EST. 2002

Brazil Nagydíj: MotoGP

Rio De Janeiro meghatározhatja az idény második felét, ezért kiemelten fontos
verseny következik. Természetesen a lehet? legkedvez?tlenebb pillanatban
érkezik, alig valamivel a Holland GP után
, repül?tereken kering? motorokkal
és csapatokkal. Milyen jó is volna ebben a kiélezett helyzetben a f?hadiszálláson
taktikát egyeztetni, adatokat fésülgetni, kakaót kortyolni
. ?rület ez a
rohanó versenynaptár, de hát ez van.

Rossi kontra Gibernau. A világbajnokság határozottan err?l kezd szólni: az
olasz az utóbbi három alkalommal (Mugello, Barcelona, Assen) megverte spanyol
ellenfelét, mindkettejüknek 126 pontja van. Sokatmondó adat: Hollandiában
Sete Gibernau 18 körön át vezette a versenyt, míg Valentino Rossi egyetlen köröcske
erejéig állt az élen
; az egész idei évre vetítve is a Honda hispánja vezet
76-38 arányban. Mit akar ez jelenteni? Hát mondjuk azt, hogy Rossi el?tt motorozni
valóságos rémálom, már ami a hajrákat illeti. A Doktor képes egy egész GP-n
át követni és kivárni, hogy a kell? id?ben lecsaphasson, és elmenjen 20 cm szabad
helyen. Nem csak jókor van a jó helyen: az olasz, a katalán és a holland forduló
alapján ebben megegyezhetünk.

Ha az RC211V le tudná magáról szakítani (motorer?vel) a Yamaha M1-et, nem is
lenne semmi probléma. Csakhogy nem tudja. Köszönhet? ez nagyrészt a tokióiak
fura 2004-es sportpolitikájának, miszerint Sete (ahogy Max Biaggi is) folyamatosan
változó motorral (blokkal) kénytelenek végigcsinálni az évadot
. Egy kicsit
össze is van zavarodva mindenki, pláne hogy nemsokára explicite is kezdetét
veszi az átigazolási mizéria, hiszen egyre közelebb kerülünk július 18-hoz,
a Német Nagydíjhoz, amikor az iparág beindul.

Amit err?l tudni lehet, dióhéjban: szó van egy Honda Europa csapatról, amely
Checát, Vermeulent (Supersport) vagy Xaus-t látná szívesen
. Fausto Gresini
megtartaná Gibernaut, és nagyon szeretné leigazolni Melandrit. Hondán belüli
helye Max Biagginak, illetve a Pons-csapatnak forog kockán, no meg Edwardsnak,
Barrosnak és Haydennek (utóbbit viszont a Ducati szerz?dtetné Bayliss helyére).
Egyszóval: kevés lesz a nyugodt arc Rióban.

Békésebb a Yamaha: a prímás egyértelm?en Rossi, de Marco Melandri meccsr?l
meccsre jobb
. ?, mármint Macio az év (újra)felfedezettje, Rubén Xaus-szal
egyetemben, aki remekül fut a D’Antin csapat tavalyi Ducatijával.

Ducati: Brazíliában kezd?dhet az új éra a szabálytalan robbantású Twin Pulse
blokkal. Loris Capirossi el?tt új perspektívák nyílnak ki, Troy Bayliss helyzete
már inkább krízisszagú.
A csapat, jó szokásához híven hétf?re is marad a
pályán, és ezerrel tesztel.

A többiekt?l továbbra is várjuk az életjelet: f?leg Nakano Kawasakija
vagy Roberts Suzukija esélyes a meglepetésre, bár az utóbbi id?ben nagyon rendezetlen
a teljesítménygörbéjük (ebben benne van a Bridgestone-sztori is). Az Aprilia
folytatja túlélési harcát: az új tulajdonos (kiléte kérdéses: Piaggio vagy Bombardier?)
minden bizonnyal átértékeli az igen drága, ellenben eredményeket annyira nem
produkáló MotoGP-projektet.

ugrás fel