EST. 2002

Brno, 125: Faubel gy?z, Talmácsi lemarad a dobogóról

Hector Faubelnek adatott meg, hogy gy?ztesként hagyja el a brnói aszfaltcsíkot: pártatlan szemlél?ként azt mondhatnánk, megérdemelt, taktikus sikert aratott, a gond ezzel csak az, hogy sem pártatlanok, sem szemlél?k nem vagyunk. Ezen a futamon – természetesen rögzítve, hogy a negyedik hely fantasztikus egy világbajnoki versenyen és semmiféle magyarázatra nem szorul – csatát vesztett a cím magyar aspiránsa (csatát, nem háborút!), míg a csapattárs Faubelnek a lehet? legjobban alakultak a dolgai. Óriási meccs volt, amelynek a végén – mindent meggondolva, mindent megfontolva – nagy szomorúságra azért mégsincs okunk, hiszen hat felvonás még hátravan a 2007-es sorozatból. Faubel a 300. gyorsasági futamgy?zelmét szállította Spanyolhonnak, miután a befutóban behódolásra kényszerítette Talmácsit, Pasinit és Peseket. Az összetettben ezzel megint az élre állt, 179 pontjával szemben Talma 169-et jegyez. Egyre világosabb hát, hogy a bajnokság kettejük közt d?l majd el, de bármi véglegeset kijelenteni még túlontúl elhamarkodott volna, hiszen Pesek és Koyama (129) még veszélyesek lehetnek. Ahogy Gábor nyilatkozta, nincs még vége a vb-nek.

Nem vagyok elkeseredve, de tény, hogy szerettem volna dobogóra állni.
Mindent meg is tettem ezért, de nem jött ki a lépés. Pasinivel jól mentünk
az elején, de nem ment úgy a motorom, mint korábban és elmaradtak a körideim
a tervezett 2.07-esekt?l, amiket az edzéseken simán hoztam. Láttam a
táblámon, hogy folyamatosan jönnek fel Gadeáék, és tudtam, hogy nem lesz
könny? a befutó
. Amikor megel?zött a három RSA, kicsit megijedtem, de a
kanyarokban megérkeztem mögéjük.

Majd Gadea elesett el?ttem, majdnem
átmentem rajta
, de sikerült a pályán maradnom, azonban Faubel és Pesek is
elment mellettem. Az utolsó körben mindent egy lapra feltéve húztam a gázt,
de nem jött össze az igazi bravúr. Nagyon köszönöm mindenkinek a szurkolást,
f?leg azoknak, akik személyesen is ellátogattak a futamra. Hatalmas dolognak
tartom, hogy ennyi magyar el?tt versenyezhettem ma és megígérhetem, hogy
továbbra is keményen fogok küzdeni. Nincs még vége a vb-nek!

A rajtnál remekül jött el Talma, els?ként fordult, nyomában Pasinivel. ?k ketten hamar otthagyták a mez?nyt, és saját tempóban haladva, méterr?l méterre nyúltak el. Az azonban hamar kiderült, hogy a sachsenringihez hasonló elszakadás nem valósulhat meg, még Mátyással együtt sem (pedig nem bántuk volna). A Gadea vezette üldöz?k határozottan dolgozták le hátrányukat, miközben Talma és Pasini is össze-összevesztek a vezetésért. A mélységb?l jött a hazai szurkolók által tüzelt Lukács, és ott bizony ott ólálkodott az asparos csapat narancssárgája, Hektor is. Törvényszer?nek t?nt, hogy a szökevényeket utolérik, és a hajrában, szoros befutón d?lnek el a végs? helyezések. Amiben ugye, a 125 farkastörvényei alapján benne van az is, hogy az utolsókból els?k, az els?kb?l utolsók lesznek. Faubel, miután felhozta magát a harmadik helyre, Talmácsi háta mögé, már kezdett kritikusan felszökni mindannyiunk pulzusa, markánsan észlelhet?ek voltak a kamrai palpitáció jelei, mellékveséink pedig úgy sajtolták magukból az adrenalint, mint teljes kapacitáson m?köd? bogyóprés az extra sz?z olívaolajat. Egészen addig úgy t?nt, kézben van a verseny, de féltávnál bekövetkezett az elkererülhetetlen fordulat. Onnantól a vb szempontjából mellékszerepl?nek mondható hármas tagjaira – Gadeára, Pesekre és Pasinira – már nem úgy tetszettek, mint jótev?k, akik pontokat vesznek el a gonosz Faubelt?l – hanem mint k?kemény ellenfelek, akik kíméletlenül visszavethetik mindannyiunk kedvencét is. Sajnos végül ez a ‘fordított eset’ következett be…

