EST. 2002

Brno, 125, Q1: Talmácsi pályacsúccsal pole-ban

Negyvenöt-ötvenezer magyar szurkoló teszi tiszteletét Brnóban ezen a hétvégén, szólnak az els? nem hivatalos becslések az eladott jegyszám alapján: alghanem rekordot döntünk létszámban idén… valahogy úgy, ahogy csúcsot döntött Talmácsi Gábor a Q2 id?mér?n, maga mögé utasítva Faubelt és Pasinit, valamint az els? sorba az utolsó pillanatban beférk?z? KTM-es Koyamát. A helybéliek kedvence, Lukas Pesek bukott az id?mér? edzésen, eldobva versenymotorját – nem is tudott javítani a cseh, ezzel az ötödik helyre, a második sorba szorult a rajtrácson.

Már a második szabadedzést követ?en sejteni lehetett, hogy megd?lhet a
korábban felállított pályacsúcs, hiszen már akkor nagyon közel volt hozzá Talmácsi. Délel?tt 2.07.966-os id?vel lett magabiztosan els?, több
mint 0,7 mp-vel el?zte meg Mattia Pasinit, aki 2.08.733-mal lett második. Következett a második id?mér?, ahol olyan eredmény született, ami még a
magyar motorost is meglepte. Nem akármilyen id?vel, 2.06.861-gyel új
pályacsúcsot állított fel – több, mint 1 másodperccel ment jobbat a korábbinál. Így
Sachsenring után ismét Talmácsi Gáboré a rajtels?ség.

Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘Iszonyatosan boldog vagyok. Fantasztikus érzés ennyi magyar el?tt jól
teljesíteni. A motorom beállítási tökéletesek, holnapra már nem is
változtatunk rajta. Amit fontosnak tartok,
hogy mindezt a versenygumikkal értem el, így jó esélyekkel várhatom a
holnapi futamot.’

Talmácsi b? tíz perccel a turnus leintése el?tt teljesített egy remek 2’07’434-es kört, amire Pasini még riposztolni tudott. A magyar apriliásban azonban még maradt annyi, hogy fusson egy b?dületes 2’06’861-es fordulót, amivel végleg magáénak mondhatja a Cseh Nagydíj pole pozícióját. Persze ezért pontokat még nem osztanak, de a vasárnapra ennél jobb el?jelekkel és hangulatban nem is készülhetne a magyar tábor. ‘Bíztam a pályacsúcsban, de ez az id? még az el?zetese várakozásokat is felülmúlta. El?ször azt hittem, hogy tönkrement az id?mér? szerkezet, amikor láttam, hogy 2:06.861-et mentem. Fantasztikus a közönség, jó látni és hallani, hogy mennyi magyar szorít értem. A motoron nem kell változtatni holnapig, az rendben van. El?bb megmasszíroznak, aztán alvással-pihenéssel töltöm az id?t, hiszen nem kicsi a tét’ – nyilatkozta Gábor a Q2 után.

Brno, 125: a rajtrács összetétele

1. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 2’06.861
2. Hector FAUBEL SPA APRILIA 2’07.402
3. Mattia PASINI ITA APRILIA 2’07.429
4. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 2’08.155
5. Lukas PESEK CZE DERBI 2’08.200
6. Randy KRUMMENACHER SWI KTM 2’08.421
7. Sergio GADEA SPA APRILIA 2’08.578
8. Sandro CORTESE GER APRILIA 2’08.614
9. Pablo NIETO SPA APRILIA 2’08.694
10. Pol ESPARGARO SPA APRILIA 2’08.712
11. Michael RANSEDER AUT DERBI 2’08.952
12. Simone CORSI ITA APRILIA 2’08.955
13. Bradley SMITH GBR HONDA 2’09.375
14. Roberto TAMBURINI
ITA APRILIA 2’09.392
15. Alexis MASBOU FRA HONDA 2’09.463
16. Joan OLIVE SPA APRILIA 2’09.652
17. Andrea IANNONE ITA APRILIA 2’09.726
18. Esteve RABAT SPA HONDA 2’09.729
19. Mike DI MEGLIO FRA HONDA 2’09.734
20. Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 2’09.845
21. Federico SANDI ITA APRILIA 2’09.847
22. Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 2’10.055
23. Robert MURESAN ROU DERBI 2’10.328
24. Stefano BIANCO ITA APRILIA 2’10.477
25. Nicolas TEROL SPA DERBI 2’10.546
26. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 2’10.598
27. Steve BONSEY USA KTM 2’10.786
28. Joey LITJENS NED HONDA 2’10.820
29. Dominique AEGERTER SWI APRILIA 2’11.121
30. Ricard CARDUS SPA APRILIA 2’11.176
31. Toni WIRSING GER HONDA 2’11.808
32. Daniel WEBB GBR HONDA 2’11.933
33. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 2’11.942
34. Dino LOMBARDI ITA HONDA 2’13.359
35. Michal PRASEK CZE HONDA 2’13.786
36. Karel MAJEK CZE FGR 2’15.108
37. Karel PESEK CZE APRILIA 2’15.723

