Tökéletes forma, tökéletes koncentráció: Jorge Lorenzo legnagyobb ellenfele önmaga volt a 250-esek brnói Cseh Nagydíján, és hozta a meccset. A pole pozícióból indult spanyol saját – nem mindennapi – ritmusát futva ért el a kockás zászlóig, és gy?jtötte be a begy?jthet? maximális pontszámot. ‘Nagyszer?en kaptam el a startot, aztán tartottam a tempót. Dovizioso ott volt mögöttem, akkor azt mondtam magamnak, itt az ideje meglépni – és így is történt. Így szeretném folytatni is.’ Hát ennyi, így válik egy pilóta monológjává a bajnokság, még akkor is, ha második helyével a Honda üdvöskéje még mindig l?távolon belül van, és a számára hazai pályán rendezend? misanói GP-n még esélye nyílik arra, hogy közelebb férk?zzön nagynev? nyalókás ellenfeléhez.
‘Meg fogom próbálni, hinnem kell a gy?zelemben, mert az új fejlesztés? alkatrészekkel sikerült csökkenteni a különbséget az Apriliákkal szemben, amik persze még így is rettenetesen gyorsak. Közelebb vagyunk, nem adom fel, támadni fogok minden versenyen’ – mondta az olasz legény, aki fél lábbal már szintén a MotoGP-ben érezheti magát: a Konica Minolta csapat csábítja ?t 2008-ra.
Dobogón Mika Kallio a KTM-mel, aki megtette azt a szívességet Lorenzónak, hogy egy kanyarban összeütközött De Angelisszel – a San Marinói a 11. helyen fejezte be a viadalt a számára végzetes találkozás után. Ha a gy?zelemre nem is, a dobogós helyek valamelyikére biztosan pályázhatott volna, ha az a volna ott nem lett volna. A teljes képhez hozzátartozik, hogy Alex inkább csak szenvedett ezen a hétvégén, nem igazán sikerült jó beállításokkal el?rukkolnia Brnóban.
Az Aprilia a szó szoros értelmében bebukta 2008-as motorját, a híres RSÁ-t, amelyet Debon fektetett el, miközben éppen felzárkózását kivitelezte gyenge rajtja után. Barbera és Bautista lemaradtak a pódiumról, harcosan mentek, de nem voltak elég gyorsak ahhoz, hogy befogják az elejét. A többiek nem sokat mutattak, Simoncellit lehet még megemlíteni, mint afféle negatív h?st: a warm up-on az ? motorjába rohant bele szegény Taro Sekiguchi (a kavargó por miatt nem láthatta a Gilerát, telibe találta – a japán versenyz?t a biztonság kedvéért intubálták, megfigyelésre a brnói kórházban tartják, állapota stabil és tudatánál van), majd a verseny közben is bukott a tartalékmotorral. Tóth Imre a kategória magyarjaként a 19. helyen végzett Csehországban.
Brno, 250: végeredmény
|
|
1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 41’04.954 |
Legutóbbi hozzászólások