Bár az RSA Apriliák gyorsabbak voltak ezúttal is, Gábor a kanyarokban rendre kompenzálta az árnyalatnyi sebességkülönbséget. Fontos tényez? volt, hogy mennyi maradt a motorban és a gumikban a végjátékra, a dönt? szót azonban mégsem a technikai faktor mondta ki: három körrel a vége el?tt Gadea sokallt be egy kanyarban és csúszott ki. Ezzel különsebb baj nem is lett volna, csakhogy mögötte éppen a magyar pilóta haladt, aki csak gyors reflexeinek köszönhette, hogy hárítani tudta az ütközést a földre került motorral és a csapattárs sportolóval. Ezzel ritmust vesztett, de zárkózni tudott. Ekkor úgy t?nt, Pasinit?l már senki nem veheti el a gy?zelmet – valaki mégis elvette. Ezúttal nem a fekete macska volt az, hanem ? maga – az utolsó el?tti körben porzott le a pályáról és veszített pont annyit az üldöz?kkel szemben, amennyi a nagy nehezen összekapart el?nye volt. Hét tizedes fór helyett megkapta a nyakára a riválisokat – Faubel és Talmácsi is el?zték az olaszt. Borzasztó izgalmak közepette kezd?dött meg az utolsó kör, amelyben Gáborunk határozott man?verrel az élre állt, a magyar tábor hangorkánjának kíséretében. Nagyjából fél körrel a leintés el?tt azonban Faubel megtalálta a rést a pajzson, belülre tette motorját és visszavette a vezetést, ráadásul nyomában Pasini is visszahozta magát Talma elé. A ritmusát veszt? Talmácsit a csehek nagy örömére Pesek is odébbpakolta, így kialakult a 2007-es brnói GP végeredménye. Visszavágó szeptember els? hétvégéjén Misanóban.

Brno, 125: végeredmény

1. Hector FAUBEL SPA APRILIA 40’57.408
2. Mattia PASINI ITA APRILIA 40’57.478
3. Lukas PESEK CZE DERBI 40’57.630
4. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 40’57.680
5. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 41’05.015
6. Pol ESPARGARO SPA APRILIA 41’09.474
7. Simone CORSI ITA APRILIA 41’09.802
8. Michael RANSEDER AUT DERBI 41’10.411
9. Randy KRUMMENACHE SWI KTM 41’17.172
10. Sandro CORTESE GER APRILIA 41’21.451
11. Esteve RABAT SPA HONDA 41’31.042
12. Joan OLIVE SPA APRILIA 41’31.133
13. Bradley SMITH GBR HONDA 41’31.271
14. Alexis MASBOU FRA HONDA 41’31.671
15. Stefano BIANCO ITA APRILIA 41’36.442
16. Steve BONSEY USA KTM 41’41.249
17. Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 41’41.529
18. Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 41’41.821
19. Federico SANDI ITA APRILIA 41’41.876
20. Mike DI MEGLIO FRA HONDA 41’42.074
21. Roberto TAMBURINI ITA APRILIA 41’49.436
22. Nicolas TEROL SPA DERBI 41’55.328
23. Ricard CARDUS SPA APRILIA 41’55.507
24. Joey LITJENS NED HONDA 41’55.946
25. Toni WIRSING GER HONDA 42’08.015
26. Dino LOMBARDI ITA HONDA 42’10.190
27. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 42’14.003
28. Daniel WEBB GBR HONDA 42’21.200
29. Dominique AEGERTER SWI APRILIA 42’21.287
30. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 42’27.387
31. Karel PESEK CZE APRILIA 41’18.682

Kiestek

Sergio GADEA SPA APRILIA 34’28.175
Andrea IANNONE ITA APRILIA 33’09.833
Pablo NIETO SPA APRILIA 23’45.508
Robert MURESAN ROU DERBI 17’28.916
Michal PRASEK CZE HONDA 16’42.175
Karel MAJEK CZE FGR 13’48.999

Budapesten már két helyen

A1 Óbuda Wellness Központ
Cím: 1023 Budapest, Árpád fejedelem útja 26-28.
Tel: (06 1) 346-30-30

A1 Material Wellness Központ
Cím: 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 54-58, Material Design Center 5. emelet
Tel: (06 1) 238-07-64

1 bérlettel mindkét A1 Wellness Központ szolgáltatásait élvezheted!

Nyitva tartás: Hétf? – Péntek: 06:30 – 22:30

Szombat – Vasárnap: 08:00 – 20:00

www.a1wellness.hu

ugrás fel