Az R100 RS egy bajor túramotor volt, melyet 1976 és 1984 között gyártottak, azzal az elny?hetetlen, 980 köbcentis, légh?téses boxer blokkal szerelve, ami a korszak több BMW modelljének volt er?forrása 70 lóer?s konfigurációban. Természetesen egy túrázó remek alapanyag az átalakításhoz, oválpályára specializálni viszont eddig csakis a Fuel Bespoke m?helynek jutott eszébe.
A barcelonai székhellyel dolgozó custom-stúdió vezet?je Karles Vives, t?le az ötlet és a megvalósítás oroszlánrésze – neki korábban már volt egy R100-átirata: akkor scramblert faragott, most trackert.
A m?faj sajátosságai indokolttá tették az egész motor felforgatását, miközben könnyíteni is kellett rajta. A hátsó traktus teljesen átalakult, rövidítettek a vázon és egy új farokidomot szereltek föl, melyet az angol Vonzeti Cafe Racer Seats nev? specialista közrem?ködésével készült el.
A tank egy BMW R90/6-ról származik, amelyé keskenyebb volt ez az alkatrésze az R100 RS-énél, de még így is kellett alakítani rajta. A vonalvezetéshez a széles Tommaselli kormány és egy kerek fényszóró teszi hozzá a magáét.
A kéthengeres blokkon nem kellett sokat alakítani, K&N sz?r?k, 40 mm-es Bing karburátorok kerültek a szívótraktusra, a kipufogó-oldalon pedig a lekurtított BMW gyári rendszerre került érdekesen álló, kúpos dobokat kell említeni. A futóm?vet frissítették, az eredeti felniken most Dunlop K70 Vintage abroncsok feszülnek. Mivel a zselés akkumulátor kisebb helyet foglal, mellé tudtak férk?zni a villamossági berendezések – összességében sok eredeti alkatrészt meg?rzött Vives, mégis okosan át tudta rendezni az egész motort, ami jól fest flat a track-vízióban is.
Legutóbbi hozzászólások