EST. 2002

Brembo iparm?vészet: a GP4-R család

A Brembo legújabb termékcsaládja a GP4-R nevet kapta, és mint termékfejlesztési gócpontoknál általában, most is a kisebb súly, a kevesebb alkatrész, valamint a kifinomultabb formaterv és gyártási eljárás jellemzi az újdonságokat – és persze a még jobb használhatóság, állítják a lombardiaiak. A két új nyereg mellett egy új, T-Drive nev? úszó féktárcsa felfogatási metódust is kifejlesztettek.

Az új Brembo GP4-R család két tagja egyenesen a MotoGP versenymotorokról cuppan át saját sportmotorjainkra – már elnézést, hogy átvesszük a PR-szöveget az olaszoktól, de ezúttal talán tényleg van benne egy kis igazság, ha a Grand Prix-vel dobálóznak.

Brembo Monobloc GP4-RR.

A GP4-R-es féknyergek (GP4-RR és GP4-RX) újfajta tervezési technológiával készülnek, amivel a lehet? legkisebb méretet és súlyt kívánta eléri a Brembo. Ránézésre ez sikerült nekik, az egy tömbb?l CNC-vel mart alkatrészeken sehol egy mikrogrammnyi felesleget nem vélünk felfedezni.

A gyártó szerint a GP4-R az általuk gyártott legkönnyebb, legkisebb és legaerodinamikusabb féknyergek valaha, fékteljesítményük persze meghaladja az el?z? generációkét. Ráadásul gyönyör?ek, akár papírnehezéknek is jöhetnének, bármikor az [mi] íróasztalaira!

A GP4-R-ek a legfrissebb trendeknek megfelel?en négy külön fékbetéttel rendelkeznek, a központi er?sít? híd kialakítása mindkét modellnél minden eddiginél er?sebb, a speciális nikkelezett felületeknek köszönhet?en a megmunkálási t?rés minimális.

Brembo GP4-RX.

A négydugattyús GP4-RR Monobloc két-két 32 és 36 mm-es dugattyújával minden bizonnyal hamar a fékek csúcsragadozójaként válik majd ismertté világszerte – min?sége és fékhatása elismerésének legrangosabb jele, hogy számos csúcs Moto2-es csapat is ezt az új nyerget választotta.

A négy 32 mm-es dugattyúval rendelkez?, de központi csap nélküli (!) GP4-RX az utcai motorok gyári féknyergeinek tuning megfelel?jeként érkezik a piacra. A féknyereg bels?, speciális hornyos kialakítása miatt tudták elhagyni a csapokat, de még a fékfolyadék járatait is áttervezték a féker? még precízebb érezhet?ségének érdekében. A GP4-R kitek csúcstechnológiás szinterfém fékbetétekkel (kifejezetten a japán gyári, és természetesen a Brembo saját tárcsáihoz kifejlesztett összetételben) és speciális Brembo fékfolyadékkal érkeznek.

Brembo T-Drive.

A másik újdonság a T-Drive elnevezés? féktárcsa felfogatás. A hagyományos kör alakú csapokkal ellentétben az új rendszerrel a súrlódó felület T-alakú csapokon keresztül csatlakozik a bels? tárcsához. A hagyományos hengercsapokhoz képest pontosabb, sz?kebb t?rés? megmunkálás jellemzi a T-Drive tárcsákat (jobb h?elvezetés), miközben az ágyazás hosszanti és keresztirányú „úszóssága” maradt a régi.

Az új kialakítás lehet?vé tette továbbá, hogy az 5,5 mm-es tárcsa vastagság megtartása mellett a súrlódó felület magasságát lecsökkenthessék, amivel csökkenhetett a komplett féktárcsa tömege is.

ugrás fel