Bemutatták a bajor gyártó legújabb fegyverét. Az S 100 RR 10 éve jelent meg a piacon és ez idő alatt rengeteg rajongót szerzett magának. Most azonban eljött az idő, hogy megújult erővel szálljon harcba a versenypályán és a közúton egyaránt. A német gyártó a napokban jelentette be, hogy saját csapattal indul a WSBK 2019-es futamain.
A legszembetűnőbb változás, hogy a motor elvesztette aszimmetrikus első megjelenését. A teljesen szimmetrikus fejidom és a beágyazott dupla LED fényszórók vonalait az oldalidomok is követik. A modell jelenleg két színben lesz rendelhető: Racing Red és a szokásos Motorsport színkombinációban.
A külső jegyeken túl a motortérben is komoly változások történtek, a teljesen felülvizsgált motor sok újdonsággal készül a jövő évi megmérettetésre. A 4 hengeres 999 cm3-es erőforrás tömege 4 kg-ot csökkent az előző modellhez képest. Mindezt úgy, hogy bevezették a BMW Shiftcam változó szelepvezérlés rendszert. A Shiftcam rendszernek köszönhetően a nyomaték lineárisabban kerül elosztásra ezzel nagyobb nyomaték keletkezik az alsó és a középső tartományokban.
A gyártó véleménye szerint, ugyan csak 1 Nm-rel több nyomatékot találunk az erőforrásban, azonban a lineárisabb erőleadásnak köszönhetően sokkal jobb gázreakciót ígérnek az alsó tartománytól teljesen a felső tartományig.
Már 5500 f/p-nél 100 Nm nyomaték áll a vezető rendelkezésére, így a 113 Nm-es csúcsot 10.500 f/p mellett érhetjük el. A maximális teljesítmény 207 lóerő, amit 13500 f/p-nél érhetünk el. A piros vonal 400 f/p-vel került feljebb és most 14.600-as határnál tilt az erőforrást vezérlő elektronika. A teljesítmény növekedést többek között a 25 %-kal könnyebb szelepeknek köszönheti a blokk, illetve annak, hogy különleges anyagok feldolgozásával készültek bizonyos részei (szívószelepek titán felhasználásával).
A BMW a legmagasabb szintű elektronikai csomagot szerelte a motorba. Alapfelszereltség az Rain, Road, Dynamic és a Race módok. A Rain barátságosabb gázreakciót és korlátozott forgatónyomatékot, Road nagyobb nyomatékot míg a Dynamic a legintenzívebb vezetési módot kínálja de alacsony fordulatszámnál korlátozott nyomatékkal.
A Race a pályán elért eredmények javításában lehet segítségünkre, a kipörgésgátló 6 fokozatban állítható, a sebesség váltó pedig oda-vissza irányban működő gyorsváltóval van szerelve.
Opcióként rendelhetünk tempómattot vagy Race Pro módot, amiben a motorfék három részben konfigurálható. A csomag tartalmazza a dinamikus fékezésvezérlést ( DBC ) ami megakadályozza a fékezés közben a véletlen gyorsításokat. Ezen felül megtaláljuk a pályára tervezett Launch Control funkciót és az integrált köridőmérőt, ami egy 6,5 colos színes TFT-n lehet beállítani.
Az S 1000 RR másik fontos újdonsága a teljesen újra tervezett váz, amiben a motor 32 fokos elforgatásban kerül elhelyezésre. Az 1,3 kg-os súlycsökkenés annak is köszönhető, hogy a motor tömege csökkent. A fejcső dőlésszöge 66.9 fokra emelkedik, a felfüggesztéseket elektronikus úton vezérlik.
A fékrendszer radiális 4 dugattyús fékeket használ elől és 220 mm-es hátsó tárcsát. A motor tömege 197 kg ( üzemkész állapotban ) ami 195,4-re csökken Race csomag esetén és 193,5-re „M” csomaggal. Az üzemanyagtartály 16,5 literes, míg az ülésmagasság 824 mm. A motor tömegének csökkenése annak is köszönhető, hogy a kipufogórendszer súlyából sikerült 1.3 kg-ot lefaragni.
Összességében egy kompakt és az eddigi alapokat jól használó fejlesztési csomagot rakott össze a BMW, ami jövőre már az SBK rajtrácsán szeretné bizonyítani, hogy a piac legerősebb és legjobban konfigurálható 1 literes sportmotorja.
Legutóbbi hozzászólások