Már tavaly májusban is szó volt róla, múlt héten pedig megint el?került az elképzelés a BMW és az Aprilia közös munkájáról. A Motociclismo cím? olasz magazin internetes oldala információi szerint az olasz gyárban készül majd az új BMW F650 s?t, az ügy közel van a végkifejlethez, a szerz?dések aláírásához. Megújulhat tehát az 1992-ben érvényesített, 1993-tól ’99-ig élt együttm?ködés, amelynek keretében 64.000 motort gyártottak Olaszországban, bajor felségjellel. Megjegyzést érdemel, hogy a kezdeti megállapodás akkor 35.000 darabról szólt: a modell óriási sikert aratott.
A ‘made in Italy’ F650-est a korszak legmegbízhatóbb BMW-jeként tartják számon.
‘A németek pénze akkor elég volt arra, hogy az Aprilia kijöjjön abból a gödörb?l, amibe a ’90-es évek elején került’ írja az olasz lap. Ne felejtsük el, hogy a dologgal busásan jól jártak a müncheniek is, mivel a termelés kihelyezésével egy motorkerékpár gyártási ideje a felére csökkent, mivel az Aprilia egy sor munkafeladatot ellátott a m?szaki átadásoktól a végleges összeszerelésig.
Herbert Diess és Ivano Beggio legújabb kori tárgyalásai 2003-ban kezd?dtek, tehát még az olasz márka pénzügyi krízise el?tt. A közös munka el?készítését éppen az értékesítés, a Piaggio érkezése, az Aprilia anyagi helyzetének stabilizálása miatt kellett félbeszakítani. A bizonytalan hangulat ellenére összeült a német és olasz mérnökökb?l álló fejlesztési-tervezési ‘vegyesbizottság’, hogy kitalálják azt az új enduró motort, amelyet közös er?vel gyárthatnának F650 néven Berlinben és Noaléban.
Ma, az Aprilia új vállalati szerkezetével, stabilizációs programjával és a Piaggio csoporthoz kerülésével a helyzet szilárd. Ennek ellenére nem valószín?, hogy hamarosan az utakon vagy a standokon láthatnánk viszont a szóban forgó 650 kcm-es endurót: a hírek szerint hivatalosan a 2006-os kölni vagy milánói motorkiállításon mutatkozhat be.
A tervek két modellr?l szólnak: egy enduró, amely a kéthengeres GS m?szaki és stilisztikai sémáját vinné tovább, ezen kívül egy teljesen új motard, amely designjában és teljesítmény-értékeiben is agresszivitást hordozna. A két motor blokkja a négyszelepes, egy hengeres, befecskendezéses Rotax lehet (ez az er?forrás van jelenleg az F650 GS-ben és CS-ben), amit mindenképpen megújításra kerül addig.
Legutóbbi hozzászólások