EST. 2002

BMW R 1200 GS

Hároméves, a maga nemében remek pályafutás és hetvenötezer eladott példány után
frissül az egyik közönségkedvenc bajor ‘maxi’. A kategória új ellenfelekkel dúsul,
így aztán az R 1200 GS nem engedheti meg magának, hogy felkészületlenül érjék a
piaci változások. A változtatások szinte egyt?l egyig m?szakiak: a blokk többet
teljesít és magasabbra pörög, mint korábban – a boxer névleges ereje így 105 lóer?
8.000 percenkénti fordulaton, amivel a GS egyértelm?en a nagyendurók közvetlen
élmez?nyében köt ki.

De nemcsak er?vel gazdagodott a motor, hanem egy új váltóval, valamint rövidebb
végáttétellel is, ami brilliáns vezethet?séget ígér. Igaz, a vezethet?ségével
sosem voltak gondok…

Vannak módosítások futóm?-fronton is. A BMW erre a 2008-as modellre is átülteti
az elektronikus felfüggesztés-állítást, az ESA rendszert, amivel a különböz? jelleg?
igénybevételekhez idomítható a motor.

S?t: a már megszokott országúti beállítások
(normal, comfort és sport) mellett az enduró-változatú ESA újabb két opcióval
kecsegtet a terepre. A kormányon lév? gomb segítségével kemény (hard) illetve
puha (soft) setup közül választhat a motoros. Mindkét választással elérhetjük
azt, hogy a felfüggesztések elérjenek a rugóút legaljáig.

Mindezekkel együtt egy visszafogott átdizájnoláson is átesett a GS: új alumínium
védelemek kerültek a tank oldalára, újak az öntött felnik, a villaszárak felületkezelése,
a nyereg és a kormány vonalvezetése, utóbbi egy figyelemreméltó alu alkatrész, ami
az vérbeli krosszgépeket idézi.

ugrás fel