EST. 2002

Brno: Rossi, Lorenzo és Kallio a pole-ban

Az el?re jelzett es?felh?k nem érkeztek meg a pálya fölé, így ver?fényes napsütésben került sor a rajtrácsot eldönt? id?mér? edzésekre. Loris Capirossi, Andrea Dovzioso és Mika Kallio hangolódott rá a legjobban a kvalifikációk utolsó felvonására, hiszen a délel?tti szabadedzésen ?k végeztek a mez?ny élén. De a tétmeccs, az tétmeccs, tudják ezt a legnagyobbak is, elvégre az els? rajtkockát nem a szabadedzéseken vitézked? motorosoknak osztják ki, ezért aztán a kvalifikációra alaposan átrendez?dött a mez?ny.

A tévénéz?knek is elkényeztetve érezhetik magukat, hiszen a mindhárom kategóriát él?ben közvetít? sportcsatorna ezúttal a helyszínr?l kommentálja a küzdelmeket, megszólaltatják a magyar motorosokat, Budur Gabriella a legfrissebb boxutcai pletykákat is megosztja a nagyérdem?vel, valamint a legendás Jim Redman is tiszteletét tette a közvetít? állásban, így a futamot a tévé képerny?je el?tt figyelemmel kísér?k is azonnal értesülhetnek a legfrissebb információkról. Bárcsak így lenne minden futamon (nyílván ez nem a közvetít?kön múlik)!

MotoGP: Rossi idén másodszor a pole-ban

Bármily hihetetlen, a sportág egyik legemblematikusabb figurája, Valentino Rossi csupán a második pole-jának örülhetett ebben a szezonban – na most frankón lel?ttem a poént, de hisz úgy is láttátok az id?mér?t – ami csak els? hallásra t?nik furcsának. Ha belelapozunk az évkönyvekbe, akkor kiderül, hogy a Doktor nem tartozik az edzésmen?k közé, hiszen a legtöbb pole pozíció amit egy éven belül gy?jtött mindössze kilenc volt, az is a 2003-as abszolút technikai fölényének tudható be. (A rekordot Doohan tarja 12 pole-lal, amit 1997-ben ért el.)

Mióta Yamahát nyergel az olasz, azóta nem tud 5-nél több els? rajtkockát szerezni. Persze a világbajnoki címeket nem az edzéseken elért teljesítményekért adják, nem is ezért emelkedik ki Rossi magasan a mostani mez?nyb?l: szívóssága, hihetetlen küzdeni tudása és eszméletlen precíz és finom jobb csuklójának köszönheti, amit eddig elért ebben a sportban. Tíz esztend? alatt 7 világbajnoki cím, 83 nagydíjgy?zelem, 42 pole pozíció, amivel holtversenyben a harmadik helyen áll az ranglistán Jorge Aspar Martinezzel társbérletben.

Tudom, hogy azt vágnátok most a fejemhez, hogy Laguna Seca után Hayden-t emeltem piedesztára, Rossit pedig lehúztam. Nos ez egyáltalán nem így van, hiszen a fent említett adatok azt igazolják, hogy Rossi a Legnagyobbak egyike. Az az 51 pont pedig messze nem ledolgozhaó, csak kicsit elkeserít?. Wayne Rainey-nek egyszer már sikerült 65 pontot behoznia Mick Doohan-nel szemben, igaz akkor az ausztrál a bajnokság utolsó harmadában komolyan megsérült, ami benne van ebben a ‘játékban’, amit motorversenynek hívunk. Meglátjuk mire lesz képes a Doktor a holnapi versenyen.

A Ducati ásza, Loris Capirossi is jó formában motorozik ezen a hétvégén. Ideális set up-ok megtalálása után valósággal szárnyal a bolognai vadlóval. Ma délel?tt lesöpört mindenkit a pályáról, az egyórás kvalifikációt is sokáig vezette, legjobb ideje messze Gibernau legjobbján belül volt, csak hát a Rossi-faktor ellen ? is tehetetlen volt. Lorisnak fekszik a pálya, a Brodgestone-nak nem különbben, a versenyen biztos ott lesz az elejében.

Kenny Junior eredményén már meg sem lep?dünk, annyira jó motort fabrikált édesapja a V5-ös Honda-blokk köré. 2000 világbajnoka a harmadik helyr?l várhatja a rajtjelet.

