EST. 2002

BMW M 1000 RR – az első M osztályos sportmotor

Tiszta versenytechnikai, a legmagasabb teljesítmény követelménnyel a motorsport és az utcai motorozás szerelmeseinek” – így lehetne a legegyszerűbben jellemezni a német motorgyártó modell kínálatának legújabb sportmotorját. Az M 1000 RR az első motorkerékpár melyet az M osztály tehetséges fejlesztői készítettek fel.

A M jelzés már egy ideje jelen van a bajor gyártó kínálatában. A BMW különböző felszereléseket és teljesítménynövelő alkatrészeket értékesített a Motorrad vásárlók számára. Azonban ez az els eset, hogy egy motor megkapja az M jelzést.

Nézzük magát a motort, a típus versenyverziójához használt, 212 LE maximális teljesítmény leadására képes, négyhengeres vízhűtéses erőforrás minden igényt kielégít.

Elöl speciális szénszálból készült szárnyakat helyeztek el, a minél jobb aerodinamikai hatás és leszorítóerő miatt. Most láthatunk először M jelzésű fékeket is széria motoron, melyek karbon felnikkel együtt különleges fékerőre képesek. Az exkluzív anyagok a motor tömegén is érződnek, az M osztályos 1000RR össztömege csupán 192 kilogramm.

Az elektronikai csomagnak sincs mit szégyellnie, az alap beállítások mellett (road, dynamic, rain és race) állítható menetvezérló elektronikát is kínál a rendszer. Természetesen kapjuk az ismert hill start contorl,pit lane limiter, GPS datalogger funkciókat.

A motor nem titkoltan a versenypályákra készült, ezért mindkét irányban használható gyorsváltót találunk. A motor a nemrégen bemutatott gondozásmentes lánccal érkezik.

A motor indításakor a 6,5” TFT kijelzőn megjelenik az M logó. Ezen felül találunk egy OBD interfészt. Ára 12 millió forint körül mozog.

ugrás fel