EST. 2002

BMW Motorrad Aktív sebességtartó automatika

Az új BMW Motorrad Aktív Sebességtartó Automatika (ACC). Sebességtartó automatika követésitávolság-szabályozással a maximális kényelemért és a motorozás közbeni legnagyobb biztonságért.

Nyugodt haladás az Aktív Sebességtartó Automatikával, az előttünk haladó jármű sebességéhez való manuális igazodás nélkül – az autók körében már évek óta elérhető, a motorkerékpárok esetében azonban nem megszokott. Az Aktív Sebességtartó Automatikával (ACC) azonban a BMW Motorrad hamarosan ezt a motorost segítő rendszert is felveszi kínálatába, ezzel teljesen új, kényelmes motorozási élményt kínálva.

Az ACC egy újfajta, a Bosch partnerségével kifejlesztett motorost segítő rendszer. A két cég személyautók vezetőt segítő rendszerei terén szerzett többéves tapasztalata a motoros fejlesztés során is felhasználhatónak bizonyult. Az új ACC maximális kényelmet kínál az igényes túramotorosok számára, mivel a motoros által beállított sebességet automatikusan szabályozza az előttünk haladó járműhöz igazodva. A rendszer a követési távolság csökkenésével automatikusan szabályozza a jármű sebességét, fenntartva a motoros által előre beállított távolságot.

A távolság három lépésben állítható. A haladási sebesség és a követési távolság egyaránt kényelmesen, egy gomb segítségével állítható be. Az egyedi beállítások a TFT műszeregységen jelennek meg. Az új BMW Motorrad ACC két választható vezérlési karakterisztikát kínál: ezek a kényelmes és a dinamikus – a beállítás a gyorsítási és lassítási viselkedést egyaránt befolyásolja. A követésitávolság-szabályozás ki is kapcsolható, így a Dinamikus Sebességtartó Automatika (DCC) is használható marad.

 

Kanyarodás közben, szükség esetén az ACC automatikusan csökkenti a sebességet, így kényelmes dőlésszög érhető el. Nagyobb bedöntés esetén azonban a fékezési és gyorsítási dinamika limitált, megőrizve a stabilitást és megelőzve a motoros hirtelen fékezés vagy gázadás általi megzavarását. A BMW Motorrad ACC motorost segítő rendszer a felelősséget a motoros kezében hagyja, aki bármely pillanatban közbeavatkozhat. Ennek oka az is, hogy az ACC csak mozgó járművekre reagál, álló járművekre – például egy autósor utolsó járművére vagy egy lámpánál álló autóra – viszont nem. Ilyen esetekben a motorosnak kell fékeznie.

ugrás fel