Nem jött ki a lépés a Repsol Hondának. Nicky Hayden-t az utolsó pillanatban el?zte meg Roberts, így kénytelen beérni a negyedik hellyel a Kenntucky Kölyök, az idei edzéskirály, Dani Pedrosa csak a kilencedik helyr?l rugaszkodik neki a versenynek.

A Kawasakinál az új vázzal Nakano az ötödik id?t csípte el, míg De Puniet csak a tizedik pozícióban zárta a kvalifikációt.

Melandri, Stoner, Vermeulen, Hoffman és Checa a vert mez?nyben végeztek.

MotoGP: a rajtrács összetétele
1. Valentino ROSSI ITA Camel Yamaha Team YAMAHA 1’56.191
2. Loris CAPIROSSI ITA Ducati Marlboro Team DUCATI 1’56.441
3. Kenny ROBERTS JR USA Team Roberts KR211V 1’56.603
4. Nicky HAYDEN USA Repsol Honda Team HONDA 1’56.694
5. Shinya NAKANO JPN Kawasaki Racing Team KAWASAKI 1’56.770
6. Toni ELIAS SPA Fortuna Honda HONDA 1’56.875
7. John HOPKINS USA Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1’56.913
8. Colin EDWARDS USA Camel Yamaha Team YAMAHA 1’56.967
9. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 1’57.139
10. Randy DE PUNIET FRA Kawasaki Racing Team KAWASAKI 1’57.185
11. Marco MELANDRI ITA Fortuna Honda HONDA 1’57.221
12. Casey STONER AUS Honda LCR HONDA 1’57.679
13. Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1’57.894
14. Alex HOFMANN GER Ducati Marlboro Team DUCATI 1’57.906
15. Makoto TAMADA JPN Konica Minolta Honda HONDA 1’58.239
16. James ELLISON GBR Tech 3 Yamaha YAMAHA 1’59.011
17. Carlos CHECA SPA Tech 3 Yamaha YAMAHA 1’59.289
18. Jose Luis CARDOSO SPA Pramac d’Antin MotoGP DUCATI 2’00.971
19. Ivan SILVA SPA Pramac d’Antin MotoGP DUCATI 2’01.433


Körrekordok:
Els? rajtkocka: Sete Gibernau SPA Movistar Honda 1′ 57.504 (2005)
Leggyorsabb kör: Valentino Rossi ITA Gauloises Yamaha 1′ 58.787
(2005)

125: Továbbra is Kallio és Bautista a kategória leggyorsabbjai

Kallio, Baitusta, Pesek az els? három. Nem meglepetés, hiszen rajtuk kívül csak Pasini tudott a legjobb rajthelyr?l indulni ebben az évben. A KTM er?s kezdés után hullámvölgybe került, amib?l most igyekszik kikászálódni, talán kicsit kés?n. Bár technika sportban bármi megtörténhet, Bautista 64 pontos el?nyét ledolgozni nehéz lesz a hátralév? viadalokon ismervén a spanyol tini idei formáját. A második kvalifikáción is listavezet?vel kellett farkasszemet nézni Mika Kallionak, a repül? finn egyáltalán nem jött zavarba az ügy kapcsán. A fél órás id?mérés végeztével 2’07.874-nál állította meg a spoppert, 27 ezreddel el?bb, mint Bautista. Kalliónak ez volt pályafutásának 11., idei harmadik rajtels?sége, ám az edzésmen? titulust még mindig az ibériai ellenfele bitorolja, 5 els?séggel. A jelenlegi mez?nyben azonban Kallio a leggyorsabb motoros, mivel a kategória ranglistáján egyik ellenfele sem tudott 11-nél több els?séget gy?jteni.

Az Aspar a Humangest és a Seedorf 250-es alakulatával is kapcsolatban álló Talma felkapottabb, mint bármikor. Elmondása szerint soha ennyi csapat nem keresete meg ?t, amit Budur Gabriella is meger?sített az Eurosport stúdiójában. Talmán így kett?s teher lesz a versenyen: egyrészt meg kell felelnie a lelkes és meglehet?sen népes magyar publikumnak, másrészt kér?inek is bebizonyíthatja, hogy a gyenge technikával is képes a mez?ny elején motorozni. Talma kilencedik rajthelye ugyan gyengébb a pénteken elért eredményeihez képest, de bízzunk abban, hogy Gábor fohásza nem talál süket fülekre, és 11 órakkor kinyílnak az égi csatornák.

