Rio De Janeiro meghatározhatja az idény második felét, ezért kiemelten fontos
verseny következik. Természetesen a lehet? legkedvez?tlenebb pillanatban
érkezik, alig valamivel a Holland GP után, repül?tereken kering? motorokkal
és csapatokkal. Milyen jó is volna ebben a kiélezett helyzetben a f?hadiszálláson
taktikát egyeztetni, adatokat fésülgetni, kakaót kortyolni. ?rület ez a
rohanó versenynaptár, de hát ez van.
Rossi kontra Gibernau. A világbajnokság határozottan err?l kezd szólni: az
olasz az utóbbi három alkalommal (Mugello, Barcelona, Assen) megverte spanyol
ellenfelét, mindkettejüknek 126 pontja van. Sokatmondó adat: Hollandiában
Sete Gibernau 18 körön át vezette a versenyt, míg Valentino Rossi egyetlen köröcske
erejéig állt az élen; az egész idei évre vetítve is a Honda hispánja vezet
76-38 arányban. Mit akar ez jelenteni? Hát mondjuk azt, hogy Rossi el?tt motorozni
valóságos rémálom, már ami a hajrákat illeti. A Doktor képes egy egész GP-n
át követni és kivárni, hogy a kell? id?ben lecsaphasson, és elmenjen 20 cm szabad
helyen. Nem csak jókor van a jó helyen: az olasz, a katalán és a holland forduló
alapján ebben megegyezhetünk.
Ha az RC211V le tudná magáról szakítani (motorer?vel) a Yamaha M1-et, nem is
lenne semmi probléma. Csakhogy nem tudja. Köszönhet? ez nagyrészt a tokióiak
fura 2004-es sportpolitikájának, miszerint Sete (ahogy Max Biaggi is) folyamatosan
változó motorral (blokkal) kénytelenek végigcsinálni az évadot. Egy kicsit
össze is van zavarodva mindenki, pláne hogy nemsokára explicite is kezdetét
veszi az átigazolási mizéria, hiszen egyre közelebb kerülünk július 18-hoz,
a Német Nagydíjhoz, amikor az iparág beindul.
Amit err?l tudni lehet, dióhéjban: szó van egy Honda Europa csapatról, amely
Checát, Vermeulent (Supersport) vagy Xaus-t látná szívesen. Fausto Gresini
megtartaná Gibernaut, és nagyon szeretné leigazolni Melandrit. Hondán belüli
helye Max Biagginak, illetve a Pons-csapatnak forog kockán, no meg Edwardsnak,
Barrosnak és Haydennek (utóbbit viszont a Ducati szerz?dtetné Bayliss helyére).
Egyszóval: kevés lesz a nyugodt arc Rióban.
Békésebb a Yamaha: a prímás egyértelm?en Rossi, de Marco Melandri meccsr?l
meccsre jobb. ?, mármint Macio az év (újra)felfedezettje, Rubén Xaus-szal
egyetemben, aki remekül fut a D’Antin csapat tavalyi Ducatijával.
Ducati: Brazíliában kezd?dhet az új éra a szabálytalan robbantású Twin Pulse
blokkal. Loris Capirossi el?tt új perspektívák nyílnak ki, Troy Bayliss helyzete
már inkább krízisszagú. A csapat, jó szokásához híven hétf?re is marad a
pályán, és ezerrel tesztel.
A többiekt?l továbbra is várjuk az életjelet: f?leg Nakano Kawasakija
vagy Roberts Suzukija esélyes a meglepetésre, bár az utóbbi id?ben nagyon rendezetlen
a teljesítménygörbéjük (ebben benne van a Bridgestone-sztori is). Az Aprilia
folytatja túlélési harcát: az új tulajdonos (kiléte kérdéses: Piaggio vagy Bombardier?)
minden bizonnyal átértékeli az igen drága, ellenben eredményeket annyira nem
produkáló MotoGP-projektet.
Legutóbbi hozzászólások