosságú lehet Karl Truchsess végleges szerz?dtetése, nem tartalék-, hanem teljes érték? pilótaként, hiszen jön a vallelungai VB futam és egy rövidebb távú, 200 mérföldes sprintverseny. Egy ilyen jelleg? versenyen nincs id? taktikázni, elejét?l a végéig menni kell, húzni kell a gázt!’

‘Nemsokára megrendezésre kerül a hungaroringi endurance futam. Ezen két okból kifolyólag nem indulok. Egyrészt Oscherslebenben IDM futam lesz azon a hétvégén, amin szeretnék elrajtolni. A további oka az a morális helyzet, ami a jelenlegi gyorsasági motorsportot jellemzi Magyarországon. Szomorúsággal tölt el, hogy ennyi kiváló pilóta – akik Európa élmez?nyéhez tartozhatnának – hagyták, hogy ilyen szint? ellenséges hangulat jöjjön létre. Ebben nem szeretnék részt venni.

‘Meghívást kaptam a verseny után két csapattól, az egyik leghíresebb Endurance versenyre a Bol’d Or-ra. Err?l további részleteket a szerz?déskötésemet követ?en árulhatok el. Szeretném megköszönni a támogatóimnak a kitartást. Bár az év els? fele kudarcokat tartogatott, mégis a segítségükkel sikerült elérnem életem eddigi legjobb eredményét, a VB 6. helyezést! Köszönettel tartozom a Red Bull-nak, a V-MAX-nak, a SuperPole Kft-nek, és a Pirellinek!’

Eckert Ervin

ugrás fel