Faster Management-t?l

Szinte kivétel nélkül minden versenyz?nek sikerült megjavítania pénteki legjobb idejét a második kvalifikációs edzésen, így sokat változott a tegnapi sorrend. Talma is több mint 1 mp-t gyorsult és tavalyi KTM-es idejét is túlszárnyalta. Az edzés utolsó perceiben még a 14. helyen állt, amikor legutolsó körében behozta a Hondát a 8. helyre, amib?l végül a 9. rajtkocka lett, mert Julian Simon egy hajszállal megel?zte ?t. Így végül Talma holnap a 3. sor legelejér?l, legjobb Hondásként indul, körideje: 2.08.942

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

„Nincs okom panaszra, mindent kihoztunk a motorból, én is a maximumot nyújtottam, ami ma ennyire volt elég. Véleményem szerint holnap esni fog, ami igen érdekessé teheti a verseny alakulását. A pálya C szektora el?tt elhaladni fantasztikus. Nagyszer? dolog látnia a sok magyar szurkolót és érezni a szeretetüket, nagyon örülök, hogy idén is ilyen sokan jöttek el.”

Tóth Imi a 21. helyen végzett a kvalifikációk összesítése alapján. A pályaismerettel nem lesz gond, bízzunk benne, hogy a technika is partnere lesz a futamon, akkor a pontszerzés már nem is t?nik olyan elérhetetlen célnak.

125kcm: a rajtrács összetétele
1. M.KALLIO FIN KTM 2’07.874
2. A.BAUTISTA SPA APRILIA 2’07.899
3. L.PESEK CZE DERBI 2’07.997
4. H.FAUBEL SPA APRILIA 2’08.282
5. M.PASINI ITA APRILIA 2’08.349
6. N.TEROL SPA DERBI 2’08.504
7. S.GADEA SPA APRILIA 2’08.752
8. J.SIMON SPA KTM 2’08.784
9. TALMÁCSI Gábor HUN HONDA 2’08.942
10. F.LAI ITA HONDA 2’09.058
11. J.OLIVE SPA APRILIA 2’09.093
12. P.NIETO SPA APRILIA 2’09.192
13. R.DE ROSA ITA APRILIA 2’09.194
14. S.BRADL GER KTM 2’09.281
15. T.LUTHI SWI HONDA 2’09.284
16. S.CORTESE GER HONDA 2’09.352
17. M.PIRRO ITA APRILIA 2’09.619
18. K.ABRAHAM CZE APRILIA 2’09.850
19. L.ZANETTI ITA APRILIA 2’09.972
20. T.KOYAMA JPN MALAGUTI 2’10.131
21. TÓTH Imre HUN APRILIA 2’10.234
22. E.RABAT SPA HONDA 2’10.283
23. M.HERNANDEZ SPA APRILIA 2’10.352
24. M.RANSEDER AUT KTM 2’10.357
25. M.DI MEGLIO FRA HONDA 2’10.365
26. S.CORSI ITA GILERA 2’10.387
27. A.MASBOU FRA MALAGUTI 2’10.394
28. A.RODRIGUEZ SPA APRILIA 2’10.624
29. B.SMITH GBR HONDA 2’10.697
30. P.ESPARGARO SPA DERBI 2’11.018
31. R.TAMBURINI ITA APRILIA 2’11.070
32. M.TUNEZ SPA APRILIA 2’11.239
33. R.MURESAN ROU APRILIA 2’11.419
34. F.SANDI ITA APRILIA 2’11.580
35. M.SEMBERA CZE HONDA 2’11.788
36. M.CONTI ITA HONDA 2’11.822
37. J.LITJENS NED HONDA 2’12.084
38. V.BRAILLARD SWI APRILIA 2’12.223
39. H.VAN DEN BERG NED APRILIA 2’12.283
40. D.LOMBARDI ITA APRILIA 2’12.385
41. S.GROTZKYJ ITA APRILIA 2’13.507
42. T.MAYER GER APRILIA 2’13.797
43. M.PRASEK CZE HONDA 2’14.514
44. S.MUSCO ITA HONDA 2’15.471

