EST. 2002

BMW G650GS Sertăo

A Sertăo szó portugál nyelven szó szerint pusztaságot, vadont jelent, a luzitán felfedez?k Ázsia hátországi, elhagyatott, sztyeppés területeit hívták így, majd a megnevezés átragadt Brazília, az óceánpartoktól távol es?, gyéren lakott félsivatagos területeire, és most, 2011-ben a BMW G650GS legújabb, sportosított, terepesített változatára is.

A GS Sertăót számos olyan új vagy átalakított alkatrésszel, illetve gyári BMW-kiegészít?kkel látták el, amelyek filigrán kis városi túraendúró barátunkból egy merészebb, mokányabb, a terepet lényegesen jobban t?r? porrúgót alkotnak.


BMW G650GS Sertao: ugye nem csak nekünk jutott eszünkbe róla a régi Dakar-változat?
(klikk a képekre, galéria nyílik!)

A váz és a motorblokk természetesen változatlan maradt (acél hídváz, vizes, kétgyertyás, négyszelepes DOHC egyhengeres 48 lóer?s (@6500) és 60 Nm-es (@5000 f./p.) teljesítménnyel), de a futóm? és a kerekek már nem. A „sima” G650GS rugóútjait (170/165 mm elöl/hátul) lényegesen megnyújtották, így a 41 milliméteres teleszkóp és a himbás hátsó központi rugóstag is már 210 milliméteres utat képes bejárni. Ezzel együtt a tengelytáv (1477-r?l 1484 mm-re) és a hasmagasság is n?tt, el?bbi a Sertăo stabilitását, utóbbi akadályleküzd? képességét javítja a motornak, ehhez járul hozzá az újonnan felszerelt masszív, alumínium blokkvéd? lemez is.

A „hosszabb” telók végére a túlontúl utcai öntöttalu felnik helyett hagyományos, acélküll?s kerekek kerültek, hiszen már szimplán méretükb?l adódóan sem lehetett az eredeti GS-kerekekre igazán terepalkalmas gumikat húzni. A Sertăo elöl „igazi terepes,” 21 colos kereket kapott az eddigi 19-es helyett, a hátsó 17-es felnit pedig keskenyebbre cserélték (3.50 x 17” helyett 3.00 x 17”), hogy felmehessen rá akár igazi krosszgumi is. Természetesen a gumiméretek is változtak: el?re 90/90 R21 54S-t, hátulra 130/80 R17 65S-t ad meg a BMW.


Hosszabb rugóutak, terepesebb kerekek, alumínium blokkvéd?, markolatvéd?, nagyplexi. Ezekkel minimum több a Sertao

Terepmotornak alacsonyka is volt a 650-es, ezért az eddigi 800 milliméteres ülésmagasság helyett ezen már 860-on ülünk, és míg az alapváltozatot kérhetjük alacsonyabb (800 mm) és magasabb (820 mm) üléssel is, addig a kék-fehér Sertaót csak magasítottal, ami pedig már 900 milliméteren tet?zik – ez még a langaléta terepeseknek is elég kell, hogy legyen. Mindezen átalakítás pedig csupán egy kilóval növelte meg a Sertăo tömegét, teletankolva így most 193 kilós.

Egy magasabb, jobb szél és „sárvédelmet” nyújtó szélvéd?plexit és fekete m?anyaggal meghosszabbított els? sárvéd?t is kapunk még, de egy valamire való terepmotorról a markolatvéd? sem maradhatott le – ezek mind utcai körülmények és/vagy rossz id?járási viszonyok között is jól fognak jönni, ahogy a feketére fényezett hátsó csomagtartó, a markolatf?tés, vagy az elektromos dugalj.


A sportosság érzését a fekete fémalkatrészek és a már-már ‘BMW Motorsportos’ kék-fehér fényezés hivatottak tovább emelni

A BMW Motorrad ABS blokkolásgátló (ami kikapcsolható…) természetesen továbbra is megtalálható a Sertăo-GS felszereltségében, és az alapváltozathoz rendelhet? megannyi gyári kiegészít?k – a teljes kofferezettségt?l kezdve a riasztón át a bukócs?ig bezárólag – minden egyes darabja felszerelhet? az új modellre is.

Különösen robosztus, endúrókra jellemz? megjelenést kölcsönöz a G650GS Sertăónak a kontrasztos fehér/kék színösszeállítás, a fekete/szürke ülés és a látványos Sertăo-felirat együttese, ezeket a fekete motorrészek, kipufogóvégek, teleszkópvilla küls?csövek, a csomagtartó váz, az els? sárvéd?-hosszabbítás és markolatprotektorok egészítik ki vizuálisan. Mindezt hatásos, m?szaki színezettel vegyítik az alumíniumszürke felnik és blokkvéd?, valamint a generátor és a tengelykapcsoló Nürburg-ezüstre fényezett fedele.

ugrás fel