EST. 2002

Brno: Gibernau szárnyalt a MotoGP id?mér?jén

1’57’504-es körével új pályarekordot állított fel Brnóban Sete Gibernau. A Movistar Honda pilótája Alex Barros tavalyi – 1’59’302-es – csúcsát adta át a múltnak. A két id?eredmény közt van legalább egy nagyságrend különbség az idei javára. Ez Gibernau szerint két dolognak, ‘a gumiknak és a motivációnak’ köszönhet?. A Michelin id?gumijaival fantasztikus dolgokat m?velt a cseh aszfalton a jöv? szezonban is élcsapatnál maradni kívánó Sete: ? indul a pole pozícióból.

‘Ty?, a mindenit, de mennek a Ducatik’ mondta Sete Gibernau. ‘Vigyázni kell a rajtnál, mert ezen a pályán sok minden eld?l akkor. Magam részér?l úgy érzem, jól állok’

A második rajthely Nicky Haydené, csak 48 ezred hiányzott a pole-hoz. A motiváltság elmondható a Honda HRC els? pilótájává vált fiatal amerikairól. Keveset számít, hogy az új motort el?bb Biaggi próbálhatja ki, s csak utána ? – a sorrend ott van az eredménytáblába írva.

S ha már gumik és felkészültség – Loris Capirossi zárja az els? sort. ‘A Ducati talán jobban járna, ha minél jobban igyekezne megtartani Capirossit még legalább két évre ahelyett hogy mindenáron új fenoménokat igazolna, akikb?l magunk közt szólva nincs túl sok a láthatáron’ mondja egy olasz helyszíni tudósító.

Valentino Rossi a második sorban – ez hallatlan! Az els?t?l számított lemaradása viszont csak három tizedmásodperc, ami nem is sok meg nem is kevés és Rossi bármire képes a futamon. A Hondák úgy t?nik, jobban elemükben vannak, de a verseny még csak most jön. Az pedig, hogy a Ducati él, remek dolog – Carlos Checa hatodik, éppen a szintén pörgésben lév? Marco Melandri mögé kvalifikálta magát.

A lehetséges f?szerepl?k tehát megvannak a vasárnapi futamra – azért vegyük ide Barrost és Hopkinst is. A Kawasaki lóer?hiányban szenved a cseh dombok között, az emelked?i kigyorsítások nem túl meggy?z?ek és ez nem sokat tud változni holnap délutánig.

Brno, MotoGP: a rajtrács összetétele

1 HONDA Sete GIBERNAU SPA 1’57.504
2 HONDA Nicky HAYDEN USA 1’57.551
3 DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1’57.685
4 YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’57.875
5 HONDA Marco MELANDRI ITA 1’57.999
6 DUCATI Carlos CHECA SPA 1’58.185
7 HONDA Alex BARROS BRA 1’58.223
8 SUZUKI John HOPKINS USA 1’58.277
9 YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’58.323
10 HONDA Max BIAGGI ITA 1’58.337
11 KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 1’58.490
12 HONDA Makoto TAMADA JPN 1’58.610
13 HONDA Troy BAYLISS AUS 1’58.662
14 KAWASAKI Alex HOFMANN GER 1’58.793
15 YAMAHA Toni ELIAS SPA 1’58.815
16 SUZUKI Nobuatsu AOKI JPN 1’59.495
17 SUZUKI Kenny ROBERTS USA 1’59.734
18 BLATA James ELLISON GBR 2’00.529
19 DUCATI Roberto ROLFO ITA 2’00.879
20 YAMAHA Ruben XAUS SPA 2’01.535
21 BLATA Franco BATTAINI ITA 2’02.585
22 PROTON KR Jeremy McWILLIAMS GBR 2’04.663

ugrás fel