A Bimota ismét régi fényében tündököl és szép nagy standdal képviselteti magát a milánói Eicmán 2011-ben, rajta alapvet?en két olyan modellel, amiket újdonságként könyvelhetünk el: az egyik egy ‘borzongató’ naked bike (brivido borzongást jelent Dante, Petrarca és Bocaccio nyelvén) és egy maxi motarddal. De az is jól látszik, hogy az offroad irányába is nyit a rimini gyártó…
Az utóbbi két válságos évben a Bimota kissé lement a térképr?l, de most megint el?kerültek a régi ambíciók, s a DB9 Brivido illetve a DB10 Bimotard képében öltöttek testet. Az els? egy csupasz, melyet a DB8-ból fejlesztettek tovább, lényegében minden m?szaki paraméterében megyegyezik azzal – benne egy 1198-as Ducati-szív 162 lóer?s legnagyobb teljesítménnyel (9.500 percenkénti fordulaton leadva), nikkel-króm-molibdén ötvözet? cs?vázzal, alumínium hidakkal, el?l 43 mm szárátmér?j?, DLC-kezelt felfordított teleszkópvillával, ami teljesen állítható, hátul egy szintén mindenhogyan állíható egyedileg tervezett Extreme Tech rugóval. A képet a Brembo fékrendszere teszi teljessé, no meg az agresszív megjelenés, aminek köszönhet?en a DB9 Brivido mondjuk úgy, kilóg a sorból… mint mindig.
A DB10 Bimotard ezzel szemben egy kategóriába nehezen helyezhet? motor, maxi motardnak cimkézik ugyan, és valóban akár hívhatjuk annak is. Bizonyos értelemben a Ducati Hypermotard továbbgondolása, blokkja a 98 lóer?s (7.500-on) bolognai 1100 Evo kéthengeres. A ferde cs?váz itt egy króm-molibdén ötvözet, melyhez a DB6 Delirio amúgy gyönyör? leng?villáját szerelték. Az 50 mm szárátmér?j?, 165 mm rugóúttal rendelkez? villa a Marzocchi terméke, a 320 mm-es hullámos féktárcsákba pedig a Brembo négydugattyús, radiális felfogatású nyergei harapnak. Közölt súlya mindössze 168 kg a modellnek.
A fentieken kívül ott van még egy Hb4 2011 fed?nev? versenymotor a standon, amely a Bimota Moto2-es koncepciója, és amivel a frissen leigazolt Ruben Xaus fog majd menni, reményeik szerint eredményesen. És láthatnak az arra bóklászók egy endurót is, aminek semmiféle különösebb történeti el?zménye nincs. BBX a neve és 250-es illetve 300-as motorizációval prezentálták, kétütem? (!) egyhengeres blokk van bennük, elektronikus kipufogószeleppel és bels? vízpumpával. Ez is és a dupla bölcs?váz is saját fejlesztés. 48 vagy 50 mm-es Marzocchi-villa, Öhlins csillapítás, Braking fékek. Pletykák szerint ebb?l a kiállítási darabból könnyen szériamodell lehet 2012 els? hónapjaira, 9.000 euró körülire tervezett vételárral, négyütem?, 4-500 köbcentis változatokkal.
Legutóbbi hozzászólások