EST. 2002

B?vül a tigriscsalád: Triumph Tiger 1050 Sport

Nem l?tte el minden puskaporát a Triumph a tavaly ?szi nemzetközi kiállításokon, a Tiger 1050 továbbfejlesztett, 2013-as ‘Sport’ változatának bemutatóját idén januárra hagyták az angolok. A motor több ponton frissült: a hátsó traktus teljesen új, és ami azt illeti, a frontoldali dizájnon is dolgoztak szépecskén – például a fényszórókon.

A karakteres háromhengeres er?forrásból pedig az aktuális Tigerénél 10 lóer?vel több jön el? (így 125 LE a legnagyobb közölt teljesítménye, 104 Nm-es forgatónyomatékkal) – így nevében teljesen indokolt a Sport utótag.

A sportosság persze a futóm?vön is meglátszik, a leng?kart célzottan ennek a modellnek fejlesztették. Az utcai ‘kalandmotor’ kiválóan kezelhet?, felhasználóbarát, üléspozíciója révén is sokoldalú, akár terepre is merészkedhetünk vele. A nyeregmagasság 5 mm-re alacsonyabb, mint eddig: 830 mm. A Triumph merevebb vázat, enyhén eltér? futóm?-geometriát alkalmaz, és fejlettebb – teljesen állítható –  felfüggesztésekkel látja el a Tiger Sportot, amit minden eddiginél komfortosabb és agilisebb bringaként harangoz be. És természetesen a megjelenés is változott, szerintünk semmiképpen nem hátrányára.

Az üzemanyag-befecskendezési rendszer újrakalibrálásával a gyár szerint 7%-kal sikerült lejjebb vinni a fogyasztást az el?dhöz mérten. Túrázáshoz jobban is terhelhet?, hiszen a hátulsó segédváz nemcsak az utas nyeregmagasságát vitte lejjebb, de ehhez nagyobb túradobozokat er?síthetünk, amik kétszer akkora súllyal terhelhet?ek. A Triumph úttör? turbulencia-kizáró technológiája, a Dynamic Luggage System is jelen van. Ahogy az utolsó generációs ABS is. Az öntött alumínium felnikre a Pirelli Angel GT szettje került. A Tiger Sport egyel?re kétféle színben – Crystal White és Diablo Red – jelenik meg a piacon.

ugrás fel