EST. 2002

Bridgestone-ünnep

Senkit?l nem várt végeredményt hozott a Brazil Nagydíj a japán gumigyártónak:
a pole pozíciót, a leggyorsabb kört és a futamgy?zelmet is a Bridgestone
jegyezte
. A gyár soha nem aratott ekkorát egyetlen hétvége alatt. Ez igen
jelent?ségteljes, pláne a közelmúlt ismert problémáinak fényében, amelyek Shinya
Nakano borzasztó balesetében csúcsosodtak ki a mugellói Olasz Nagydíjon. Akkor
egy csapásra a Bridgestone lett a MotoGP fekete báránya, még az is felvet?dött,
hogy öt pilótájuk – biztonsági okokra hivatkozva – nagydíjakat kényszerül kihagyni.
Az pedig óriási csapás lett volna a sorozatnak.

A gyár ?rült tempóban fejleszteni kezdett. Azt, hogy a gyors projekt ilyen
hamar meghozza a gyümölcsét, pláne ilyen hajtós versenynaptár mellett, kevesen
hitték volna. Makoto Tamada (Honda Camel Pons, Bridgestone) megnyerte a Brazil
GP-t.

Három éves MotoGP-karrierje során ez volt a Bridgestone els? sikere,
az öröm tehát érthet?. "Micsoda fantasztikus hétvége! Pole pozíció, pályacsúcs,
gy?zelem: ezt mind a mi pilótáink érték el, akik közül hárman a top 10-be értek.
Ez egyértelm?en történetünk legjobb szereplése, és b?ven várakozásaink fölött
van.
Makoto csapata kiváló munkát végzett, 100%-ot tudtak kihozni a gumikból.
Tamada maga nyugodt volt, összpontosított és elejét?l a végéig ura volt a helyzetnek.
Szeretnék köszönetet mondani a csapatoknak, a pilótáknak és nem utolsósorban
a fejlesztési központunk munkatársainak, akik éjt nappallá téve dolgoztak azért,
hogy túl tudjunk lépni az Olasz Nagydíjon megélt mélyponton" mondta lelkesen
Hiroshi Yamada, a Bridgestone Motorsport sportmenedzsere.

"A célkit?zésünk egy dobogós hely volt a MotoGP-ben: ezt tavaly sikerült
elérni. A következ? célként a futamgy?zelmet jelöltük meg: ez most sikerült.
Innent?l nem is dolgozhatunk másért, mint a MotoGP bajnoki címéért
"
tette föl a lécet Yamada úr.

ugrás fel