EST. 2002

Brno: Lüthi a gy?ztes a 125-ben

Nagy csatát ígért a 125-ösök Cseh Nagydíja, és harcban nem is volt hiány. Az els?t?l az utolsó kanyarig izgalmas, kiélezett menetnek lehettünk tanúi, azonban keser?en vehettük észre, hogy Talmácsi Gábor aligha szól bele a gy?zelem meg a dobogós helyek kérdésébe. A gy?ztes a szombaton pole-t ér? id?t futó, vasárnap pedig az els? és az utolsó kanyarban is vezet? helyen álló Thomas Lüthi, aki 144-re növelte pontjainak számát az összetettben, és lépésel?nybe került ellenfeleihez képest.

Az üldöz?sdit ezúttal a záró körök szemez? es?jében is felvállaló Mika Kallio a második, és a tabellán is – 136 ponttal várja a folytatást a finn. Marco Simoncelli hátrébb volt a kezdeti csetepatéknál, de mindvégig jól tartotta a lépést az élbollyal – jutalma a pódium harmadik helye. ? tudja azt, amit földije, Pasini nem – mégpedig hogy nem elég gyorsnak lenni, állva is kell maradni.

Aki ezúttal is nullával zárja a hétvégét, az a szerencsésnek korántsem mondható Mattia Pasini. Az olasz zsinórban harmadik eredménytelen versenye volt a csehországi , így továbbra is 100 pontja van összesen. Egyértelm?en hibázott az amúgy bátran motorozó és vezet? helyen is állt pilóta, Francesco Totti csapatának el?retolt éke. ? volt az, aki els?ként jelezte az égi áldás megérkeztét, de azon a ponton a versenybíróság nem intette le a futamot (hiszen nem is esett annyira). Pasini ezzel – bár matematikailag még lehet világbajnok – gyakorlatilag búcsút inthet ilyetén reményeinek.

Ragyogóan ment az els?kkel az apriliás olasz, Lorenzo Zanetti, aki fogyó hátsó gumija miatt lassult kissé le a végére. Zanetti a jerezi vb-nyitányon megsérült, három versenyt kellett kihagynia. Augusztus végére csúcsformába került, ez eddigi legjobb eredménye. A hatodik helyen Fabrizio Lai, majd Di Meglio és az ex-világbajnok Manuel Poggiali, aki méltó helyen zárta élete 100. GP-jét a Gilera nyergében.

Talma: ‘Életem legrosszabb versenye volt’

Sajnos nem úgy alakult a brnoi hétvége, ahogy szerettük volna és legf?képp, ahogy Talmácsi Gábor szerette volna :(.
A magyar versenyz? – piros-fehér-zöld szín? ruhában, magyar koronával a sisakján – az 5. helyr?l várta a rajtot, amit szokásához híven nagyon jól kapott el és az els? kanyarban már másodikként fordult Thomas Luthi után. Sajnos ezt követ?en technikai hiba adódott KTM-jével, meghibásodott a kuplung (amit jelenleg is vizsgálnak a szerel?k, hogy miért történhetett meg) és nem tudott visszaváltani, amivel rengeteg id?t vesztett a kanyarokban.

Ráadásul a több fék használat miatt az utolsó tíz körben alig tudta a pályán tartani a motort, mert annyira elfogyott a gumi a kuplung probléma miatt, hogy ha hosszabb a verseny ki tudja mi lett volna, akár még egy defekttel is szembe kellett volna nézni Talmának. Végül kilencedikként intette le a kockás zászló, ami plusz 7 pontot jelent számára az összetettben.

Gábor minden t?le telhet?t megtett, de ennyire futotta. Nagyon sajnálja, és nagyon szomorú, hiszen annyian voltak kint személyesen is, hogy szerette volna ennél egy sokkal jobb eredménnyel megörvendeztetni a közönséget.
Managerének, Stefanonak azt mondta Talma az utolsó mondatában a verseny után: „Életem legrosszabb versenye volt, nem ezt terveztem!”

Bízom benne, hogy hamarosan túl teszi magát a történteken és a s?r? programú jöv?re koncentrál, hiszen hat verseny még hátra van.

Faster Mangement

Az élen haladók nagy csatáiból kimaradt Talmácsi Gábor, akit kilencedikként intettek le a kiemeltként kezelt Cseh Nagydíjon – a tizedik pozícióban haladt Pasini esése el?tt. Hiába a helyismeret, a lelátónyi szurkoló, az elszántság – ezúttal a technika istenei nem a magyarral voltak. A KTM-trióból ma Kallio volt elemében, Talma és Simon a középmez?nyben végeztek. Tóth Imre az els? 20-ba ért a, 18. lett a Team Hungary motorján.

Az összetettben Talma így is meg?rizte 3. helyét, bár Lüthi és Kallio megléptek t?le (24 illetve 16 pont a svájci és a finn el?nye), Simoncelli pedig három egységnyire közelítette meg.

Brno, 125cc Cseh Nagydíj – végeredmény

1 Thomas LUTHI SWI HONDA 41’32.409
2 Mika KALLIO
FIN KTM 41’35.621
3 Marco SIMONCELLI
ITA APRILIA 41’35.735
4 Sergio GADEA
SPA APRILIA 41’40.163
5 Lorenzo ZANETTI
ITA APRILIA 41’46.862
6 Fabrizio LAI
ITA HONDA 41’57.565
7 Mike DI MEGLIO
FRA HONDA 41’57.656
8 Manuel POGGIALI
RSM GILERA 41’57.918
9 Gabor TALMACSI
HUN KTM 41’58.182
10 Julian SIMON
SPA KTM 41’58.475
11 Andrea IANNONE
ITA APRILIA 42’01.386
12 Alvaro BAUTISTA
SPA HONDA 42’02.769
13 Aleix ESPARGARO
SPA HONDA 42’02.784
14 Sandro CORTESE
GER HONDA 42’03.168
15 Stefan BRADL
GER KTM 42’06.135
16 Pablo NIETO
SPA DERBI 42’09.289
17 Raffaele DE ROSA
ITA APRILIA 42’10.748
18 Imre TOTH
HUN APRILIA 42’10.824
19 Nicolas TEROL
SPA DERBI 42’13.919
20 Manuel HERNANDEZ
SPA APRILIA 42’17.081
21 Vincent BRAILLARD
SWI APRILIA 42’19.664
22 Joan OLIVE
SPA APRILIA 42’35.102
23 Sascha HOMMEL
GER MALAGUTI 43’04.595
24 Thomas MAYER
GER APRILIA 43’04.777
25 Julian MIRALLES
SPA APRILIA 43’41.556
26 David BONACHE
SPA HONDA 43’49.536

Kiestek
75 Mattia PASINI ITA APRILIA 37’02.777
55 Hector FAUBEL SPA APRILIA 37’11.398
87 Patrik VOSTAREK CZE HONDA 37’37.498
28 Jordi CARCHANO SPA APRILIA 38’37.881
97 Lukas RAZEK CZE HONDA 39’01.436
10 Federico SANDI ITA HONDA 29’16.006
25 Dario GIUSEPPETTI GER APRILIA 25’18.581
44 Karel ABRAHAM CZE APRILIA 22’08.256
52 Lukas PESEK CZE DERBI 19’50.369
71 Tomoyoshi KOYAMA HONDA 11’00.583
7 Alexis MASBOU FRA HONDA 11’00.678
76 Michael RANSEDER AUT KTM 11’00.817
16 Raymond SCHOUTEN NED HONDA 11’21.567
15 Michele PIRRO ITA MALAGUTI 11’31.010

ugrás fel