Hirdetés

Bizakodunk rovat

Hirdetés

A képlékeny állapotnak lassan vége, ahogy haladunk el?re a naptári évben, összeállni látszik a Moto2 rajtrácsa. Ad hoc ötletbörzéb?l és információmorzsalékokból szépen kikerekedik egy világbajnoki géposztály. A 250-es kategóriát nyugdíjba küld? Moto2 jelen állás szerint 39 indulót számlál (a lista még módosulhat), de szép számmal akadnának beugrók, ha valamelyik csapattal valami történne.

Az új kadettkategória sikere Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök sikere: ‘Most úgy állunk, hogy az indulóként megnevezett csapatokkal szerz?déses viszonyban állunk, a legtöbben már be is fizették a nevezési el?leget. Visszaigazolták szándékukat, de továbbra is számolhatunk még esetleges visszalépésekkel – erre az esetre vannak tartalékok.’

‘Személy szerint úgy vélem, a 39 induló túl sok, de mindenkinek lehet?séget kell biztosítanunk. Biztos vagyok benne, hogy az új osztály frissességet fog vinni a gyorsasági világbajnokságba. A 250 lélegzetelállító futamokat hozott, és szinte minden évben óriási csatákat a címért. Ezzel együtt szükséges volt a váltás, és sokan a gyártók közül, akiknek nem lett volna esélyük beszállni a régi 250-be, most megteszik a Moto2-vel. A tény, hogy azonos a motorblokk, a gumik és az üzemanyag, azzal jár, hogy minden a versenyz? és a csapat ügyességén múlik. Következésképpen a Moto2 osztályt olyan sportolók fogják elhagyni, akik minden tekintetben készen állnak a MotoGP-re.’

A spanyol szakember szentel néhány szót a királykategória aktuális helyzetére: „Nagyon elégedettek vagyunk a MotoGP-ben végbemen? folyamatokkal. Úgy hisszük, hogy a 2012-es 1000 köbcentire való váltás újabb konstrukt?röket vonhat be a körbe. A Moto2-ben jelen állás szerint 14 gyártó fejleszt futóm?vet: a nagy márkák er?forrásaival ezek a csapatok könnyen a MotoGP-ben köthetnek ki.”