Az el?re jelzett es?felh?k nem érkeztek meg a pálya fölé, így ver?fényes napsütésben került sor a rajtrácsot eldönt? id?mér? edzésekre. Loris Capirossi, Andrea Dovzioso és Mika Kallio hangolódott rá a legjobban a kvalifikációk utolsó felvonására, hiszen a délel?tti szabadedzésen ?k végeztek a mez?ny élén. De a tétmeccs, az tétmeccs, tudják ezt a legnagyobbak is, elvégre az els? rajtkockát nem a szabadedzéseken vitézked? motorosoknak osztják ki, ezért aztán a kvalifikációra alaposan átrendez?dött a mez?ny.
A tévénéz?knek is elkényeztetve érezhetik magukat, hiszen a mindhárom kategóriát él?ben közvetít? sportcsatorna ezúttal a helyszínr?l kommentálja a küzdelmeket, megszólaltatják a magyar motorosokat, Budur Gabriella a legfrissebb boxutcai pletykákat is megosztja a nagyérdem?vel, valamint a legendás Jim Redman is tiszteletét tette a közvetít? állásban, így a futamot a tévé képerny?je el?tt figyelemmel kísér?k is azonnal értesülhetnek a legfrissebb információkról. Bárcsak így lenne minden futamon (nyílván ez nem a közvetít?kön múlik)!
MotoGP: Rossi idén másodszor a pole-ban
Bármily hihetetlen, a sportág egyik legemblematikusabb figurája, Valentino Rossi csupán a második pole-jának örülhetett ebben a szezonban – na most frankón lel?ttem a poént, de hisz úgy is láttátok az id?mér?t – ami csak els? hallásra t?nik furcsának. Ha belelapozunk az évkönyvekbe, akkor kiderül, hogy a Doktor nem tartozik az edzésmen?k közé, hiszen a legtöbb pole pozíció amit egy éven belül gy?jtött mindössze kilenc volt, az is a 2003-as abszolút technikai fölényének tudható be. (A rekordot Doohan tarja 12 pole-lal, amit 1997-ben ért el.)
Mióta Yamahát nyergel az olasz, azóta nem tud 5-nél több els? rajtkockát szerezni. Persze a világbajnoki címeket nem az edzéseken elért teljesítményekért adják, nem is ezért emelkedik ki Rossi magasan a mostani mez?nyb?l: szívóssága, hihetetlen küzdeni tudása és eszméletlen precíz és finom jobb csuklójának köszönheti, amit eddig elért ebben a sportban. Tíz esztend? alatt 7 világbajnoki cím, 83 nagydíjgy?zelem, 42 pole pozíció, amivel holtversenyben a harmadik helyen áll az ranglistán Jorge Aspar Martinezzel társbérletben.
Tudom, hogy azt vágnátok most a fejemhez, hogy Laguna Seca után Hayden-t emeltem piedesztára, Rossit pedig lehúztam. Nos ez egyáltalán nem így van, hiszen a fent említett adatok azt igazolják, hogy Rossi a Legnagyobbak egyike. Az az 51 pont pedig messze nem ledolgozhaó, csak kicsit elkeserít?. Wayne Rainey-nek egyszer már sikerült 65 pontot behoznia Mick Doohan-nel szemben, igaz akkor az ausztrál a bajnokság utolsó harmadában komolyan megsérült, ami benne van ebben a ‘játékban’, amit motorversenynek hívunk. Meglátjuk mire lesz képes a Doktor a holnapi versenyen.
A Ducati ásza, Loris Capirossi is jó formában motorozik ezen a hétvégén. Ideális set up-ok megtalálása után valósággal szárnyal a bolognai vadlóval. Ma délel?tt lesöpört mindenkit a pályáról, az egyórás kvalifikációt is sokáig vezette, legjobb ideje messze Gibernau legjobbján belül volt, csak hát a Rossi-faktor ellen ? is tehetetlen volt. Lorisnak fekszik a pálya, a Brodgestone-nak nem különbben, a versenyen biztos ott lesz az elejében.
Kenny Junior eredményén már meg sem lep?dünk, annyira jó motort fabrikált édesapja a V5-ös Honda-blokk köré. 2000 világbajnoka a harmadik helyr?l várhatja a rajtjelet.
Nem jött ki a lépés a Repsol Hondának. Nicky Hayden-t az utolsó pillanatban el?zte meg Roberts, így kénytelen beérni a negyedik hellyel a Kenntucky Kölyök, az idei edzéskirály, Dani Pedrosa csak a kilencedik helyr?l rugaszkodik neki a versenynek.
A Kawasakinál az új vázzal Nakano az ötödik id?t csípte el, míg De Puniet csak a tizedik pozícióban zárta a kvalifikációt.
Melandri, Stoner, Vermeulen, Hoffman és Checa a vert mez?nyben végeztek.
