Minden magyar nagyon várta ezt az ütközetet, ezért aztán rengetegen zarándokoltak el a csehországi Brno-ba, hogy egy emberként szorítsanak honfitársainknak, hogy él?ben csodálhassák a 250-esek küzdelmeit, valamint hogy a világ legnagyobb motorosainak lélegzetelállító csúsztatását saját szemükkel láthassák.
Hazánk els? számú motorosa Talmácsi Gábor nagyon bizonyítani szeretett volna „hazai” pályán, igaz most a korábbi évek rossz tapasztalatai miatt elmaradt a különleges, nemzeti szín? design, inkább hagyta Gabi, hogy a tettek beszéljenek a cicoma helyett. Már az edzéseken sikerült megfelel?en beállítani az idén csak szenved? nyolcadliteres aranyszárnyas masinát, sajnos pont a második kvalifikáción muzsikált a legrosszabbul a Humangest Honda, ezért hiába volt Talma majdnem minden edzésen a legjobb hatban, a rajtrácson csak a kilencedik pozíciót foglalhatta el.
Bautosta idei mérlege: 6 gy?zelem, 4 pole, 69 pont el?ny 12 futam után
Délel?tt 10 óra 55 perckor minden magyar szíve a torkában dobogott, amikor a felvezet? körét teljesítette a mez?ny. A fiúk szépen felsorakoztak az el?z? napokon kiharcolt rajhelyeikre, majd sorban kigyulladtak a piros lámpák. Hihetetlen milyen hosszúnak t?nt az a pár másodperc, míg valamennyi kialudt, akkor elképzelhetjük, hogy mit érezhetett Talma vagy Imi a bukósisakjuk és a b?rruhájuk alatt.
A rajt nagyon jól sikerült Gábornak (szokásához híven), ugyanis a második kanyarkombinációt már a negyedik helyen teljesítette, miközben a Bautista-Kallio-Pesek trió gyilkolta egymást az élen. Igen ám, de hányszor láttuk már idén, hogy Talma egy jó rajt után fokozatosan esik vissza, majd annak is örülhettünk, ha pontszerz? helyen célba tudta szenvedni a Hondát. Nos ezúttal nem így történt. Egyáltalán nem. Talán a hazai szív, talán a szünetben kipihent sérülések, talán az új fejlesztéseknek köszönhet?en Gábor folyamatosan tudta tartani az élboly tempóját, melyhez id?közben az olasz Pasini is csatlakozott. Imi eközben sajnos folyamatosan csúszott vissza a mez?ny hátsó traktusában, így a pontszerzés egyre távolabb került a magyar motorostól.
Hiába húztam a bajszát, nem ment jobban a gép!
A verseny felére már megnyugtató el?ny birtokán körözhetett az élen a Bautista, Pasini, Kallio, Pesek Talma gyorsvonat. Gábor okosan takarékoskodott a technikával, nem ment bele semmilyen felesleges man?verbe, ami nagyon jól jött a finisben.
A futam utolsó harmadában Bautista megnyugtató el?nyt épített ki Kallióval szemben, akit a hazai pályán motorozó Pesek tisztes távolságban követett a harmadik helyen, újabb szünet után pedig Talma a forrófej? Pasinivel viaskodott a negyedik pozícióért. Bautista idei ötödik gy?zelmét szinte már borítékolni lehetett, amikor Kallio robbantott, és egyre jobban jött fel a hispán tinire. De nem csak a listavezet? szenvedett az utolsó körökben: ki tudja miért (talán a gumi) Pesek rohamosan lassulni kezdett, ezáltal a Talma-Pasini duó folyamatosan zárkózott fel bukás-királyra.
