Honnan máshonnan származhatna a világ leggyorsabb homokmobilja, mint a sivatagos Arab-félsziget északi partvonaláról? A Sand-X-et az amerikai Platune és a svájci fegyvergyártó Swiss Arm AG fejlesztették kooperációban, de az érdekl?dés f?leg a távol-keleti olajsejkek részér?l volt er?s, így hát a Sand-X Motors a székhelyét – hogy megkímélje magát és legnagyobb vásárlóit a ny?gt?l – az Egyesült Arab Emirátusokba tette.
A Sand-X T-ATV 800 alapjait tekintve egy hómobil kerekekkel, de persze ennél azért kicsit mégis több. Egy hójáróhoz képest számtalan alkatrésze speciális kialakítást kíván a homok és a h? miatt, legszembet?n?bb az elejét teljesen beterít?, hatalmas, rácsozott vízh?t?, de így bírja a legzordabb sivatagi körülményeket is.
A 210 kg tömeg? homokmobit egy kéthengeres, 800 köbcentis, befecskendezéses Rotax kétütem? blokk hajtja, ami 8150-es fordulaton 160 lóer?t ad le, ezzel a gyártó szerint 185 km/h-s végsebességre és elképeszt?, 2,8 másodperces nulla százas gyorsulása képes a Sand-X. Az er?t a homok felé egy fokozatmentes automataváltó, illetve egy különlegesen er?sített, kevlár-kompozit hernyótalp továbbítja, a hatótáv több mint 350 kilométer.
Ráadásul a gyártó nem csak a világ egyik leggyorsabb homokfutóját tudhatja magáénak, de elvileg az egyik legbiztonságosabbat is: a Sand-X hihetetlenül alacsony súlypontja miatt még a legmeredekebb d?nék oldalán is szinte lehetetlen vele felborulni.
A gazdag vev?k „tomboló igényességét” a 2009-es Sand-X számos rendelhet? extrával próbálja csillapítani: kiegészít? lámpák, kamerák, GPS navigáció, életment? felszerelés is választható, csakúgy, mint gépkarabélyok… ugyanis a Sand-X-et nem csak az unatkozó Mohamedek találták meg maguknak, hanem a sivatagos országok fegyveres er?i is, így az Egyesült Arab Emirátusokban több helyen is felbukkanhatnak a Sand-X-ek állig felfegyverzetten a határ?rség vagy a speciális alakulatok katonáit szállítva.
Legutóbbi hozzászólások