MotoGP: a rajtrács összetétele
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
125: Továbbra is Kallio és Bautista a kategória leggyorsabbjai
Kallio, Baitusta, Pesek az els? három. Nem meglepetés, hiszen rajtuk kívül csak Pasini tudott a legjobb rajthelyr?l indulni ebben az évben. A KTM er?s kezdés után hullámvölgybe került, amib?l most igyekszik kikászálódni, talán kicsit kés?n. Bár technika sportban bármi megtörténhet, Bautista 64 pontos el?nyét ledolgozni nehéz lesz a hátralév? viadalokon ismervén a spanyol tini idei formáját. A második kvalifikáción is listavezet?vel kellett farkasszemet nézni Mika Kallionak, a repül? finn egyáltalán nem jött zavarba az ügy kapcsán. A fél órás id?mérés végeztével 2’07.874-nál állította meg a spoppert, 27 ezreddel el?bb, mint Bautista. Kalliónak ez volt pályafutásának 11., idei harmadik rajtels?sége, ám az edzésmen? titulust még mindig az ibériai ellenfele bitorolja, 5 els?séggel. A jelenlegi mez?nyben azonban Kallio a leggyorsabb motoros, mivel a kategória ranglistáján egyik ellenfele sem tudott 11-nél több els?séget gy?jteni.
Az Aspar a Humangest és a Seedorf 250-es alakulatával is kapcsolatban álló Talma felkapottabb, mint bármikor. Elmondása szerint soha ennyi csapat nem keresete meg ?t, amit Budur Gabriella is meger?sített az Eurosport stúdiójában. Talmán így kett?s teher lesz a versenyen: egyrészt meg kell felelnie a lelkes és meglehet?sen népes magyar publikumnak, másrészt kér?inek is bebizonyíthatja, hogy a gyenge technikával is képes a mez?ny elején motorozni. Talma kilencedik rajthelye ugyan gyengébb a pénteken elért eredményeihez képest, de bízzunk abban, hogy Gábor fohásza nem talál süket fülekre, és 11 órakkor kinyílnak az égi csatornák.
Faster Management-t?l
|
|
Szinte kivétel nélkül minden versenyz?nek sikerült megjavítania pénteki legjobb idejét a második kvalifikációs edzésen, így sokat változott a tegnapi sorrend. Talma is több mint 1 mp-t gyorsult és tavalyi KTM-es idejét is túlszárnyalta. Az edzés utolsó perceiben még a 14. helyen állt, amikor legutolsó körében behozta a Hondát a 8. helyre, amib?l végül a 9. rajtkocka lett, mert Julian Simon egy hajszállal megel?zte ?t. Így végül Talma holnap a 3. sor legelejér?l, legjobb Hondásként indul, körideje: 2.08.942 Talmácsi Gábor nyilatkozata: „Nincs okom panaszra, mindent kihoztunk a motorból, én is a maximumot nyújtottam, ami ma ennyire volt elég. Véleményem szerint holnap esni fog, ami igen érdekessé teheti a verseny alakulását. A pálya C szektora el?tt elhaladni fantasztikus. Nagyszer? dolog látnia a sok magyar szurkolót és érezni a szeretetüket, nagyon örülök, hogy idén is ilyen sokan jöttek el.”
|
Tóth Imi a 21. helyen végzett a kvalifikációk összesítése alapján. A pályaismerettel nem lesz gond, bízzunk benne, hogy a technika is partnere lesz a futamon, akkor a pontszerzés már nem is t?nik olyan elérhetetlen célnak.
125kcm: a rajtrács összetétele
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Körrekordok:
|
250: Lorenzo ismét Dovi el?tt
Pedig Dovi délel?tt megfogta a nyalókás embert, de az id?mér?re Lorenzo ismét riválisa fölé emelkedett. A bajnokságot két ponttal vezet? spanyol ellentmondást nem t?rve terelgette Apriliáját a mai kvalifikáción, demonstrálva a noalei márka technika fölényét. Nem kevesebb, mint négy tizedmásodpercet vert riválisára, továbbá ? volt az egyetlen motoros, aki meg tudta közelíteni a tavalyi évben még Hondával felállított pályacsúcsát.
Lorenzo csupán három századdal maradt el a 2’02.261-es id?t?l. A 19 esztend?s mallrocai motorosnak ez volt karrierje 15., ebben a szezonban a hetedik rajtels?sége; két esztend? elég volt, hogy a leggyorsabb negyedliteres motoros legyen a mez?nyben, ugyanis a ranglistán nincs el?tte aktív 250-es versenyz?, egyébként a 10. pozíciót foglalja el ott a vagabund spanyol.
Kérdés, hogy a gyengébb technikán ül? Dovi mit tud kezdeni, az utóbbi viadalokon meggy?z? formában motorozó spanyollal. A taljánról tudjuk, hogy megbízható versenyz?, ám az a bizonyos szikra hiányzik bel?le, ami a bajnoki címhez segíteni. Dovit talán Hayden-hez lehetne hasonlítani: nem egy ultraklasszis, de mindig ott megy a mez?ny élén, szorgalmasan gy?jtögeti a pontokat. Idén csupán háromszor fordult el? vele, hogy nem végzett a pódiumon, kétéves karrierje alatt mégis ugyan annyi érmet gy?jtött, mint hispán ellenfele. Szám szerint 13-at. Reméljük, hogy Lorenzo nem húz el a verseny elejém, és látunk egy kis csatát az els?ségért, amibe a két Aoyamának, De Angelisnek, Barberának és Locatellinek is lesz talán beleszólása.
250kcm: a rajtrács összetétele
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Körrekordok:
|
Legutóbbi hozzászólások