Faster Management-t?l
|
|
Igazán emlékezetessé, széppé tette számunkra Talmácsi Gábor a mai napot, hiszen hosszú id? után újra felállhatott a dobogóra. Már a bemelegít? edzésen jól szerepelt Talma, mely mindenképpen bizakodásra adott okot. A rajtja is nagyon jól sikerült és a 9. helyr?l 5 helyet el?re lépve fordult Gábor, majd Pasini ugyan megel?zte, de tartani tudta az iramot az élbollyal. Végig türelmesen, megfontoltan motorozott és amint lehet?sége nyílt el?zni, megtette. Az utolsó körben nem csak az els? helyért, de a harmadikért is hatalmas küzdelem folyt. Elöl Bautista és Kallio csatázott, mögöttük pedig Pesek, Talmácsi és Pasini. Talma szívét és minden erejét beleadva a pálya utolsó részén küls? íven megel?zte Lukas Peseket – a cseh fiú végül hibázott és nem tudta befejezni a futamot – és övé lett a 3. hely. A futamot Bautista nyerte, második Mika Kallio lett. Talmácsi Gábor nyilatkozata: „Iszonyatosan boldog vagyok, egyszer?en nem tudom szavakba önteni az érzéseimet. A 3. hely felér egy gy?zelemmel. Nem is számítottam ilyen jó eredményre a verseny el?tt, hiszen a realitásokat nézve vannak hátrányaink a többiekhez képest. Folyamatosan figyeltem, hogy mit csinálnak el?ttem a többiek, kíméltem a gumikat és tartottam a lépést. Az els? 10 körben nem volt esélyem el?zni, de a verseny második felében el?nyömre vált a motor és gumik kímélése és tudtam el?zni. Az utolsó körben, amikor megel?ztem Peseket még én is megcsúsztam egy kicsit, de húztam tovább a gázt és sikerült az, amire vágytam: több ezres magyar közönség el?tt jól motorozni és felállni a dobogóra. Köszönöm mindenkinek, aki szurkolt, szorított nekem. Bízom benne, hogy a hátra lév? 5 futam is tartogat majd hasonló meglepetéseket. Ami biztos, hogy én továbbra is mindent megteszek érte.”
|
Az utolsó körre szinte pattanásig feszült a leveg?: az élen Bautista,Kallio, pár száz méterrel mögöttük Pesek, Talmácsi, Pasini és az id?közben rájuk zárkózó Gadea, Lüthi ötös harcolt a minél jobb pozícióért. Kallio hihetetlen küzdeni tudásról tanúbizonyságot téve els?ként fordult rá a célegyenesre, ám az Aprilia lóer?fölényének fejet kellett hajtania a repül? finnek. Akárcsak tavaly Katarban, most is az utolsó métereken bukta el a gy?zelmet.
Imi végül a 20. helyen fejezte be a futamot
Azt hittük, hogy vége az izgalmaknak, pedig a java még csak ezután következett: Talma kívülr?l el?zte Peseket az utolsó kanyarban, amikor megindult a cseh fiú Derbijének hátulja, és cirka 200 méterrel a cél el?tt kiesett a versenyb?l. A mögötte száguldó Pasininak nagyot kellett fékeznie, hogy elkerülje az ütközést, így Gadea és Lüthi is meg tudta el?zni az érthet?en csalódott taljánt. A visszajátszást többször megnézve egyértelm?, hogy Gábor nem ludas a Pesek-bukásban, a cseh magának köszönhette a nullázást, Talma pedig megérdemelten lett november hatodika után újra dobogós.
A levezet? körben elkezd?dhetett a magyar karnevál, melyhez maga a h?s is csatlakozott pár pillanat erejéig, majd diadalittasan lobogtatta a nemzeti színeket a Magyar Nemzet Ünnepének napján. Nehéz lesz felülmúlnia a budapesti tüzijátéknak a brno-it. Szép volt Gábor!
Itt szeretném felhívni a kedves olvasók figyelmét, és szeretném megkérni minden motorsport ?rültet, hogy aki szívesen közölné a [motorinfo.hu] olvasóival brno-i élményeit, ne legyen rest, és küldje be az info@motorinfo.hu-ra fényképes beszámolóját. A legjobbakat egy csokorba gy?jtve feltesszük az oldalra.
Végeredmény
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA Master – MVA Aspar Team APRILIA Kiestek:
|
Világbajnokság állása (top 10)
|
|
1.Alvaro BAUTISTA SPA Master – MVA Aspar Team APRILIA 230 pont
|
Legutóbbi hozzászólások