EST. 2002

Bogoly Bandit 1250: szerény útonálló


Peter Bogoly osztrák motoros körökben egy ismert és elismert figura. Bruckneudorfi Suzuki-kereskedése a tunerek kedvelt találkahelye, szervize els? osztályú és jól felszerelt, szerel?i jól képzettek és kreatívak, a Suzuki World Technical Skill Comptetitionön ráadásul megszerezték az Ausztria Legjobb Motorszerel?je címet is. És ilyen az, amikor Banditot tuningolnak.

Nem ez az els? GSF, amit Peter kezelésbe vett. A munkásságát figyelemmel kísér?k közül sokan ezért már kicsit úgy is vannak vele, hogy ha Bogoly éppen farag, akkor abból valami Bandit lesz. Legtöbbször igazuk is van. Ahogy most is.

Peter Bogoly osztrák Suzuki-mester szereti a Banditokat.

A legújabb Bogoly-Bandit szokatlanul letisztult és egységes képet mutat. Peter kezdésnek fogta a flexet – persze csak képletesen értve – és eltávolított minden olyan alkatrészt, ami nem tetszett neki. A gyári hátsó sárvéd?, az indexek, a komplett eleje, a kerekek, a lámpa, a kipufogórendszer – mind-mind jöttek le azonnal, és mentek is fel az eBay-re még aznap. A lecsupaszított motorblokkot ezután darabjaira szedte.

4000 eurós tuning után 150 lóer?t szabadít rá a hátsó kerékre a feketére fújt sor4.

Amellett, hogy természetesen átnézték a selymes járásáról és hegynyi nyomatékáról híres sornégyes minden porcikáját csavarról csavarra, még a f?tengelyt is megszabadították néhány grammtól, súlyban egymáshoz igazították a hajtókarokat és a dugattyúkat, er?sebb szeleprugókat építettek be, és pár századot még le is csippentettek a hengerfejb?l a s?rítési arány növelésének céljával, hogy csak néhány mozzanatot említsünk a tuningfolyamatból. Peter egyébként nem is meri felsorolni mindazt, amit „hozzávágott” a Bandithoz. Azt mondja, elsírná magát, ha bele kellene gondolnia. Egy biztos, négyezer euró érték? tuningalkatrészt hajigált bele a teljesen feketére fújt blokkba, java részüket a Yoshimurától.

Innen szinte észre sem venni, hogy nem széria. De ha egy kicsit megtekerjük a gázkart…

A légsz?r?t és az elektronikát is lecserélték természetesen, mint ahogy a kipufogórendszert is, de mivel az Akrapovic az új Bandithoz már nem gyárt kónuszos leöml?kkel rendelkez? rendszert – ahogy tette azt még az olaj/légh?téses modellek idejében – Peterék egy régi Bandit-rendszert alakítottak rá a vizes blokkra. A beavatkozás és a sok munkaóra gyümölcse plusz 50%-nyi teljesítmény a teljes fordulatszám tartományban. Négyezer euróért plusz 50 lóer? – nem is olyan rossz üzlet!

A húszküll?s PVM felni nélkül nem lenne ilyen kívánatos az összhatás.

A Bogoly Bandit komplett els? futóm?ve fékestül egy GSX-R1000 K8-ról származik, hiszen, ahogy Peter mondja, „itt biztosan min?séget kap az ember.” A villahidak is a Gixerr?l származnak, de némi átalakítással mentek csak fel, illetve az ABM kormányrúd felfogatást is ki kellett találni, ezt a feladatot Peter legjobb emberére, Fleckerlre bízta.

Az átalakított, komplett Akrapovic rendszer felel?s minimum 10 plusz lóer?ért.

Az els? fényszóróért és a kezel?szervekért sem kellett elhagyni az S-bet?s raktárat, el?bbi egy M800-as Intruderr?l, utóbbiak (azaz a kuplung és fékmunkahengerek) pedig egy B-Kingr?l kerültek át Peter fehér banditájára. Az összképet drasztikusan meghatározó húszküll?s, kovácsolt PVM kerekek kellettek már csak ahhoz, hogy késznek legyen titulálható a m?, amivel Peter – hiszen ezt a motort most kivételesen saját magának készítette az elfoglalt tuner – már jó pár ezer boldog kilométert tudhat maga mögött.

Kívánja a sötétített lámpaburát.

De a Bogoly m?helyben nem szokott megállni az élet, Peter már a legújabb projektjén dolgozik, talán ezúttal nem Banditból kíván kiindulni. Akárhogy is, kell a hely a szervizben, 14500 eurós áron bárki elhozhatja Peter fehér Banditját. Befektetésnek sem túl rossz az üzlet, hiszen Peter szerint a teljes átalakítás motorral együtt, de a munkaórákat nem számolva, húszezer eurónál is többe került.

Érdekl?dni a bogy.at weboldalon lehet, a motorról néhány további képet pedig a galériában találtok.

ugrás fel