EST. 2002

BMW R1200 CL

Luigi Bianchi

CL – Cruiser Luxury – a BMW találó definíciója az R1200-as modellre; emellett
definíciója annak a piaci szegmensnek, mely talán a legnagyobb fejl?dést mutatja
az utóbbi id?ben, f?leg az Egyesült Államokban. Természetesen a custom, azaz
a ‘meztelen’ verzióhoz képest a változtatások lényegretör?ek, és nem
csupán a design-t érintik… persze azt is, hisz van itt maxi szélvéd?, stílusos
motorfenék, top case és extra nagy hely a csomagoknak.

Lényegében a modell, ami a technikát illeti, változatlan: fontos, hogy rákerült
egy hatodik (overdrive) sebességfokozat; a vázon is alakítottak, méghozzá az
elüls? részen, a villa bels? részénél, ezzel el?segítve a pneumatikus rendszer
jobb m?ködését (150 mm). A hátsó vázrészt stabilabbá varázsolták, így gondtalanul
indulhatunk neki hosszabb road-oknak, a CL-nek nem gond a cipekedés.

A járgány elüls? része egyértelm?en új külcsínyt kapott: négy fényszóró (két
centrális, két laterális), két magasságba állítható szélvéd?, illetve beépített
légsz?r?. A hátsó pneumatika nem süllyesztett (serie 80), és hagyományos típusú,
így nem ró terhet a tengelyre – ez elég fontos szempont egy cruiser esetében.

Nagyon hasznos az els? sárhányó, ráadásul illeszkedik a motor egészének design-jába,
szépen kidolgozott, valóban kiemeli a CL valóban imponáló vonalait. A hátsó
sárhányó kétosztatú; struktúrájában egyrészt az utas kényelmét, másrészt a csomagtartó
támasztékát is szolgálja. Ami a csomagokat, teherbírást illeti: a CL utasának
erre nem lehet panasza: a fixáció nem hagy kívánnivalót maga után, ahogy a csomagtérfogat
sem. Ami pedig az díszítést: optimális; kromatúra, ütéshárítók, illetve szemrevaló
alumínium-betétek. A járgány vezetés közben még úgymond kiélezett helyzetekben
sem hallat furcsa hangokat, ez mindenképpen azt példázza, hogy szerkezetileg
is egységes.

www.motonline.com

ugrás fel