Körrekordok:
Els? rajtkocka: Alex De Angelis ITA Aprilia 2′ 08.100 (2003)
Leggyorsabb kör: Lucio Cacchinello ITA Aprilia 2′ 07.836 (2003)

250: Lorenzo ismét Dovi el?tt

Pedig Dovi délel?tt megfogta a nyalókás embert, de az id?mér?re Lorenzo ismét riválisa fölé emelkedett. A bajnokságot két ponttal vezet? spanyol ellentmondást nem t?rve terelgette Apriliáját a mai kvalifikáción, demonstrálva a noalei márka technika fölényét. Nem kevesebb, mint négy tizedmásodpercet vert riválisára, továbbá ? volt az egyetlen motoros, aki meg tudta közelíteni a tavalyi évben még Hondával felállított pályacsúcsát.

Lorenzo csupán három századdal maradt el a 2’02.261-es id?t?l. A 19 esztend?s mallrocai motorosnak ez volt karrierje 15., ebben a szezonban a hetedik rajtels?sége; két esztend? elég volt, hogy a leggyorsabb negyedliteres motoros legyen a mez?nyben, ugyanis a ranglistán nincs el?tte aktív 250-es versenyz?, egyébként a 10. pozíciót foglalja el ott a vagabund spanyol.

Kérdés, hogy a gyengébb technikán ül? Dovi mit tud kezdeni, az utóbbi viadalokon meggy?z? formában motorozó spanyollal. A taljánról tudjuk, hogy megbízható versenyz?, ám az a bizonyos szikra hiányzik bel?le, ami a bajnoki címhez segíteni. Dovit talán Hayden-hez lehetne hasonlítani: nem egy ultraklasszis, de mindig ott megy a mez?ny élén, szorgalmasan gy?jtögeti a pontokat. Idén csupán háromszor fordult el? vele, hogy nem végzett a pódiumon, kétéves karrierje alatt mégis ugyan annyi érmet gy?jtött, mint hispán ellenfele. Szám szerint 13-at. Reméljük, hogy Lorenzo nem húz el a verseny elejém, és látunk egy kis csatát az els?ségért, amibe a két Aoyamának, De Angelisnek, Barberának és Locatellinek is lesz talán beleszólása.

250kcm: a rajtrács összetétele

1. J.LORENZO SPA APRILIA 2’02.292
2. A.DOVIZIOSO ITA HONDA 2’02.952
3. H.AOYAMA JPN KTM 2’03.038
4. H.BARBERA SPA APRILIA 2’03.092
5. A.DE ANGELIS RSM APRILIA 2’03.685
6. S.AOYAMA JPN HONDA 2’03.770
7. Roberto LOCATELLI ITA APRILIA 2’04.204
8. J.SMRZ CZE APRILIA 2’04.380
9. A.ESPARGARO SPA HONDA 2’04.469
10. A.DEBON SPA APRILIA 2’04.678
11. M.CARDENAS COL HONDA 2’04.753
12. M.POGGIALI RSM KTM 2’04.778
13. M.SIMONCELLI ITA GILERA 2’04.964
14. S.GUINTOLI FRA APRILIA 2’05.179
15. D.HEIDOLF GER APRILIA 2’05.255
16. A.BALLERINI ITA APRILIA 2’05.616
17. J.CLUZEL FRA APRILIA 2’05.638
18. A.WEST AUS APRILIA 2’05.757
19. L.MORELLI ITA APRILIA 2’06.378
20. F.PERREN ARG HONDA 2’06.433
21. A.VINCENT FRA HONDA 2’06.628
22. A.TIZON SPA HONDA 2’06.676
23. J.CARCHANO SPA APRILIA 2’07.169
24. T.SEKIGUCHI JPN APRILIA 2’07.900
25. M.FILLA CZE YAMAHA 2’08.814
26. K.AGGERHOLM DEN YAMAHA 2’09.716
27. D.LINFOOT GBR HONDA 2’09.890

Körrekordok:
Els? rajtkocka: Jorge Lorenzo SPA Aprilia 2′ 02.261 (2005)
Leggyorsabb kör: Dani Pedrosa SPA Honda 2′ 02.554 (2005)

Nagy Norbert

ugrás fel