A ‘gyilkos’, Casey Stoner az idény negyedik pole pozícióját szerezte meg szombaton: mindent eláruló kis mosoly kíséretében. A világbajnokság sorsa innent?l az ? és a Ducati kezében van, efel?l nincs kétség. Javult a Honda a péntekhez képest, Hayden 280 ezreddel második, Pedrosa 295-tel jön a sorban. Állítólag ?k is valami nagy újdonságot tesztelnek majd hétf?n, a futam másnapján. Hopkins nyitja a második sort, de nem lehet elégedett, hiszen a turnus végén dobta el a Suzukit. Hopper így is a kawás De Puniet el?tt végez, majd következik Rossi a sorban, hét tizedes lemaradással a pole-id?t?l. Nem sokkal mögötte Capirossi, majd sokan-sokan egy kis intervallumon belül (Vermeulen, Edwards, Guintoli…). Elias el?tt továbbra is le a kalappal, Melandri állapota pedig legalábbis aggasztó, egyes olasz források további sportpályafutását is kérd?jelekkel illetik. Hajrtá Macio, kitartás!

Brno, MotoGP: a rajtrács összetétele

1. Casey STONER AUS DUCATI 1’56.884
2. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’57.164
3. Dani PEDROSA SPA HONDA 1’57.179
4. John HOPKINS USA SUZUKI 1’57.567
5. Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 1’57.599
6. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’57.640
7. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’57.665
8. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 1’57.699
9. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’57.702
10. Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 1’57.732
11. Shinya NAKANO JPN HONDA 1’57.969
12. Carlos CHECA SPA HONDA 1’58.143
13. Alex BARROS BRA DUCATI 1’58.204
14. Toni ELIAS SPA HONDA 1’58.264
15. Makoto TAMADA JPN YAMAHA 1’58.399
16. Anthony WEST AUS KAWASAKI 1’59.386
17. Kurtis ROBERTS USA KR212V 1’59.446
18. Ivan SILVA SPA DUCATI 1’59.721

Harcos id?mér?n vannak túl a 250-esek, b?ven megd?lt Pedrosa korábbi pályacsúcsa a géposztályban. A gy?ztes pedig Jorge Lorenzo, aki fél lábbal már a MotoGp-ben érezheti magát, de szemmel láthatóan teljes emberként van jelen a cseh pályán is. A nyári szünet során az almeriai ringen tesztelhette a Yamaha M1-et, de a néhány környi élmény cseppet sem zavarta meg: a Q2-n ismét bizonytotta, hogy a negyed literesek mez?nyében ?t az, akit meg kell verni. Hat b?séges tizedet mért a csapattárs-tesztpilóta Debonra, aki minden bizonnyal átveszi majd t?le az üresen hagyott világbajnok motort (hogy egészen pontosak legyünk, Alex már az új fegyvert tökéletesti…), és nagyjából ugyanannyit kapott Dovizioso és De Angelis is. El?bbi egy új idomzatot használ, és ha minden jól alakul számára, egy Montiron-féle (Konica Minolta Honda) szerz?déssel a zsebében hagyhatja el Csehországot. Dovi jól érzi magát a b?rében, a legjobb idejét versenygumikkal érte el, csak ezt nem érti, a szoft abroncsokkal miért nem sikerült a javtás. ‘Kéne még egy kis hátsó tapadás, de elégedett vagyok a munkánkkal’ – kommentált. De Angelis pénteken bukott, majd az es? miatt ki sem merészkedett, ezért aztán kvalifikációt sem szerzett. Szombaton már a t?le megszokott határozottsággal lépett fel, és fogadkozik, partiban lesz a futamon.

Hector Barbera is beleszólhat még a dobogós helyek sorsába – a Tóth csapatban vitézked? spanyol gyors, de mintha a szokásosnál jobban hajlana mostanában a hibázásra. Takahashi, Simon és Shuei Aoyama alkotják vele együtt a második rajtsort. Tóth Imre a 24. helyet szerezte meg a száraz második id?mér?n. A Tóth csapat brnói versenyhétvégéjér?l teljes beszámoló a futamok után lesz olvasható.

Brno, 250: a rajtrács összetétele

1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 2’01.368
2. Alex DEBON SPA APRILIA 2’02.026
3. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 2’02.036
4. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 2’02.148
5. Hector BARBERA SPA APRILIA 2’02.568
6. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 2’02.690
7. Julian SIMON SPA HONDA 2’02.907
8. Shuhei AOYAMA JPN HONDA 2’02.945
9. Mika KALLIO FIN KTM 2’02.956
10. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 2’03.009
11. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 2’03.026
12. Thomas LUTHI SWI APRILIA 2’03.372
13. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 2’03.788
14. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 2’03.890
15. Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 2’04.049
16. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 2’04.057
17. Dirk HEIDOLF GER APRILIA 2’04.535
18. Fabrizio LAI ITA APRILIA 2’04.797
19. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 2’04.853
20. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 2’05.157
21. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 2’05.258
22. Jules CLUZEL FRA APRILIA 2’06.005
23. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 2’06.210
24. Imre TOTH HUN APRILIA 2’06.372
25. Eugene LAVERTY IRL HONDA 2’06.543
26. Dan LINFOOT GBR APRILIA 2’07.120

Id?n túl
Ho Wan CHOW CHN APRILIA 2’09.932
Jiri MAYER CZE HONDA 2’12.731
Zhu WANG CHN APRILIA 2’13.049

ugrás fel