EST. 2002

Brembo RCS19 f?fékhenger: nincs több kompromisszum

…ugyanis az RCS19 f?fékhenger állítható. De nem ám csak a fékkar, hiszen az már minden rendes motoron gyárilag olyan, itt kérem a munkahenger a fékkar csuklópontjához viszonyított támadáspontját tudjuk variálni, azaz váltani 19×18-as és 19×20-as méretek között, azt is csupán egyetlen kis pöcök segítségével. Már mondjuk is, hogy mindez mit jelent.

A Brembo RCS (Ratio Click System) rendszer forradalminak tekinthet?, hiszen ez az els? olyan f?fékhenger kialakítás, ahol állíthatjuk a fékkar munkavégz? er?karjának hosszát 19×18, illetve 19×20-as méretek között. A két állásnál a 19, azaz a munkahenger átmér?je (19 mm) természetesen adott, de a fékkar forgáspontja és annak a munkahengeren lév? támadáspontja közötti távolság, azaz a munkavégz? er?kar 18 és 20 milliméter között állítható.

Brembo RCS 19 – 85.000 Ft + ÁFA.

Eddig a Brembo kétfajta f?fékhengert kínált a duplatárcsás motorokhoz, egyet-egyet a fent már részletezett méretekben, de hogy ki melyiket választotta, az saját érzéseire volt bízva, hogy melyikkel érzi és tudja jobban adagolni a féker?t. Alapvet?en elmondható, hogy a rövidebb er?karral (19×18-as méret) kevésbé adagolható finoman a fékhatás, de legalább hirtelen a reakció és rövid a fékkar útja, míg a hosszabb er?karral (19×20-as méret) a fékhatás hosszabb fékkar-úton, finomabban adagolható.

A két jellemz?b?l kikövetkeztethet?, hogy a 18-as er?kart a versenyz?k, illetve pályahasználók favorizálják, ahol inkább a minél er?teljesebb fékhatás a fontos, míg a 20-as er?kar utcán el?nyösebb, ahol a finom adagolhatóság legalább olyan fontos, mint maga a lassító er?. Utóbbiban egyébként csupán érzésben és az egységnyi féker?höz szükséges fékkar által megtett útban tér el a két méret.


Ha a tengely piros, akkor 18-as-, ha fekete, akkor pedig 20-as er?kart használunk éppen.

Mostantól azonban vége a vacillálásnak, hogy vajon nekünk melyikre is van szükségünk: az RCS-nek köszönhet?en nem kell kompromisszumot kötnie a versenypályára is járó utcai motorosnak, egyszer?en átkattint, és máris megváltozott a fékérzet. És még van tovább.

Ha a Brembót kérdezzük, általános szabályként azt mondják, hogy a 19×18-as méret a négydugattyús féknyergekhez ideális, (32/36, 34/34 és 30/34-es dugattyú átmér?kkel), míg a 19×20-as a többdugattyúsokhoz lesz kellemes. Azaz egy Brembo RCS19 vásárlása esetén nem kell azon aggódnunk, hogy ha esetleg valamikor majd lecseréljük jelenlegi motorunkat, ahhoz majd nem lesz ideális szeretett f?fékhengerünk – hiszen a Brembót, ugye, nem muszáj rajta hagyni a kiszolgált vason, az évek során folyton tovább lehet majd vinni motorról motorra.


A kar felhajlós fajta természetesen, állító csavarját egy extraként kapható adapterrel a versenyz?aspiránsok kivezethetik bal kézhez, az utcai versenyz?knek pedig alul ott a féklámpa kapcsoló is.

A Brembo f?fékhenger az összes létez? sportmotorra felszerelhet?, gyárilag féklámpa kapcsolóval is szerelik, így ez a termék nem csak a versenyz?knek szól, annak ellenére, hogy kidolgozása és bels? méretezése, kialakítása – állítólag – teljesen megegyezik a MotoGP-ben és a Superbike bajnokságban használt, a gyári csapatok számára szállított Brembo f?fékhengerekkel.

A Brembo termékekr?l b?vebb információt a lenti elérhet?ségeken kaphattok.

Full-Gas
www.fullgas.hu

Balatonboglár, Nyárfa u. 13.
E-mail: boglar@fullgas.hu
Telefon: (+36) 85 550-560 vagy 550-561 vagy (+36) 209 550 560

1112 Budapest, Budaörsi út 160.
E-mail: budapest@fullgas.hu
Telefon: (+36) 1 248-01-67 vagy (+36) 1 248-01-68
Mobil: értékesítés: (+36) 20 446 4433, szerviz: (+36) 20 995 5970

ugrás fel