EST. 2002

Brno, 250: Lorenzo újabb zászlaja

Tökéletes forma, tökéletes koncentráció: Jorge Lorenzo legnagyobb ellenfele önmaga volt a 250-esek brnói Cseh Nagydíján, és hozta a meccset. A pole pozícióból indult spanyol saját – nem mindennapi – ritmusát futva ért el a kockás zászlóig, és gy?jtötte be a begy?jthet? maximális pontszámot. ‘Nagyszer?en kaptam el a startot, aztán tartottam a tempót. Dovizioso ott volt mögöttem, akkor azt mondtam magamnak, itt az ideje meglépni – és így is történt. Így szeretném folytatni is.’ Hát ennyi, így válik egy pilóta monológjává a bajnokság, még akkor is, ha második helyével a Honda üdvöskéje még mindig l?távolon belül van, és a számára hazai pályán rendezend? misanói GP-n még esélye nyílik arra, hogy közelebb férk?zzön nagynev? nyalókás ellenfeléhez.

‘Meg fogom próbálni, hinnem kell a gy?zelemben, mert az új fejlesztés? alkatrészekkel sikerült csökkenteni a különbséget az Apriliákkal szemben, amik persze még így is rettenetesen gyorsak. Közelebb vagyunk, nem adom fel, támadni fogok minden versenyen’ – mondta az olasz legény, aki fél lábbal már szintén a MotoGP-ben érezheti magát: a Konica Minolta csapat csábítja ?t 2008-ra.

Dobogón Mika Kallio a KTM-mel, aki megtette azt a szívességet Lorenzónak, hogy egy kanyarban összeütközött De Angelisszel – a San Marinói a 11. helyen fejezte be a viadalt a számára végzetes találkozás után. Ha a gy?zelemre nem is, a dobogós helyek valamelyikére biztosan pályázhatott volna, ha az a volna ott nem lett volna. A teljes képhez hozzátartozik, hogy Alex inkább csak szenvedett ezen a hétvégén, nem igazán sikerült jó beállításokkal el?rukkolnia Brnóban.

Az Aprilia a szó szoros értelmében bebukta 2008-as motorját, a híres RSÁ-t, amelyet Debon fektetett el, miközben éppen felzárkózását kivitelezte gyenge rajtja után. Barbera és Bautista lemaradtak a pódiumról, harcosan mentek, de nem voltak elég gyorsak ahhoz, hogy befogják az elejét. A többiek nem sokat mutattak, Simoncellit lehet még megemlíteni, mint afféle negatív h?st: a warm up-on az ? motorjába rohant bele szegény Taro Sekiguchi (a kavargó por miatt nem láthatta a Gilerát, telibe találta – a japán versenyz?t a biztonság kedvéért intubálták, megfigyelésre a brnói kórházban tartják, állapota stabil és tudatánál van), majd a verseny közben is bukott a tartalékmotorral. Tóth Imre a kategória magyarjaként a 19. helyen végzett Csehországban.

Brno, 250: végeredmény

1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 41’04.954
2. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 41’12.662
3. Mika KALLIO FIN KTM 41’16.061
4. Hector BARBERA SPA APRILIA 41’18.376
5. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 41’18.898
6. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 41’18.943
7. Thomas LUTHI SWI APRILIA 41’27.771
8. Julian SIMON SPA HONDA 41’41.293
9. Shuhei AOYAMA JPN HONDA 41’41.321
10. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 41’42.506
11. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 42’07.570
12. Fabrizio LAI ITA APRILIA 42’18.483
13. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 42’19.017
14. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 42’19.529
15. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 42’19.597
16. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 42’20.119
17. Dirk HEIDOLF GER APRILIA 42’20.428
18. Jules CLUZEL FRA APRILIA 42’45.018
19. Imre TOTH HUN APRILIA 42’58.752
20. Dan LINFOOT GBR APRILIA 43’02.057

ugrás fel