A modern BMW Motorrad Concept R 18 /2 képében a BMW Motorrad újabb megvilágításba helyezte a Heritage koncepció fogalmát.
A nyár elején a Comói-tó mellett megrendezett Concorso d’Eleganza rendezvényen bemutatott BMW Motorrad Concept R 18 megmutatja, hogyan nézne ki az 1960-as évek boxermotorja napjainkban. Alig hat hónappal később az EICMA-n, a világ legnagyobb motorkerékpár kiállításán leplezi le a BMW Motorrad a nagy boxermotoron alapuló, második koncepciómotorját a BMW Motorrad Concept R 18 /2 modellt. Stílusát tekintve pont a Concept R 18 ellentéte: modern és dinamikus Custom Cruiser magávalragadó teljesítménnyel. A BMW Motorrad Concept R 18 /2 a Heritage koncepció egy újabb lehetséges megvalósítását mutatja be, emellett lenyűgöző példaként szolgál a közös architektúra által kínált rugalmasságra és széles körű testreszabási lehetőségekre.
Az EICMA motorkerékpár kiállításon a koncepció bemutatása kizárólag videók és képek formájában történik.
“Ellentétben a klasszikus és elegáns BMW Motorrad Concept R 18 modellel, a Concept R 18 /2 a hatalmas vázra és boxermotorra tovább építve teremti meg a modern Custom koncepció megjelenést. A Concept R 18 /2 egyedülálló módon extrovertált. A BMW Motorrad múltjának és jövőjének részleteit ötvözve formálja meg a lélegzetelállító Cruiser-t. “Kimondottan az érzelmekre ható motorkerékpár, amely aktív motorozásra született, ugyanakkor a Concept R 18 /2 tükrözi a lehetőségek sokszínűségét és az ügyfelek álmainak körét, amelyeket képesek vagyunk megvalósítani ugyanazt az alapot használva” magyarázta Edgar Heinrich, a BMW Motorrad tervezőrészlegének vezetője.
Performance Cruiser BMW megvalósításban
A BMW Motorrad Concept R 18 /2 a Cruiser-ek magávalragadó megjelenése előtt sportos és modern formában tiszteleg. A minimalista kormánycső burkolat és a hosszúkás arányok együttese dinamikus motorozási élményt szavatol.
A fejidom, a csepp alakú üzemanyagtartály és az ülés hármasa határozott, áramló vonalvezetést alkotnak, amelynek tökéletes befejezését a rövidített hátsó sárvédő garantálja. A fényezett elemek kifejező piros színe különösen kiemeli a motorkerékpár vonalvezetését. Ez az igen fényes és mélységgel teli egyedi piros fényezés (Candy Apple Red metallic) igazán vonzza a tekintetet ahogy élénk piros és majdnem fekete színek között váltakozik a ráeső fény függvényében. Másik feltűnő látványossága a fényezett idomokon látható csíkozásból ered, amelyek az üzemanyagtartály oldalán és tetején futnak végig egészen a sárvédők végéig, ráadásul az ülés felületének kialakítása szerves részét képezi a csíkozás egységének. Mindezek egyedi vonzerőt szavatolnak a koncepciómotor számára.
A középpontban a hatalmas boxermotor
Ahogy a Concept R 18-nál, úgy a BMW Motorrad Concept R 18 /2-nél is a nagy kéthengeres, lég-/olajhűtéses, 1800 köbcentiméteres boxermotor áll a középpontban ügyelve arra, hogy megtartsa 1960-as évekbeli stílusát. A motorblokk sötétszürke árnyalata sportos megjelenést kölcsönöz, amelyet tovább fokoz a magasfényű fekete szelepfedél és a fekete színű váz. A motorblokkon látható jelvény a koncepciómotor megnevezését hordozza és kiváló minőségű, részletgazdag kidolgozásról tesz tanúbizonyságot.
A CUSTOM WORKS ZON japán motorépítő műhely “Departed” nevű boxermotor prototípussal szerelt motorkerékpárja, az amerikai Revival Cycles motorépítő műhely “The Revival Birdcage” különleges és egyedi Cruisere és a BMW Motorrad Concept R 18 után a BMW Motorrad Concept R 18 /2 már a negyedik változata a nagy hengerűrtartalmú BMW Motorrad boxer motorblokknak.
Figyelem a részletekre
Eredeti BMW-ként, a BMW Motorrad Concept R 18 /2 nemcsak boxermotort, loop vázat és csepp alakú üzemanyagtartályt tudhat magáénak, hanem egy elegáns módon elhelyezett és klasszikus univerzális tengelyt is. Az elöl 19”, hátul 16” átmérőjű szemetgyönyörködtető öntöttvas kerekek egyaránt diszkrét és dinamikus dragster megjelenést kölcsönöznek a motorkerékpárnak és esztétikailag tökéletesen kiegészítik a dizájnt. Az olyan figyelemreméltő alkatrészek, mint például a nagyteljesítményű Brembo féknyergek és a Hattech rozsdamentes acél kipufogódob és hátsócsőrendszer (tailpipe system) mind a legapróbb részletekre való odafigyelést tükrözi és mindezt már a BMW Motorrad Concept R 18 /2 tervezésekor szem előtt tartották.
Számos lehetőség
A BMW Motorrad Concept R 18 /2 új értelmezésben jeleníti meg a dinamikus és teljesítményorientált Cruisert, amellyel nemcsak olyan szegmensbe pillant be a BMW Motorrad ahol eddig nem alkotott, hanem egyúttal bizonyítja a “nagy boxer” platform igazi sokrétűségét. “A BMW Motorrad Concept R 18 után a célunk a Concept R 18 /2-vel az alapmotor és a váz kiindulópontként történő változatos felhasználhatóságának bizonyítása volt, valamint az, hogy mennyire egyszerű segítségükkel különböző stílusú gépeket létrehozni.” mondta Bart Janssen Groesbeek a BMW Motorrad nagy boxer koncepciómotorokért felelős tervezője.
Legutóbbi hozzászólások