A Brammo Motorcycles megkérd?jelezhetetlenül az elektromos motorkerékpárok egyik úttör?je, folyadékh?téses motorú Empulse modelljükre – ami már a Brammo-család második modellje – [mi] is úgy hivatkoztunk bemutató cikkünkben, mintha az végre már igazi motornak t?nne a bennünk idegen érzést kelt? sok addigi elektro-canga után.
Az amerikaiak legújabb termékét Engage-nek hívják, a krossz/szupermotó vonalon kívánják a bels? égés? konkurencia (?) elé beállítani. Három változatban fog készülni: az Engage MX egy igazi, lámpamentes krosszmotor lesz, az SMR és SMS pedig a szupermotó különböz? változatai, felszereltségt?l függ?en 10-12.000 amerikai dollárokért.
Brammo Engage szupermotó hatsebességes váltóval! A háttérben a Brammo Enertia
és Empulse
Klikk a képre, galéria nyílik!
A sorozatgyártású Engage-ek meghajtásáért várhatóan ugyanaz a 10kWh-s Brammo-pakk felel majd, ami az Empulse-ot is 160 km/h-s sebességre képes gyorsítani, teljesítménye érthet? adatban megadva körülbelül 55 lóer?nek és/vagy 80 Nm-es nyomatéknak felel meg. A hatótáv az energiatároló egység min?ségét?l nagyban függ, de a jobb az mindig drágább, ezért ahogy az Empulse utcai motorjukat, az Engage terepvasakat is többféle változatban kínálják majd Brammóék.
A fejlesztés még nagyban folyik, az itt látott példányra még prototípusként hivatkozik a gyár, arra használják, hogy az Engage olasz gyártmányú sebességváltóját teszteljék vele. Ugyanis igen-igen, az Engage immár sebességváltóval is rendelkezik, méghozzá azonnal hatsebességessel.
Az S.M.R.E. által kifejlesztett, speciálisan az elektromos motorok jellemz?i szerint kialakított és méretezett sebességváltó használata, érzése állítólag semmiben sem különbözik egy hagyományos motoron tapasztaltakkal, ugyan úgy kell kuplungolni és gangolni, mint mostani motorjainkon. Az olasz seb’ váltó a regeneratív (a mozgási energiát a telepek töltésére felhasználó) féktávokban is szerepet kap.
Ezt a hajtásláncot megkapja használja majd egyébként a Brammo Encite is, róla még semmilyen egyéb információt nem közölt a gyár, csak annyit tudunk, hogy az lesz a Brammo pitbike-ja (kisméret? krosszmotorja). Egyel?re se az Engage-ek, sem az Encite nem szériaérettek, de rendeléseket a Brammo.com-on természetesen már elfogadnak.
Legutóbbi hozzászólások