EST. 2002

Brno, 250: Sic gy?z Pasini el?tt, Balázs két pontot szerez

Hiroshi Aoyama és Alvaro Bautista egymáshoz viszonyulása a fontos a világbajnoki versengés tekintetében, legf?képpen – a két f?szerepl? egymás közelségében közlekedett a Cseh Nagydíjon, a spanyol dobogós harmadik, a japán negyedik helyen érte el a kockás zászlót: a Honda versenyz?je ezzel tíz pontot ?rzött meg el?nyéb?l. Bautista pedig a levezet? körben esett hanyatt a motorjával, ami nem minden nap látható esemény, ezért reméljük, a Dorna nem szedegeti majd vissza a videókat a YouTube-ról.

El?zések és visszaszúrások füzérszer? láncolata volt a 250-esek nagydíja, tényleg remek színvonalú versengés és méltó revansa a mugellói ‘odavágónak’, amely ugye Mattia rózsaszín gy?zelmét hozta.

Loca szökik meg az elején, tart a negyedik körig a magánakció – a mi Roberto barátunk imádja Brnót és ez látszott is. A veterán olaszra megérkezik Barbera, és hamar képbe jönnek a favoritok. Aoyama azonban ezen a vasárnapon nem villog: az ok a technika, a Honda nem szereti a harminc fok körüli meleget, meg hát amúgy is kevesebbre képes az ilyen pályákon kraftban, mint az Apriliák. A japám érzi, hogy nincs mit tenni, és igyekszik a lehet? legtöbbet kihozni a helyzetb?l – minimalizálni a károkat.

Aki fékevesztetten kezd menni, az Simoncelli. Jópár szürke verseny van a háta mögött, úgyhogy ideje is volt már. Pedig ? történetesen nem szereti nagyon Brnót. A másik arc pedig Tóthék Pasinija, aki hétf?n Desmosedicit tesztel. Elveszítjük közben Debont, m?szaki hiba az ok. El?l háború dúl: nemcsak olasz belharc ez, de valóságos városon belüli összezördülés, tekintve, hogy mindkét srác riccionei lakos. Más dimenzióban motoroznak, nemcsak Aoyamánál, de Bautistánál is több van bennük. Pedig Bautista gyorsabb, mint bármikor a hétvége során. Van is egy pont, amikor meglódul a két talján után, de egy majdnem-esés elveszi a kedvét a további hajszától.

Pasini és Simoncelli csatája nemcsak a 250, de az eglsz hétvége legszebb momentuma. Korrekt, férfias verseny, tiszta el?zések és az utolsó körre letisztult kép, hat tizedes Sic-el?ny. Bautista harmadik, és tanulságul szolgáljon esete a levezet? körben: nem elég a vébén versenyezni ahhoz, hogy jól egykerekezzen az ember. Az ünnepl?s-integet?s menetben esett el a jó Alvaro. Az összetettben 172-vel vezet Aoyama, a spanyol 160 egységet gy?jtött eddig, Simoncelli 140-re jön föl, Pasini kerek 100-ra.

Két magyar pont a 2009-es brnói Cseh Nagydíjról: Németh Balázs a Balatonring csapat Apriliáján a 14. helyet szerezte meg, ezzel els? vb-pontjai is megszülettek.

250cc végeredmény

1. Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera GILERA 41’06.490
2. Mattia PASINI ITA Team Toth Aprilia APRILIA 41’07.174

3. Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team APRILIA 41’10.871

4. Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc HONDA 41’15.236

5. Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera GILERA 41’16.211

6. Raffaele DE ROSA ITA Scot Racing Team 250cc HONDA 41’17.360

7. Hector BARBERA SPA Pepe World Team APRILIA 41’22.129

8. Jules CLUZEL FRA Matteoni Racing APRILIA 41’24.901

9. Mike DI MEGLIO FRA Mapfre Aspar Team 250cc APRILIA 41’25.053

10. Hector FAUBEL SPA Honda SAG HONDA 41’26.448

11. Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG HONDA 41’26.574

12. Lukas PESEK CZE Auto Kelly – CP APRILIA 41’37.122

13. Shoya TOMIZAWA JPN CIP Moto – GP250 HONDA 41’43.608 1

14. Németh Balázs HUN Balatonring Team APRILIA 42’23.974

15. Valentin DEBISE FRA CIP Moto – GP250 HONDA 42’31.174

16. Axel PONS SPA Pepe World Team APRILIA 42’31.622

17. Tóth Imre HUN Team Toth Aprilia APRILIA 42’53.415

18. Aitor RODRIGUEZ SPA Matteoni Racing APRILIA 42’58.955

19. Vladimir LEONOV RUS Viessmann Kiefer Racing APRILIA 43’06.284

Kiestek

Bastien CHESAUX SWI Racing Team Germany HONDA
Alex DEBON SPA Aeropuerto-Castello-Blusens APRILIA

Alex BALDOLINI ITA WTR San Marino Team APRILIA

Toby MARKHAM GBR C&L Racing APRILIA

Thomas LUTHI SWI Emmi – Caffe Latte APRILIA
Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing APRILIA

 

ugrás fel