EST. 2002

Bitti újra támad!!!! Irány a Macau GP

2013. november 14-17-én 60. alkalommal rendezik meg a legendás Makaói GP-t, amely a világ egyetlen olyan utcai versenye, ahol ugyanazon a hétvégén rendeznek futamokat autó- és motorversenyz?knek is. A motorosok számára ez lesz a 47. Makaói GP, és a magyar motorsportnak nagyon komoly elismerés, hogy Bitter Sándor is ott lesz a mez?nyben a világ legjobb 36 utcai motorosa között.

Bitter Sándor, az „utcai harcos” tehát visszatér Makaóba, és 2006 után újra rajthoz áll a Man TT után a világ második leghíresebb és legrangosabb utcai motorversenyének számító viadalon. A 42 éves magyar motoros a Brit Superbike-ban is szerepl? Quattro Plant Kawasaki színeiben fog részt venni az idei GP-n, jó barátja, a korábbi kétszeres TT-gy?ztes Gary Johnson csapattársaként.

Az esemény rangjáról mindent elmond, hogy minden évben csak a világ legjobb 36 utcai versenyz?jének a nevezését fogadják el rá a rendez?k, akik viszont ennek a 36 versenyz?nek és csapataiknak az összes útiköltségét, teljes kint tartózkodását, étkezését, szállását, valamint a technikai felszerelések szállítását is teljes mértékben magukra vállalják. A verseny hangulata sem fogható semmi máshoz, hiszen az összes versenyz? egy repül?járattal utazik ki, a verseny ideje alatt egy utcában van elszállásolva a teljes mez?ny, beleértve a WTCC-s, az F3-as csapatokat és a motorosokat is, és a meghívott versenyz?k gyakorlatilag két héten át élvezhetik a GP rendez?inek teljes vendégszeretetét.  

Ezt az élményt csak egyvalami tudja überelni: maga a verseny. Tudjuk, az autóversenyz?k körében is az egyik leghírhedtebb versenyr?l beszélünk, nemcsak formulaautóval, de még túraautóval is hatalmas kihívást jelent hiba nélkül végigszáguldani a makaói utcai pályán, és még nagyobb megtiszteltetést nyerni. Egy honfitársunknak, Michelisz Norbertnek ez már sikerült egyszer 2010-ben, de ez lesz az els? olyan alkalom, amikor az autó- és a motorversenyz?k között is lesz egy-egy magyar induló a legendás versenyen.

Ami ekkora kihívást jelent négy keréken, zárt karosszériával körülvéve, az gondolhatjuk, milyen hajmereszt? mutatvány lehet két keréken! Sokszor 200 km/óra feletti sebességgel száguldani milliméterekre a falaktól, s?t, sokszor súrolva azokat – na ehhez kell csak igazán bátorság. A motoros körrekordot jelenleg Stuart Easton tartja 2:23.616-tal, míg a WTCC-s pályacsúcs 2:30.881, ezt Rob Huff tartja még 2011-b?l. Ebb?l jól látszik, hogy a motorosok jó 6-7 másodperccel rövidebb id? alatt teljesítenek egy kört a több mint 6 kilométer hosszú alkalmi pályán, mint túraautós kollégáik. Na ez a nem semmi!

De ha ez nem lenne elég, akkor Bitter Sándor – egy súlyos motokrossz balesete folytán – törött lábbal fog rajthoz állni a viadalon. Járni valószín?leg még akkor is csak mankóval tud majd, de ez a váltásban és a motorozásban nem fogja gátolni, mint mondja. Különben is, nem kérdés, hogy ott a helye Makaóban, és amikor az embernek valóra válik az álma, akkor a mankót is képes eldobni, csak hogy ott lehessen!
 
Bitter Sándor #77

„Hihetetlenül örülök ennek a lehet?ségnek, el sem tudom mondani, milyen boldoggá tesz az, hogy 2006 után újra elindulhatok a Makaói GP-n. Akkor harmadik legjobb újoncként zártam a versenyt, és nagyon örülök, hogy most nyolc év után visszatérhetek. Ez az a verseny, amire csak a világ legjobb 36 utcai versenyz?je kap meghívást, úgyhogy hatalmas megtiszteltetés és elismerés a magyar motorsport számára és persze nekem is, hogy magyarként ismét ott lehetek majd ebben a mez?nyben. A Man TT után ez jön közvetlenül a sorban legrangosabb utcai versenyek között, mindenkinek egy álom, aki itt elindulhat, ide bekerülni is már tényleg nagyon nagy dolog.

