EST. 2002

BMW Concept Roadster

Az olaszországi Comói-tó partján évente megrendezésre kerül? Concorso d’Eleganza Villa d’Este a legjobb lehet?ség egy motorgyártó számára, ha magasra pozicionált hiper-koncepcióját elképeszt?en sikeres és gazdag urak és hölgyek kifinomult ízlése elé szeretné tárni. A BMW itt mutatta be tavaly a Concept Ninetyt, idén pedig egy újabb gyöngyszemr?l emelte fel a kagylóhéjat, de ezúttal nem a múlt, hanem a jelenbe olvadó jöv? adta az alaphangulatot.

„A BMW Concept Roadster jól érzékelteti, hogy a BMW számára a motorozás messze többet jelent csupán a tökéletes funkcionalitásnál. E tanulmánymodell pontosan azt jelképezi, mennyire modern és érzelemdús is lehet a BMW boxermotoros roadstere” – tudtuk meg Edgar Heinricht?l, a BMW Motorrad Design igazgatójától.

A BMW Concept Roadster er?teljes, kéthengeres boxermotorral hajtott, jellegzetes BMW roadster egyoldali hátsó leng?karral és kardánhajtással, illetve cs?vázzal. 1170 köbcentis henger?rtartalmából 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE) teljesítményt, 6500-as fordulatnál pedig 125 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.

A Concept Roadster alacsony eleje és magasra húzott hátulja dinamikus küls?t ad a gépnek. Az els? lámpa ledes izzókat kapott. A sötét blokk és a világos tank kett?se uralja a motor látványát, szinte bárhonnan nézzük, a kék vázrészlet és az ülés alatti hatalmasnak t?n? tér könnyed és agilis benyomást kelt a szemlél?ben.

GALID717

A hátsó traktus egyetlen mart alumíniumdarabból áll, mondja a BMW, az ipari hatás érdekében meghagyták a felület durvaságát, amivel izgalmas kontrasztot képez az ülés perforált Alcantara b?rborítása.

Nem valószín?, hogy a Concept Roadsterrel hamarosan összefutunk a szalonokban, egyel?re be kell érnünk azzal, hogy a képekben gyönyörködünk.

GALID716

ugrás fel