EST. 2002

BMW R 1200 GS

Most itt az ideje, hogy új alapokat kapjon az ominózus "eduro travel"
osztály, gondolta a bajor gyár, ennek eredménye az R 1200 GS.

A modell teljesen kompakt, hagyományos offroad-motor, ám külleme és attit?dje
igazán eredeti, mondhatni, magával ragadó: ráadásul m?szaki paramétereire sem
lehet panasz.

A GS el?djéhez képest jelent?s, 12%-os súlycsökkenést, emellett 15%-os
teljesítmény-növekedést
regiszrál: teli tankkal " ami húsz liter "
is mindössze 225 kg, amihez képest az 1130 köbös motorblokk 98 LE-s
potenciálja (7000 fordulaton) igen jónak nevezhet?. A forgatónyomaték 5500 percenkénti
fordulat mellett 115 Nm. A BMW által közölt becsült végsebesség 208
km/h
: szintén nem smafu.

A bajorok számos újítással dotálták országúti endúrójukat: ilyen például
a BMS-K motorelektrinikai rendszer, az SWS (Single Wire System) illetve az Info
Flatscreen, magyarul a lapos kijelz?s m?szerfal, valamint egy teljes navigációs
rendszer.

Fogyasztásról: 6 liter körüli benzinmennyiséggel számolhatunk 120 km/h-s
átlagsebességgel haladva 100 km-en, ha átlagunkat 90 km/h-ra csökkentjük, a
fogyasztás már csak 4 és fél liter százon.

A BMW szerint az új R 1200 GS nem fog megillet?dni a nehéz terepen,
precízen ellen?rzött motorteljesítménye segíti ebben. Aszfalton agilitása említhet?
pozitívumként.

"A szabadság megtapasztalása" – így
a szlogen.

ugrás fel