A 2006-os makaói b?rruhámat máig ?rzöm, és jól láthatóak rajta a sárga festéknyomok, amik a pályát szegélyez? falról származnak! Ez az, ami miatt semmi máshoz nem hasonlítható ez a verseny, hiszen 200 km/óra feletti sebességgel száguldunk a falak között, és ha a legjobb íveken akarunk menni, akkor bizony egy csomó helyen súrolja a vállunk, a könyökünk és a térdünk a falat! Hihetetlen adrenalinbomba ez a verseny, már alig várom, hogy ott legyek! Az is nagy-nagy öröm számomra, hogy nem egyedüli magyarként leszek kint, hiszen a szokásokhoz híven az autósoknak, köztük a WTCC-s fiúknak is ugyanazon a hétvégén rendezik a makaói versenyt, mint nekünk, motorosoknak. Ez már 47 éve így van, és nagyon jókat lehet ilyenkor bandázni, hiszen az összes versenyz? egy repül?járattal utazik ki, ami ilyenkor tele van csapatf?nökökkel, szerel?kkel és versenyz?kkel, illetve elszállásolva is egy utcában vagyunk.

Nagyon-nagyon jó hangulat szokott lenni ezeken a versenyeken mindig, csupa jó cimborával lehetünk együtt, és biztos vagyok benne, hogy Michelisz Norbiékkal is sok közös élményben lehet majd részünk, természetesen szurkolni fogok neki is, hogy minél jobban sikerüljön a versenye. Nemrég sajnos elszenvedtem egy súlyos balesetet egy motocross edzésem során, és olyan szerencsétlenül estem, hogy eltört a lábam, amit meg is kellett m?teni. A m?tét jól sikerült, de jelenleg is lábadozom. Úgy gondolom, hogy az indulásom nincs veszélyben. Valószín?leg járni még akkor is csak mankóval tudok majd, de a váltással és a motorozással nem lehet baj, és az biztos, hogy sem én, sem a csapat nem fogunk visszalépni, tehát ott leszünk Makaóban! Ennél nagyobb motivációt keresve sem találhatnék a nagyon gyors felépülésre. Három hét múlva Silverstone-ban tesztelem majd csapatom, a Brit Superbike-ban szerepl? Quattro Plant Kawasaki motorját, míg el?tte néhány nappal szeretnék beiktatni egy pannóniaringi tesztet is, hogy kipróbáljam, mennyire bírja a lábam a terhelést. Nagyon nehéz napok várnak rám addig, az biztos, de ez az élmény mindenért kárpótolni fog, és ez minden áldozatot, illetve nehézséget megér.

Köszönöm mindenkinek, aki mellettem áll; életem talán legnehezebb versenye vár rám. A csapatommal a jöv? évre vonatkozóan is vannak közös terveink, hiszen mindketten szeretnénk, ha el tudnék indulni négy BSB Stock-futamon, továbbá a NorthWest200-on, a Man-szigeti TT-n, az Ulster GP-n és a Makaói GP-n is tervezzük a közös rajthoz állást jöv?re. Ilyen szempontból is fontos lehet, hogy jól szerepeljek a silverstone-i teszten, illetve Makaóban, és teljesen felvillanyoz ez a kihívás. Az ilyen élmények miatt érdemes ezt az egészet csinálni; t?kön ülve várom, hogy ott legyek!”

2013 Macau GP, hivatalos nevezési lista 

1 Michael Rutter GBR SMT Racing (Honda)
2 John Mcguinness GBR Honda TT Legends (Honda)
5 Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports (Honda)
7 Dean Harrison GBR RC Express Racing by MSS Performance (Kawasaki)
8 Roman Stamm SUI Team Bolliger Switzerland (Kawasaki)
10 Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing (Honda)
11 Stephen Thompson GBR T&R Motorsport (Suzuki)
12 Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing (Honda)
15 James Storrar GBR DMR Racing (BMW)
17 Nuno Caetano POR KD Team of Portugal (Kawasaki)
18 Lee Johnston GBR East Coast Racing (Honda)
19 Marc Fissette BEL Heidger-Motorsport.de (Suzuki)
20 Dan Cooper GBR DMR Racing (BMW)
22 Horst Saiger AUT Saiger-Racing.com (Kawasaki)
26 Didier Grams GER Heidger-Motorsport.de (BMW)
39 Allann-Jon Venter RSA Quattro Plant Motorsports (Kawasaki)
40 Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW (BMW)
44 Jamie Hamilton GBR KMR Kawasaki (Kawasaki)
47 Brandon Cretu USA Splitlath Redmond Racing (EBR)
48 Hervé Gantner SUI Penz13.Com BMW Racing Team (BMW)
54 Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports (Kawasaki)
55 Dan Kneen IOM Marks Bloom Racing (Suzuki)
57 Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team (BMW)
60 Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade (BMW)
68 David Johnson AUS PR Racing (Kawasaki)
69 Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade (BMW)
71 Davy Morgan GBR CSC Racing (Suzuki)
77 Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports (Kawasaki)
83 Graham English GBR TIVA Engineering Ltd – Fix Auto Collision (BMW)
111 Brian Mccormack IRL TAG Racing (Honda)
114 Andre Pires POR SBK / Incortcar (Suzuki)
115 Steve Mercer GBR TTC 115 (Suzuki)

ugrás fel